OK med kaffe till barn?
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Jag tycker det är ok i små mängder. Själv började jag min kaffekarriär som 4-5-åring.
Fick caffe latte väldigt ofta som barn, gärna till frukost! En massa mjölk med en gnutta Nescafé för smakens skull. Lever än i dag. På den tiden fick man även ha lite socker i mjölken!!
Det är väl inte livsfarligt att ge barn kaffe men varför ens börja? Finns det någon bra anledning till varför egentligen när det är beroendeframkallande och onyttigt? Och nej jag ger inte mina barn cocca cola.
Vår kille (5) har druckit latte sen han var 1½ eller så, o tycker det är SÅ mysigt att mysfika samma som oss. Hans latte innehåller skummad mjölk och några droppar kaffe. Kan rekommenderas. Lillebror som är en gottegris gillar det inte utan får vispad mjölk med lite honung istället. DEt skulle storingen inte dricka då han tycker det är för sötsliskigt.
farligt är det väl inte att ge kaffe. men varför? och dottern dricker inte coca cola heller, och planen är att det ska dröja lääänge innan hon får göra det. dagen hon kommer att dricka cola kommer säkert. men kaffe, varför?
jag har inte ens kommit på tanken att ge henne kaffe, inte cola heller för den delen.
farligt är det väl inte att ge kaffe. men varför? och dottern dricker inte coca cola heller, och planen är att det ska dröja lääänge innan hon får göra det. dagen hon kommer att dricka cola kommer säkert. men kaffe, varför?
jag har inte ens kommit på tanken att ge henne kaffe, inte cola heller för den delen.