OK med kaffe till barn?
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Nej verkligen inte, förstår inte riktigt hur man tänker när man börja ge det till små barn? Vad är syftet?
Jag fick "barnkaffe" ibland när jag var liten. typ en cm kaffe och en MASSA mjölk. Som en extremt svag latte. För att jag tyckte det var gott. Och ibland gav mamma med sig=). Men det hände inte ofta.
Nej fattar inte varför man skulle ge öht?
Finns varm choklad.
en liten skvätt är knappst någon fara
Jag tar för givet att ni som inte ger under högstadieåldern heller inte låter dom dricka cola...
Nja, inte till små barn men om barn i skolåldern vill smaka någon gång så tycker jag nog inte det är så farligt. Eller varför skulle det vara det? Naturligtvis får man vara uppmärksam på effekterna. Om ett barn börjar dricka kaffe dagligen och t ex blir hyperaktiv eller får svårt att sova så får man ju försöka ta bort kaffet. Men för de flesta så är ju kaffe en njutning och inte något som får förödande konsekvenser. Man måste ju väga för och nackdelar när man tillåter att barn stoppar i sig något skadliga saker som kaffe, socker, animaliskt fett osv...
Ja min dotter tycker om kaffe med varm mjölk
Ni som inte ger era barn kaffe eller inte ens låter dem smaka? Varför? Vilka negativa konsekvenser är det ni inte vill utsätta dem för?
Kaffe är en av livets njutningar och det har både bra och dåliga sidor men det är ju inte direkt livsfarligt.