Neej. f-n fått kallelse till cellprov
Fick hem papper igår med tid till att ta cellprov, visste att det skulle komma och har tänkt att det klarar jag men nu när jag fick det så känner jag att det aldrig kommer gå. Kan inte sluta tänka på det och är över en månad kvar tills dess. Jag vet att man "måste" kolla sig och jag är inte särskillt orolig att det ska va nåt fel, bara livrädd att sätta mig i en gynstol börjar nästan gråta av att tänka på det nu, vill inte ha nån rotandes där nåt mer.
Hur ska jag tänka för att klara det? att tänka på det förstör dagarna.
Är det bara jag som inte klarar av att göra cellprov/gynundersökning?
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-03-08 21:17
Har tagit mod till mig och bokat en tid nu! Hoppas hoppas jag även tar mod till mig och går dit och tar det jäkla provet, blir ju inte bättre av att tänka på det hela tiden.
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-29 16:10
Tackar er ännu en gång för stödet jag fick i tråden. Hade inte ni sagt hur viktigt det är att ta cellprov så hade jag inte gjort det.
Fick hem svaret idag och det stod att "cellprovet du tog kan ha cellförändringar" fick även en tid till läkare på gynekologmottagningen på sjukhuset, där ska jag tydligen göra en undersökning och eventuell provtagning står det. vad menas med det?? Vad är det för undersökning? och varför evetuellt provtagning bara? och att det står att jag KAN ha cellförändringar, är dom inte säkra eller vad?
Jag har panik och gråter för jag vill verkligen inte detta.