• Stina f

    rund napp = PANIK!!!

    Det är PANIK i mitt hem!
    Har fått reda på att den enda nappen min son tar och kan ha kvar i munnen har slutat tillverkas!!!
    Det är Bambinos rund napp!!
    Kan inte ens köpa på mig ett lager!
    Hjälp mig snälla! Finns det någon napp som är liknande?
    Tror att anledningen till att han inte kan hålla kvar de ergonomiska napparna är att de är för korta. Den han har är längre och större.
    Har övat och övat och övat men den flyger ut lika fort som den kommer in i munnen...



     
  • Svar på tråden rund napp = PANIK!!!
  • hondär

    Stina: det var jättestor kula på dotterns napp oxå en gång, funderar på om den svällt för att hon sugit på den mycket och länge? Säkert använd 4 månader...

  • Minxy

    Just Bambinos runda nappar är de enda som min dotter tar också...


    För oss är det väl ingen jättepanik, vi har minst 6 st här hemma, men dom BLIR ju dåliga efter ett tag och borde bytas ut! 
    Dottern är iofs 14 månader, så vi får kanske försöka se det som ett ypperligt tillfälle att sluta med napp helt enketl  


  • Stina f
    t0va skrev 2011-01-24 21:02:06 följande:
    du kan inte ta ett kort så kan vi kanske hjälpa dig. 
    De ska ja! På nappen antar ja?
    Ska hitta sladden till kameran först :D 
  • Stina f
    hondär skrev 2011-01-24 21:10:06 följande:
    Stina: det var jättestor kula på dotterns napp oxå en gång, funderar på om den svällt för att hon sugit på den mycket och länge? Säkert använd 4 månader...
    hum.. Det kanske de är.. 
    Jag funderade även på om den kan ha svällt i steriliseringen...
    Kokat lite länge.... 
  • framsteg
    Stina f skrev 2011-01-24 21:34:58 följande:
    hum.. Det kanske de är.. 
    Jag funderade även på om den kan ha svällt i steriliseringen...
    Kokat lite länge.... 
    De sväller (utvidgas) både av att de suger på dem och när man kokat dem. Blev själv väldigt konfunderad i början när vi hade de napparna.
  • t0va
    Stina f skrev 2011-01-24 21:33:47 följande:
    De ska ja! På nappen antar ja?
    Ska hitta sladden till kameran först :D 
    ja, du kan ju ta ett kort på dig också ;) 

    Måste kolla på en gammal och en ny napp, även om han inte sugit mycket på sina så har vi kokat dem då och då. Kanske blir skillnad.  
  • Stina f

    Nu har jag hat tid och ork att leta efter datasladden till kameran :)
    Här har ni då en MAM 6 mån napp, Liams stooora napp och en normal rund Bambino napp...
    Kan tillägga att Liams stora napp är en bambino napp.
    Ursäkta suddiga kortet men inte världens bästa kamera och fotograf :)



  • With a devilish smile
    Stina f skrev 2011-01-28 20:56:32 följande:
    Nu har jag hat tid och ork att leta efter datasladden till kameran :)
    Här har ni då en MAM 6 mån napp, Liams stooora napp och en normal rund Bambino napp...
    Kan tillägga att Liams stora napp är en bambino napp.
    Ursäkta suddiga kortet men inte världens bästa kamera och fotograf :)

     


     


    Hoppar inte lite här i tråden , fick hem nappar idag som jag slagits om på tradera,
    till min stora förvåning var den den lilla av bambinonappen .
    Dom andra vi köpt i butik har varit stora , fattar ingenting !

    Vi har bara en napp kvar som redan har använts för länge så vi har minst sagt panik , 
    han vägrar alla andra nappar inklusive dessa vi vann på tradera eftersom den är för kort .
    Någon som provat den på babyproffsen om den var något att ha?

     
    Ängla 081028 & Kelian 100704 <3
  • With a devilish smile
    With a devilish smile skrev 2011-02-07 14:14:24 följande:
    Hoppar inte lite här i tråden , fick hem nappar idag som jag slagits om på tradera,
    till min stora förvåning var den den lilla av bambinonappen .
    Dom andra vi köpt i butik har varit stora , fattar ingenting !

    Vi har bara en napp kvar som redan har använts för länge så vi har minst sagt panik , 
    han vägrar alla andra nappar inklusive dessa vi vann på tradera eftersom den är för kort .
    Någon som provat den på babyproffsen om den var något att ha?

     
    Hoppar in ska det självklart stå
    Ängla 081028 & Kelian 100704 <3
  • t0va

    Kollade igenom mitt lager och alla är små, konstigt att det finns så olika varianter om det är samma åldersnivå. 

    Vi köpte en pidgin napp, vet inte om det är de nya, fanns runda från 0månader om jag inte minns helt fel men vi köpte en som var mer avlång som sonens nappflaska och den har han tagit lite då och då. Men det hjälper ju inte er nu. De runda jag såg var små tyckte jag.

    Den jag länkade till ova Nuby är lite större i sugdelen, kan se om jag kan ta ett kort och jämföra.  

Svar på tråden rund napp = PANIK!!!