OK med kaffe till barn?
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.
Tror ju förstås att en sån latte som jag beskriver ovan är bra mycket nyttigare än tex en festis.
Mitt barn får vare sig dricka kaffe eller Cola... Gud bevare mig väl om han skulle få ngn typ av koffeinkick :-P
Kunde inte riktigt rösta för våran dotter började tidigt sno pappas kaffe på bordet. Hade han en slurk kvar så kunde allt vara borta nästa gång han skulle dricka.
Hon gör det inte lika ofta numera men älskar kaffe gör hon
Mina barn får dricka kaffe ( dock inte mycket ). Jag drack själv kaffe redan som väldigt liten, typ 2åring och ser inte att det skulle vara farligare än colan, fantan, saften de skulle druckit annars.
Kaffe-latte ska det dock vara enligt sonen, svart är inte gott =)
Låta barn smaka ser jag väl inget fel med, jag gjorde det själv när jag var 5-6. Tog en 3-4 sockerbitar och doppade i mammas kaffe för att sedan suga ur allt. Men det var nog enda gångerna jag fick i mig kaffe öht, gillade inte smaken annars och gör inte i dagsläget heller.
Om de tyckte om det skulle jag inte se något problem med det direkt, så länge de tar det varsamt med sockret och inte dricker för ofta.