• Anonym

De som inte svarar på "dolt nummer"

Jag är socionom och enhetschef, arbetar mycket och är samtidigt mamma osv. En aktiv kvinna helt enkelt.

Jag har under senaste tiden stött på folk, både privat och i mitt yrke som inte svarar på skyddade nummer. Jag vet inte varför men jag tycker det ee konstigt, jag får vibbar av att det är lite psykvarning på de som inte svarar på skyddade nummer.

Ni som inte svarar på skyddade nummer, varför gör ni inte det?????

Vet ni tex inte att sjukhus och polis kan ringa med dolt nummer?? 

• Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"
  • Överbandsfürern

För att det är dryga otrevliga telefonförsäljare som ringer med skyddat nr och jag har ingen lust att svara eftersom de inte fattar när man säger -nej tack.
    Oftast ringer idioterna kl 20, 21 på kvällen.
    Jag vet att det är deras jobb, men så sent anser jag inte att man ringer.

Dock vet jag att min mamma ringer från skyddat när hon ringer från sitt jobb, men då får hon testa på mobilen istället

• Överbandsfürern

Iofs så svarar jag inte om det är konstiga riktnr där jag vet att jag inte känner nån, återigen är det bara försäljare som jag inte vill prata med. TROTS att jag är med i NIX.

• mamita64
    Anonym (Politiker) skrev 2010-12-19 23:27:29 följande:
    I tråden har bland annat människor som arbetar inom kriminalvården svarat att de har hemliga nummer på grund av arbetet. Själv sitter jag på en del hyfsat tunga politiska uppdrag som gör att också jag skaffat hemligt nummer för att undvika samtal hem.
    Men de allra flesta behöver inte ha dolt, eller kan välja att ha dolt vid vissa tillfällen.
    Jag hade själv dolt under många år, det fanns en anledning, men fick ju ta att inte alla svarade.
    Då får man väl ringa från mobil med kontantkort då om man inte får tag i någon
  • Anonym (Politiker)
    mamita64 skrev 2010-12-19 23:32:07 följande:
    Men de allra flesta behöver inte ha dolt, eller kan välja att ha dolt vid vissa tillfällen.
    Jag hade själv dolt under många år, det fanns en anledning, men fick ju ta att inte alla svarade.
    Då får man väl ringa från mobil med kontantkort då om man inte får tag i någon
    Eller så kan folk helt enkelt lägga av med oskicket att inte svara!

(Och ja, jag förstår att människor har anledningar till att inte svara, men den stora massan lär inte vara traumatiserade).

• SötaSarah

Jag svarar inte på dolt nr pga att i 9 fall av 10 är det telefonförsäljare eller liknande. Sällan någon som jag behöver svara! Jag tr att ringer man dolt kan man prata in på min telefonsvarare så kan jag ringa upp när jag vet att det är viktigt eller vem det är helt enkelt. Svarar endast om jag vet att ngn ska ringa som har dolt. Men oftast är det allt annat än något viktigt eller någon jag känner! Gillar inte att svara när jag inte kan se vem det är helt enkelt... Och min arbetsgivare t ex ringer inte dolt så jag vet när dom ringer :)

• thissan

Jag svarar oftast inte (det händer dock såklart) vid skyddat nummer för det är med största sannolikhet antingen min chef eller mitt ex som ringer. Är det chefen som vill något viktigt så lämnar hon ett meddelande och är det exet så kunde jag inte bry mig mindre. 
    Därför väljer jag oftast att inte svara. 

• mamita64
    Anonym (Politiker) skrev 2010-12-19 23:34:34 följande:

(Och ja, jag förstår att människor har anledningar till att inte svara, men den stora massan lär inte vara traumatiserade).

Men vaddå oskick?
    Jag väljer när jag svarar i min telefon
    Det händer både att jag svarar på och att jag inte svarar på dolt nr.
    Det händer också att jag inte svarar på synliga nr, just då vill jag inte prata.
    Jag stänger av mobil och hemtelfon dagtid för att kunna vila om jag vill.
    Den som ringer kan lämna meddelande och så ringer jag upp senare
    Fler myndigheter, läkarstationer och kommuner skulle ta och se till så att deras nr syns i stället, snacka om oskick
  • Anonym
    Anonym (Politiker) skrev 2010-12-19 23:21:02 följande:
    Återigen, många människor jobbar inom yrken där de heller inte kan skylta med sina privata nummer. Andra människor sitter på förtroendeuppdrag genom vilka man heller inte kan skylta med privata nummer. Vad i detta stör dig?
    Haha du är go du, du stör dig på att människor stör sig på att du har dolt nummer,
    och tycker ändå att folk är knäppa som inte svarar när det ringer på dolt nummer?

vad är det som gör ditt förhållningssätt bättre på någotvis? *skratt*

jag svarar inte på dolda nummer, för inga i min umgängeskrets har sådana nummer, förutom min far, och hans samtal är lika välkomna som försäljarnas.

lämna ett meddelande så ringer jag upp.. gisses.

jag har inga kontakter med myndigheter heller.
  • Anonym
    Anonym (Politiker) skrev 2010-12-19 23:34:34 följande:

Ahh... men du om jag ska välja mellan två saker som är viktiga, så prioriterar jag personen framför mig, inte den i telefonen, det är ett förhållningssätt som alla borde ha. Jag ringer upp när jag har tid.
  • Limael

för att det är jävligt många försäljare som ringer med dolt nr och jag har inte lust att prata med dem, samt att jag inte gillar att inte veta vem som ringer, har samma grej med att om någon ringer på dörren som inte ringt eller smsat mig att de kommer förbi så öppnar jag oftast inte heller.. kanske är psyksjuk då :P

Svar på tråden De som inte svarar på "dolt nummer"