• MuminMy

Moderatortråden

Hejsan alla FL-medlemmar

Detta är en tråd där alla medlemmar kan ställa allmänna frågor om forumet och om de regler och den kultur som gäller här. En moderator svarar så snart vi hinner.

I denna tråd undanber vi oss frågor om specifika ärenden, är du missnöjd med en moderators agerande ska du alltid kontakta redaktionen så att korrekt åtgärd kan vidtas. (För er skull ska alltid redaktionen vara medveten om ev. missnöje med en moderator). Läs mer under upprätthållningen: www.familjeliv.se/Forum/uppratthallningen.php  

I tidigare "moderatortrådar" har det varit en hel del sk. OT-inlägg och trams, det kommer vi INTE att tillåta i denna tråd, sådana inlägg kommer att tas bort med tillsägelse. Behöver tråden "puffas" görs detta av en moderator. Vi ber er vänligen men bestämt att respektera detta.

Vi har ingen möjlighet att veta något om det "tekniska" bakom FL, men ibland vet vi något ändå och då kan vi svara på det. Så: Frågelådan är öppen, välkomna in!
    /Moderatorerna
  • Svar på tråden Moderatortråden
  • Meddelande borttaget
  • lövet2

Har några funderingar angående varningar för Brottsligt och sådant.
    Om någon skriver anonymt att han brukar slå sin fru och tycker att det är det enda rätta att göra, är det något som ger varning eller en borttagning av inlägget?
    Eller någon som skriver att hon brukar köra rattfull, och det går så bra så?

• MuminMy
    Att skriva om brottsliga handlingar i allmänhet diskvalificerar inte inlägget med automatik. Uppmaningar till brottsliga saker gör det däremot Det är alltså värre att skriva "slå din fru" än "jag slår min fru"
    Däremot är det ju välidgt lämpligt om redaktionen får vetskap om dylika inlägg så ett litet mail till info@familjeliv.se med trådlänk är alltid uppskattat.
    /Moderator
  • lövet2

Aha, så man anmäler inte ett sådant inlägg då, utan informerar redaktionen i stället? Tack, då vet jag!

• MrsBoa

Hur gör man om man tycker att det är dålig stämning på en tråd?? Kränkande inlägg och så...Det är några stycken som går på hårt, tycker jag.

• Isolde

Mrs Boa, du anmäler trådstarten (välj "övrigt" i rapportlistan) och talar om att du vill att vi ska kolla tråden i sin helhet.

• MrsBoa

Hmmm.....fattar inte riktigt hur du menar.

• Isolde

Gå till tråden och klicka på den röda handen i det övre högra hörnet i trådstarten (det första inlägget). Då kommer du till rapporteringsformuläret. Välj ett ärende i listan, förslagsvis "övrigt" längst ner, skriv i ditt nick i fältet för namn och din mejladress för det fältet. (Du behöver inte fylla i adressen, men gör du inte det får du inte veta vad som händer! ) Skriv sedan en motivering i Motivera/kommentar-fältet, t.ex.: "Den här tråden känns lite otrevlig, kan ni kolla på den?" Specificera gärna vad du tycker är otrevligt!

Svar på tråden Moderatortråden