• bizzy

OK med kaffe till barn?

Vad tycker ni? Känns onödigt tycker jag, men minns själv att jag fick kaffe hemma när jag var väldigt liten.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden OK med kaffe till barn?
  • FannyGioia

Jag skulle nog inte erbjuda det men inte förbjuda det heller. När barnet är i högstadieålder känns det okej. Själv började jag dricka kaffe på gymnasiet.

• 071001

Siri vill gärna smaka på kaffe och jag ser inga större faror med det.

• logg81

Ja... det är väl okey... Har iaf aldrig sett tösens kaffedrickande som ett problem...

Jag är bäst på jorden... shit happens.... =D
  • mliten

Har inga barn ännu och dricker inte kaffe. När jag var liten- runt 9 så spenderade jag och min jämåriga kusin husvagnssemestern i fjällen med att dricka Nescafe i mängder. Haha.
    Om mina barn vill dricka kaffe så får de nog smaka men ingen egen kopp.

• Moonis
    goatess82 skrev 2010-11-25 09:15:50 följande:
    skulle aldrig lära honom dricka kaffe, men han har fått tag på muggar som det har varit kaffe i (kallt och lite i botten så klar) och det surplar han i sig.
    så nej jag skulle inte göra iordning en kopp åt honom men jag får inte heller panik om han får tag på eller får smaka en sked när det fikas!
    Samma här.
  • MammaSwahn

Kaffe är koffein. Inte bra för barn! Inte bra för vuxna iheller. Det skapar ett beroende.
    Nej, Min son kommer då aldrig få smaka kaffe här hemma. Varken jag eller hans pappa dricker kaffe.
    Min son får bestämma själv, men inte innan han blivit typ 16-17 ..

• alvaereva

Det är helt okej då och då att min dotter dricker kaffe. Hon får det hos mormor emellanåt.
    Hemma dricker hon inget annat än vatten och mjölk så att hon får i sig typ en halv deciliter kaffe per månad ser jag inte som nån större fara.

• bustjejen

Som barn kunde jag både dricka kaffe med 5 sockerbitar och massa mjölk i , och ibland smaka på lättöl ur burk.
    Det har blivit en ok människa av mig ändå, men trots det är jag nog mer förståndig än mina föräldrar.
    Mina barn får inte dricka kaffe än (bortsett från att smaka någon mun då), och inte heller dricka lättöl .

• CloudBerry 1

Kaffe innehåller jättemycket antioxidanter och är rena hälsodrycken, särskilt kokkaffe som innehåller extra mycket nyttiga fettsyror så hade mina barn velat så hade de fått dricka kaffe men de gillar ínte smaken.

• karolina106

Smaka lite nån gång - visst. Men i övrigt får de vänta till tonåren.

Svar på tråden OK med kaffe till barn?