• bizzy

OK med kaffe till barn?

Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden OK med kaffe till barn?
  • Nilla1

Tror ju förstås att en sån latte som jag beskriver ovan är bra mycket nyttigare än tex en festis.

• Solisrosis
    Stinky skrev 2010-11-24 22:55:23 följande:
    Varför cola, men inte kaffe blir ju då motfrågan?
    varför något av dem? jag anser nog att cola är lite svårare att undvika. jag menar, det är nog mer vanligt att som barn komma i kontakt med läsk än kaffe, på tex kalas eller kompisar emellan. jag har då aldrig varit på ett kalas där det serveras kaffe för barn, däremot läsk.

Och ja, det finns såklart kaffe på kalas överlag, men det är nog mer tänkt för de vuxna. hon lär nog se fler barn med läsk än kaffe i glaset iaf.
  • Missimo84

Mitt barn får vare sig dricka kaffe eller Cola... Gud bevare mig väl om han skulle få ngn typ av koffeinkick :-P

• Moonis

Kunde inte riktigt rösta för våran dotter började tidigt sno pappas kaffe på bordet. Hade han en slurk kvar så kunde allt vara borta nästa gång han skulle dricka.
    Hon gör det inte lika ofta numera men älskar kaffe gör hon

• Tass

Mina barn får dricka kaffe ( dock inte mycket ). Jag drack själv kaffe redan som väldigt liten, typ 2åring och ser inte att det skulle vara farligare än colan, fantan, saften de skulle druckit annars.
    Kaffe-latte ska det dock vara enligt sonen, svart är inte gott =)

• Moonis
    Tass skrev 2010-11-25 01:34:10 följande:
    Mina barn får dricka kaffe ( dock inte mycket ). Jag drack själv kaffe redan som väldigt liten, typ 2åring och ser inte att det skulle vara farligare än colan, fantan, saften de skulle druckit annars.
    Kaffe-latte ska det dock vara enligt sonen, svart är inte gott =)
    Tjejen gillar svart med lite socker i
  • Tass
    Moonis skrev 2010-11-25 01:36:10 följande:
    Tjejen gillar svart med lite socker i
    Nja.. han växte ur sockret tror jag.. Slutade med det när han var 3.. men brorsan har gärna socker i .. eller mjölk och socker.. han är ju 3 nu.
  • kamomillmilla

Låta barn smaka ser jag väl inget fel med, jag gjorde det själv när jag var 5-6. Tog en 3-4 sockerbitar och doppade i mammas kaffe för att sedan suga ur allt. Men det var nog enda gångerna jag fick i mig kaffe öht, gillade inte smaken annars och gör inte i dagsläget heller.

• Onkel Panter

Om de tyckte om det skulle jag inte se något problem med det direkt, så länge de tar det varsamt med sockret och inte dricker för ofta. 

• MarrebarreW
    Missimo84 skrev 2010-11-24 23:30:48 följande:
    Mitt barn får vare sig dricka kaffe eller Cola... Gud bevare mig väl om han skulle få ngn typ av koffeinkick :-P
Svar på tråden OK med kaffe till barn?