• Vädur 78

Kramiiis vänner

Här träffas vi och pratar och stöttar KramiiisHjärta

Här pratar vi om det mesta men ABSOLUT INGET bebis och gravidsnack!!

♥♥♥
  • Svar på tråden Kramiiis vänner
  • kramiiis

Lilla jj tack söt!!!
    Är fortfarande väldigt yr så får se hur det går imorrn när elektrikern kommer vid 8 och jag ska förklara vad vi vill ha gjort. Jaja....
    Kram!!!

Hagelinen ja den kramen var välbehövlig för har inget morriestroll hemma sen tis kväll då elektrikern egentligen skulle kommit i onsdags men var sjuk och kommer imorrn istället. Är så tomt utan trollet inser fort hur mycke han betyder för mig.
    Kraaam

• kramiiis

Nu känner jag mig inte lika bortglömd längre som jag gör ibland. Tack sötisar!!

• nevadita
    Skrippo skrev 2011-01-27 22:26:36 följande:
    Du är väl ALDRIG bortglömd vännen!!
    precis...

Kramiiis,
    även om jag aldrig har tid med datorn längre (jävla jobb ) så hoppas jag att du riktigt känner hur jag tänker på dig... hoppas hela tiden att nåt ska hända så du får må alldeles fantastiskt bra.... gulledig

Kram kram kram kram

ska du inte komma till Skåne snart
    ..?:*¨¨*:?...Krumelura...?:*¨¨*:?..
  • kramiiis

kram skrippo och nevadita!

JAg tror att anledningen till att jag känner mig bortglömd är för att mina irl vänner aldrig hör av sig självmant och ibland inte ens svarar om jag hör av mig. Så jag lixom känner mig inte välkommen, eller snarare inte på samma plats i livet bara för att jag inte är mamma

och när det gäller härinne så känner jag mig kanske inte bortglömd utan mer ensam. Jag har inget att komma med i ivf-bebis-tråden, alla är ett steg längre fram och jag känner mig bara så ledsen

hihi, jo snart får jag väl ta å pallra mig neråt i landet!

fortfarande yrslig idag, väldigt störigt... vill bara bli klar med avhandlingen och få vila lite, slippa tänka på den....

please don't hurt me anymore
  • miism

Kramiis: Vännen min, du är inte bortglömd! Definitivt inte. Jag kan känna likadant i ivf-tråden ibland när det diskuteras amning, förlossningar eller barnets första år. Jag har ju ingenting att komma med där, och kommer heller aldrig att få det. Vår gosses första år kommar jag aldrig att få vara med om, för det hade redan passerat när vi träffade honom, hur det känns att få pluss på stickan vet jag inte, för vi fick aldrig det, inte heller har jag fått känna min pojke sparka i min mage, och det är en sorg jag alltid kommer att få bära med mig.
     Men du kommer att få uppleva allt det här, för 2011 är DITT år! Så är det bara , du kommer att bli klar med din avhandling, och du kommer att bli mamma :)

Barnlöshet visar verkligen vänners rätta ansikte tyvärr, vi har förlorat en massa vänner som vi trodde var närmre än de var, och fått andra som plötsligt stigit fram ur bekantskapskretsen och visat att de , det var de som fanns där när livet var becksvart och de andra skyllde på fullbokade almenackor, barnkalas och fikor med fan och hans moster så att de som så gärna ville komma över, bara inte hann... bullshit, är en vän ledsen så hinner man alltid, allt annat är bara ren och skär bortförklaring.

Tycker också du ska komma söderöver snart, gärna sådär i apri maj så att ego jag hinner hem. :) Men det är klart du kan resa NU också kan du resa en gång till till våren :)

• kramiiis

miismHjärta
    mmmm 2011 kanske kan bli ett bra år, men vad säger att det kommer bli det? kanske blir det istället året då jag blir singel och hela livet slår en kullerbytta och jag måste börja om...
    försöker skaka av mig mina mörka tankar, men det är så svårt! eller snarare omöjligt!

jag tycker mest jag förlorar vänner, det är inga som orkar lyssna längre. Trots att jag som barnlös satt å lyssnade på deras gravidkrämpor och att det var såååå jobbigt. Men nej inte orkar de finnas för mig.

Hoppas allt gick bra igår?! och att lilltrollet inte tyckte det var så jobbigt hos grannarna!

stor kram!
    Hinner nog inte åka ner än på ett tag, så du hinner troligtvis hem till sverige först

KRAM!

please don't hurt me anymore
  • Lilla JJ

Gumman kram på dig.

Inte är du bortglömd. Men jag förstår din känsla. Jag har själv den ofta. Är ju nästan den enda av mina vänner som är singel. Och i flera år så har jag suttit hemma och undrat varför alla andra har så fullt upp. Men det är nog så för de flesta som skaffar hus, sambo osv. Inte många av mina vänner har haft barn utan det är hus och make som tar deras tid. Och så jobb och alla andra måsten hemma.

Tycker du kan åka till Skåne på tisdag för då ska jag åka ner till Malmö och hälsa på min syster. Så kan jag få träffa dig och ge dig en stor kram.

Konstigt att du känner dig yrslig. Kanske är mensen som är på g?

Mammas lille kille kom 100803
  • Lilla JJ

Ibland är det kanske inte så otur att få börja om. Även om det kanske inte känns så just nu så om det skulle bli så att du blir singel så är det inte alltid det värsta som kan hända.

Mammas lille kille kom 100803
  • miism

Kramiis: Vi kan väl enas om att 2011 har potential ;) Och även kullerbyttor kan bli bra till slut, även om de är jobbiga att göra. Jag tror dock 2011 blir ett bra år även utan kullerbyttor. Och du har vänner, tyvärr finns vi lite på distans just nu, men sen ska det bli stockholmsresor vet du :) och SKåneresor för dig!!

Gårdagen gick ok, lilltrollet överlevde och mitt mammahjärta hade det nog jobbigare än hans.

Idag är det hemlängtan för hela slanten, jag vill hem till Skåne NU, inte om 3-4 månader utan Nu, helst idag.
    Men, det är liksom bara att gilla läget, gråta en skvätt och ta nya tag. Nu ska vi iallafall äta lunch och sedan gå ner till resebyrån och försöka boka en styck safari och en styck mombasaresa. Så liite har jag ju att se fram emot iallafall den närmaste månaden :)

KRAM!

Svar på tråden Kramiiis vänner