• bizzy

OK med kaffe till barn?

Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden OK med kaffe till barn?
  • April barn
    ääni skrev 2010-11-24 17:52:56 följande:
    Du menar för att han kan få ont i magen, för att det hämmar järnupptaget och för att han kan bli speedad? 
    Nja ungefär, ingen speciell anledning precis som de inte får dricka ett stort glas men cola varje dag.
    Det är väl inte precis nyttigt så lite ibland räcker.
  • ääni
    Zeplien skrev 2010-11-24 17:55:13 följande:
    Nja ungefär, ingen speciell anledning precis som de inte får dricka ett stort glas men cola varje dag.
    Det är väl inte precis nyttigt så lite ibland räcker.
    Ja ok

Jag försöker bara reda ut vad som är så farligt med kaffe  
  • April barn
    ääni skrev 2010-11-24 17:59:31 följande:
    Ja ok

Jag försöker bara reda ut vad som är så farligt med kaffe  
    ah okej, nej jag anser det inte farligt, men lite gran ibland räcker Glad
  • Stinky

Jag tycker det är ok i små mängder. Själv började jag min kaffekarriär som 4-5-åring. 

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • OnlyOne

Fick caffe latte väldigt ofta som barn, gärna till frukost! En massa mjölk med en gnutta Nescafé för smakens skull. Lever än i dag. GladPå den tiden fick man även ha lite socker i mjölken!! Förvånad

• umaia
    Zeplien skrev 2010-11-24 18:04:11 följande:
    ah okej, nej jag anser det inte farligt, men lite gran ibland räcker Glad
    aj barr!!!  (förlåt, så dålig- men..var..tvuuuungen...)  Skrattande
  • Matillin

Det är väl inte livsfarligt att ge barn kaffe men varför ens börja? Finns det någon bra anledning till varför egentligen när det är beroendeframkallande och onyttigt? Och nej jag ger inte mina barn cocca cola.

• Nilla1

Vår kille (5) har druckit latte sen han var 1½ eller så, o tycker det är SÅ mysigt att mysfika samma som oss. Hans latte innehåller skummad mjölk och några droppar kaffe. Kan rekommenderas. Lillebror som är en gottegris gillar det inte utan får vispad mjölk med lite honung istället. DEt skulle storingen inte dricka då han tycker det är för sötsliskigt.

• Solisrosis

farligt är det väl inte att ge kaffe. men varför? och dottern dricker inte coca cola heller, och planen är att det ska dröja lääänge innan hon får göra det. dagen hon kommer att dricka cola kommer säkert. men kaffe, varför?

jag har inte ens kommit på tanken att ge henne kaffe, inte cola heller för den delen.

• Stinky
    Solisrosis skrev 2010-11-24 22:53:39 följande:

farligt är det väl inte att ge kaffe. men varför? och dottern dricker inte coca cola heller, och planen är att det ska dröja lääänge innan hon får göra det. dagen hon kommer att dricka cola kommer säkert. men kaffe, varför?

jag har inte ens kommit på tanken att ge henne kaffe, inte cola heller för den delen.

Varför cola, men inte kaffe blir ju då motfrågan?
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
Svar på tråden OK med kaffe till barn?