• Vädur 78

    Kramiiis vänner

    Här träffas vi och pratar och stöttar KramiiisHjärta

    Här pratar vi om det mesta men ABSOLUT INGET bebis och gravidsnack!!


    ♥♥♥
  • Svar på tråden Kramiiis vänner
  • mulan
    kramiiis skrev 2010-12-15 09:05:59 följande:
    Svarar er när jag sitter vid en dator... Nu på tåget bara 20 min sent gaaah morr. Hoppas tunnelbanan funkar iaf.

    Miism: mmm jo kanske stressad värre just nu men men vad kan man göra?
    Anledningen till försenade tåg var kabelstöld. Grrr

    Kram sötnosar!
    Så irriterande. Då är det säkert en kopparkabel för de är ju poppis att sno tyvärr.
    Lycka till idag vännen
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • miism

    Ja kopparkablar är alldeldes för populära att sno tyvärr. Kan intyga att det är inte bättre här nere, här snor de brunnslock och säljer så det gäller att se upp, helt plötsligt har man ett hål i gatan framför sig. Sen tar det ju så klart X antal veckor innan de kommer och lägger ett nytt lock.

  • kramiiis

    Jag kom fram på minuten.
    Trevlig rysk läkare som nu var kopplad till landstinget och bredvid privat.
    Hon kunde ta alla prover om jag betalar men ansåg onödigt (behandlas med kortison och trombyl/Fragmin) Hon vill kolla blodflödet genom livmodern med doppler om dåligt ge livmodernassage. Och det måste jag göra på hennes privata klinik kostar 1400 för dopplerunders och sen 400 per massage omgång upp till 10 ggr.

    Om doppler visar ok skriver hon ut 15mg prednisolon och kanske även fragmin. Om
    Dåligt massage och pred/fragmin.

    Hon tror hon kan få igång mina äggstockar och göra så jag blir av med en del klimakteriesymton om jag får massage ifall det är felet. Hmmm njao vet inte riktigt men skitsamma får bli doppler iaf.

    Hade precis haft äl enligt vul, inga cystor eller annat konstigt.

  • mulan
    kramiiis skrev 2010-12-15 10:32:36 följande:
    Jag kom fram på minuten.
    Trevlig rysk läkare som nu var kopplad till landstinget och bredvid privat.
    Hon kunde ta alla prover om jag betalar men ansåg onödigt (behandlas med kortison och trombyl/Fragmin) Hon vill kolla blodflödet genom livmodern med doppler om dåligt ge livmodernassage. Och det måste jag göra på hennes privata klinik kostar 1400 för dopplerunders och sen 400 per massage omgång upp till 10 ggr.

    Om doppler visar ok skriver hon ut 15mg prednisolon och kanske även fragmin. Om
    Dåligt massage och pred/fragmin.

    Hon tror hon kan få igång mina äggstockar och göra så jag blir av med en del klimakteriesymton om jag får massage ifall det är felet. Hmmm njao vet inte riktigt men skitsamma får bli doppler iaf.

    Hade precis haft äl enligt vul, inga cystor eller annat konstigt.
    Hoppas verkligen att hon kan hjälpa dig. Kosta vad det kosta vill, bara du får hjälp. Massa kramar
    .?*¨*? VECKA 38 ?*¨*?.
  • Mammiztill2
    kramiiis skrev 2010-12-15 10:32:36 följande:
    Jag kom fram på minuten.
    Trevlig rysk läkare som nu var kopplad till landstinget och bredvid privat.
    Hon kunde ta alla prover om jag betalar men ansåg onödigt (behandlas med kortison och trombyl/Fragmin) Hon vill kolla blodflödet genom livmodern med doppler om dåligt ge livmodernassage. Och det måste jag göra på hennes privata klinik kostar 1400 för dopplerunders och sen 400 per massage omgång upp till 10 ggr.

    Om doppler visar ok skriver hon ut 15mg prednisolon och kanske även fragmin. Om
    Dåligt massage och pred/fragmin.

    Hon tror hon kan få igång mina äggstockar och göra så jag blir av med en del klimakteriesymton om jag får massage ifall det är felet. Hmmm njao vet inte riktigt men skitsamma får bli doppler iaf.

    Hade precis haft äl enligt vul, inga cystor eller annat konstigt.
    Hon ansåg inte då att man skulle ta ett endaste prov.?

    har aldrig hört talas om att man ska lyssna med doppler på livmoderflödet?
    Gör man sånt?! tänkte om de ingår i vanligheterna vid svårigheter att bli gravid harnågon annan DR nämnt detta?
    Livmodermassage var något nytt de med.
    Men allt som är nytt kan ju vara väl värt att pröva.

    Inget som försämras iaf ..

    Vad känner du själv Kramiiis??
  • Vädur 78
    kramiiis skrev 2010-12-15 10:32:36 följande:
    Jag kom fram på minuten.
    Trevlig rysk läkare som nu var kopplad till landstinget och bredvid privat.
    Hon kunde ta alla prover om jag betalar men ansåg onödigt (behandlas med kortison och trombyl/Fragmin) Hon vill kolla blodflödet genom livmodern med doppler om dåligt ge livmodernassage. Och det måste jag göra på hennes privata klinik kostar 1400 för dopplerunders och sen 400 per massage omgång upp till 10 ggr.

    Om doppler visar ok skriver hon ut 15mg prednisolon och kanske även fragmin. Om
    Dåligt massage och pred/fragmin.

    Hon tror hon kan få igång mina äggstockar och göra så jag blir av med en del klimakteriesymton om jag får massage ifall det är felet. Hmmm njao vet inte riktigt men skitsamma får bli doppler iaf.

    Hade precis haft äl enligt vul, inga cystor eller annat konstigt.
    Hoppas hoppas de kan hjälpa digHjärta
    ♥♥♥
  • kramiiis

    skrippo: duktig du är med julklapparna!
    själv har jag inte fixat en enda....


    turbo: tyvärr händer det rätt ofta att det är kabelstöld, snark, försöker dom bygga en egen tågbana nånstans eller? Vi får höras angående fika vore kul att träffa er snart, var så länge sen nu!


    mammiz: näe hon ansåg att det var onödigt att ta prover då hon ändå vill skriva ut kortison och troligtvis fragmin, och då spelar inte provresultaten nån roll lixom. Och det är ju iofs sant. Hon tyckte att det var väldigt synd att vi försökt så många gånger, men inte blivit undersökta när det gäller blodgenomströming, men det är ju ingen vedertagen metod i sverige, så är ju inte konstigt. Så nej man gör inte dopplerundersökning vanligtvis, men jag har hört att många med upprepade mf har fått göra det när de hittat någon som lyssnar på dem. Så ja varför inte. Är inte blodgenomströmningen tillräcklig så får embryot svårare att fästa och då vi satt tillbax många fina embryon så kan det ju vara värt att kolla det. Många får fragmin för att göra blodet tunnare, men det hjälper inte tillräckligt förstod jag det som. Hon var lite vad ska jag säga, inte virrig, men ja ngt.
    Livmodermassage kan då få igång blodflödet och kan även göra att äggstockarna kommer igåg igen hmm.

    Ska läsa lite på amerikanska sidor och se vad de skriver där.

    själv känner jag väl mest, att ok kostar det "bara" 1400 för att göra dopplerundersökningen och en om det är dåligt flöde 400 per massage, kaste 10 gånger, så fine.
    Har dock småångest för just livmodermassage, det känns lite olustigt måste jag säga. Men vad ska man inte vara med om?
    Det enda är väl att tiden går och jag orkar inte vänta hur länge som helst, å andra sidan några månader hit eller dit är väl inget egentligen.

    och om hon nu skriver ut det jag vill ha, så är det lixom ok att göra den undersökningen. Hon ville helst inte skriva ut utan att ha gjort undersökningen först. och det får jag väl gå med på...

    på alla!


     


    please don't hurt me anymore
  • kramiiis
    Lilla JJ skrev 2010-12-14 20:44:44 följande:
    Kram på dig!

    Det är väl inte så konstigt att du har ångest inför läkarbesök? Men det kommer att gå bra ska du se. Privata brukar ju vara ganska måna om att göra ett bra intryck så att de får fler kunder så att säga.

    Jag och vovven mår bra. Men just idag önskar jag att han var katt så att jag slapp gå ut i kylan. en gång till.....brrrrr.
    Vad har kramiiis på sin önskelista til tomten i år?


    härligt att ni mår bra hihi ja det är skönt att ha katt ibland så man slipper gå ut hur många gånger måste du ut och rasta honom?

    önskelista, hmmm.
    ett plus!
    ett bättre liv
    att lyckas bli klar med avhandlingen

    stor kram!
    please don't hurt me anymore
  • nevadita

    heja ryskdoktorn!!!
    Ibland är det som låter knepigt det som hjälper...
    hoppas SÅ att du får den hjälp du behöver nu så vi får se en lill-Kramiiis i framtiden ♥

    Puss puss puss


    ..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • pluggande mamma
    kramiiis skrev 2010-12-15 10:32:36 följande:
    Jag kom fram på minuten.
    Trevlig rysk läkare som nu var kopplad till landstinget och bredvid privat.
    Hon kunde ta alla prover om jag betalar men ansåg onödigt (behandlas med kortison och trombyl/Fragmin) Hon vill kolla blodflödet genom livmodern med doppler om dåligt ge livmodernassage. Och det måste jag göra på hennes privata klinik kostar 1400 för dopplerunders och sen 400 per massage omgång upp till 10 ggr.

    Om doppler visar ok skriver hon ut 15mg prednisolon och kanske även fragmin. Om
    Dåligt massage och pred/fragmin.

    Hon tror hon kan få igång mina äggstockar och göra så jag blir av med en del klimakteriesymton om jag får massage ifall det är felet. Hmmm njao vet inte riktigt men skitsamma får bli doppler iaf.

    Hade precis haft äl enligt vul, inga cystor eller annat konstigt.
    Håller tummarna för att det ger resultat! Låter ju som att det skulle funka iaf mkt pengar men bara det ger god effekt! Kram Hjärta
Svar på tråden Kramiiis vänner