• bizzy

OK med kaffe till barn?

Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden OK med kaffe till barn?
  • viseversa
    LjubaviMoja skrev 2010-11-24 16:33:07 följande:
    Ja klart varm choklad är bättre lite då och då hur fan kan man ens tycka att det skulle vara sämre än kaffe till små barn?
    Choklad innehåller en massa socker för det första. Visst är det bättre än kaffe dock. OM det bara bjuds någon gång ibland. Men inte heller choklad är bra att dricka i mängder.

Men coca cola dricker ju var och varannan unge så varför kan föräldrar ge dom det men inte kaffe? Det är ju värre isåfall enligt mig då det både innehåller coffein OCH en massa socker. men ingen reagerar opå det men kaffe är tydligen ett big NO NO!

Och för det andra så snackar jag inte om att ge ungarna kaffe dagligen utan att dom får smaka vilket är stor skillnad. Att låta sitt barn smaka kaffe någon gång tror jag gör mindre skada på det barnet än vad dagligt coca cola eller choklad drickande gör för andra ungar.

Vill mina ungar smaka på mitt kaffe så visst för mig. men jag tvivlar på att dom kommer gilla det och vilja ha mer. Så ingen skada skedd förutom att dom fått smaka lite kaffe. 

Sprit däremot skulle jag ALDRIG bjuda ett barn på. Men nu handlade det ju om något så enligt mig harmlöst som lite kaffe! ungarna får ju i sig en massa skit dagligen utan att vi tänker på det.
  • Filuren83

Jag är egentligen emot det, varför börja med något som man blir beroende av? Men vill mitt barn smaka så kommer det att vara helt okej. Jag tyckte inte om det när jag var liten, gör det fortfarande inte. Jag började dricka kaffe när jag började plugga och nu är det mest en social grej. Te är godare men inte lika socialt

Min fästman och hans syrra drack alltid kaffe på morgonen innan dagis. Kaffe och smörgås. Helt galet kan jag tycka, men det enda felet han har är att han får extremt ont i huvudet om han inte druckit kaffe. Detta gör att vi alltid måste komma ihåg att ta med koffeintabletter när vi är utomlands eftersom kaffe inte alltid finns att tillgå när han behöver. Lite jobbigt, kan jag tycka.

• Caranlachiel

Tycker det känns väldigt onödigt. Har knappt själv börjat dricka kaffe och jag är 26 år... Min mamma har matat min 1,5-årige son med kaffe på tesked i nåt halvår eller så och han verkar gilla smaken. Med några mängder får det inte bli.

Lill-Erik kom till oss 2009-04-06!
  • April barn

Jag skulle inte ge mitt barn en kopp kaffe, de får de bli äldre för först, men att smaka en sked då och då tycker jag inte är farligt.

• ääni
    Zeplien skrev 2010-11-24 16:46:31 följande:
    Jag skulle inte ge mitt barn en kopp kaffe, de får de bli äldre för först, men att smaka en sked då och då tycker jag inte är farligt.
    Varför inte en kopp?
  • Linda1976

När Alice var 2 så tog hon en kopp kall espresso utan socker som stod på diskbänken och svepte. Jojo, det ska börjas i tid

Nu är hon 5 och dricker gärna latte när vi är ute och fikar, och sen vi köpte kaffekapselmaskin hemma dricker hon det hemma också då och då... Det är ju inte direkt några mängder eller varje dag heller... Fattar inte vad som skulle vara så hemskt med det. Hellre det än saft. 

Min smak är mycket enkel - jag nöjer mig bara med det bästa.
  • April barn
    viseversa skrev 2010-11-24 16:30:48 följande:
    Ja så varm choklad är såå mycket bättre då menar du? Ni som aaaaldrig låtit era barn smaka kaffe! Får dom dricka coca cola? En liten undran bara då det innehåller i stort sett lika mycket coffein som kaffe. Dessutom tonvis med socker och färgämnen.
    Håller med, tycker nog coca coola är värre än kaffe till och med.
  • April barn
    ääni skrev 2010-11-24 17:12:01 följande:
    Varför inte en kopp?
    Alltså att en tex 2 åring får en stor kopp kaffe varje dag kan jag tycka är lite onödigt om du förstår mig, men att smaka lite då och då är inget fel.
  • 82sjo

Tycker att det kan vara ok med lite nån gång ibland.
    Ex Min yngsta dotter brukar få smaka lite när vi är och hälsar på g-mormor, men aldrig att hon skulle få en kopp här hemma bara för att.

• ääni
    Zeplien skrev 2010-11-24 17:22:15 följande:
    Alltså att en tex 2 åring får en stor kopp kaffe varje dag kan jag tycka är lite onödigt om du förstår mig, men att smaka lite då och då är inget fel.
    Du menar för att han kan få ont i magen, för att det hämmar järnupptaget och för att han kan bli speedad? 
Svar på tråden OK med kaffe till barn?