• Vädur 78

Kramiiis vänner

Här träffas vi och pratar och stöttar KramiiisHjärta

Här pratar vi om det mesta men ABSOLUT INGET bebis och gravidsnack!!

♥♥♥
  • Svar på tråden Kramiiis vänner
  • små räkorna

god kväll på er alla...

♥stolt tvillingmamma♥ när är det våran tur att få en liten till????
  • nevadita
    kramiiis skrev 2010-12-21 17:34:21 följande:
    Verkar som om jag (efter lite snällt tjat via mail) kommer få prednisolon och fragmin utskrivet utan att göra dopplerundersökning som jag känner lite sådär inför vill helst prova med mediciner innan jag genomgår det.
    tummen upp för det gumman!

Här kommer dagens väderleksrapport från Skåne; minus 25!!!!!! imorse när maken körde!!!!!
    skulle ut o handla två klappar idag MEN JAG BLIR INNE.

Tror minsann att isbjörnarna promenixar förbi snart

KRAAAAAAM Kramiiisen

och alla andra oxå

(jag hinner ju inte så mycket vid datorn)
    ..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • Turbomamma

God morgon Kramiiis!

Hoppas att du får en riktigt bra dag och inte fryser alltför mycket! Själv håller jag mig inomhus, kram kram

• kramiiis

nevadita: hej sötnos!
    mysigt när du kikar förbi

ja det är sviiiinkallt, vi hade -22 imorse, brrrrrrrrrrrrrrrrrr.
    Ja kanske är det isbjörnar som Morries jagar utanför fönstret och inte andra kissar
    Jag hoppas vår granne släppt in sin stackars katt som är utanför vårt hus och vill komma in, väldigt ofta. Tror inte de har kattlucka, utan han blir utsläppt och sen kommer han inte in
    Taskigt!

kram kram kram kram kram kram kram kram kram kram kram kram kram

turbon: morrn!
    Bra dag? hmmm.... kan aldrig bli en bra dag på jobbet, jag är så lessSkrikandes på varför jag ska stressa, men chefen + handledaren inte ens LÄSER det jag skrivit på 3 veckor!!! gaaaaaaaaaaaaaaaaaah vad jag är arg.
    *morrar*

Inomhus låter väldigt mycket skönare, jag höll på att frysa nästippen av mig när jag väntade på försenade blå tåget imorse. morr igen.

KRAM!

i eftermiddag, ska jag försöka hinna åka och hämta ut recepten, efter den del mailkonversation så kom vi fram till att jag åker dit, betalar 550:- som det kostar i administrationsavgift (detta går på privata delen av hennes klinik, snurrigt) och förhoppningvis få recepten i handen.
    Hon skrev iaf:
    "Vi har inga e.rec, ej anslutna än. 550 kr. adm. avgift. Du kan komma förbi. Mvh Eva"

Vilket jag antar menas att jag kan komma när som och hämta...

och så har hon skrivit i min journal  att jag insisterar, för annars kan jag bli sur på henne för vad det nu var. Hmm.
    Nåja, bara jag får mina mediciner så att det är värt att göra ett nytt försök...

för då blir det både
    prednisolon
    fragmin
    trombyl

D-vitamin
    Folsyra (högre doser, men kör receptfritt)
    E-vitamin
    Omega 3

hej och hå vad det ska knapras tabletter
    och så får man äntligen spruta sig själv i magen igen ööhhh jättekul.

please don't hurt me anymore
  • kramiiis

och inte att förglömma, en extra kladdis per dag oxå, alltså FYRA

undrar hur hormonstimma jag kommer må efter den behandlingen??
    progynon oxå ju ifall jag inte kör naturlig cykel....

snark

morr

jag vill bara bli med barn ju

• hoppas77

Kramiis: Jag vill oxå att du ska bli med barn vännen!!!! Då vore allt perfekt. Tänker på dig hjärtat Orkar du fika när du kommer hem från värmen? Saknar dig. Kram

• miism

Kramiis: klart du ska ha barn vännen! Det bara SKA du! Hjärta Ser fram emot fika med dig till våren!

Här är det väldigt lugnt idag, eller lugnt och lugnt, jag är hyfsat irriterad. Maken åkte iväg på morning bird watch halv 8, och jag min nöt utgick ju ifrån att det var just MORGON aktivitet, och inte heldags. NU är han på väg hem klockan är halv två... Vi hade liiite annat att göra idag också, som typ julshoppa lite (som typ skinka och lax), nu får vi liksom välja, antingen blir det ingen ute lek idag (vilket inte finns på kartan att vi tar bort) eller så blir det ingen shopping. Makens alternativ var att han kunde gå själv och handla, ja men tjo, jag vill säkert vara själv här hela eftermiddagen också...grrr... han lovade att vara hemma vid 11 idag, svarade inte i telefon, och svarade NU att han var på väg hem.... SUCK! nåja, det blir väl bra, han skulle handla fika med sig hem, så med lite tur blir det lunch innan det är dags för middag... ibland är det suck att vara i afrika långt bort från familj och vänner där hemma. och idag är en sådan dag.

Hoppas ni andra har en bättre dag och inte fryser allt för mycket i kylan!

• mulan

Kramiiis: oj det var ingen dålig pillerlista . Nu får vi verkligen hoppas att det gör susen så din magen kan börja få en söt kula till våren *drömmer mig bort i din värld* Drömmer. Håller tummarna!!!! Kramar

Miism: Hoppas att ni hinner med allt ändå. Kramar

.?*¨*? VECKA 39 ?*¨*?.
  • kramiiis

hoppas: sötnos!
    Klart jag vill träffas!
    Jag kan när som helst från 3 januari! varje dag om du vill hihi Saknar dig oxå alldeles för länge sen nu!

miism: oooh lovar du alltså att komma till sthlm i vårDrömmer  JIPPPPPIIIEEE
    hmm jag hade varit tokirriterad på sambon om han gjort så, morrar. Hoppas iaf att eftermiddagen blir bra! stor kram vännen!
    Snart är jag iaf några mil närmare dig än vad jag är nu

mulan: ja det blir en väldig massa piller, finns säkert någt mer som jag glömt. men det är väl iaf det huvudsakliga som jag ska knapra på. En hel buffé...
    Jag är ju så naiv att jag tror ju på att det ska lyckas nu..... undrar hur hårt jag slås ner om det inte gör det?
    Jaja tiden utvisar om jag oxå får bli mamma eller inte. Jag har iaf lagt ner lite krut nu och det känns bra, men nu är krafterna slut på tjat om hjälp.

Nästa tjat blir ju att försöka få ett färskförsök till av KS om embryot inte överlever upptining eller inte fäster... blir nog inte heller lätt.

• kramiiis

så nu har jag pratat med dem i telefon och verkar som att recepten finns där och väntar på mig ska åka och hämta innan kl 16. Lika bra att göra så det inte glöms bort lixom...

och då får jag ju sluta tidigare idag oxå

Svar på tråden Kramiiis vänner