• Stina f

rund napp = PANIK!!!

Det är PANIK i mitt hem!
    Har fått reda på att den enda nappen min son tar och kan ha kvar i munnen har slutat tillverkas!!!
    Det är Bambinos rund napp!!
    Kan inte ens köpa på mig ett lager!
    Hjälp mig snälla! Finns det någon napp som är liknande?
    Tror att anledningen till att han inte kan hålla kvar de ergonomiska napparna är att de är för korta. Den han har är längre och större.
    Har övat och övat och övat men den flyger ut lika fort som den kommer in i munnen...

• Svar på tråden rund napp = PANIK!!!
  • Stina f
    t0va skrev 2010-12-28 21:06:48 följande:
    jag hittade dessa idag på coop i göteborg, www.littlekidscorner.se/sv/product/432/Nuby-R... vi har letat på många ställen men idag hittade vi, så nu ska det testas om det funkar. 

Hoppas några andra tar över tilverklingen.  
    inressant :) Skriv gärna sen vad han/hon tyckte om dem.

• framsteg
    Stina f skrev 2010-12-28 20:48:53 följande:
    Hallo allehop!
    Har nu fått reda på att de kanske finns ett företag som ska ta över tillverkningen av dessa nappar!!
    Håller alla mina fingrar och tår på att de gör de!!

Pratade med en babyproffsen butik idag som sade att de är på gång med någon form av ersättning för dessa nappar, men när var och hur det kunde hon inte svara på... Så det låter ju ungefär som det du säger. (Den butiken hade också haft folk som länsat oavsett färg och bunkrat upp...)
  • Stina f
    framsteg skrev 2010-12-28 23:51:38 följande:
    Pratade med en babyproffsen butik idag som sade att de är på gång med någon form av ersättning för dessa nappar, men när var och hur det kunde hon inte svara på... Så det låter ju ungefär som det du säger. (Den butiken hade också haft folk som länsat oavsett färg och bunkrat upp...)
    hoppas de kommer snart! Ja bunkrar upp med massor av nappar :)

• yes79

Jag har fått dottern att ta andra nappar nu äntligen, innan tog hon också bara bambinos, ge inte upp med andra nappar, min dotter spotta ut allt och vägrade annat än runda nappar länge, men tills slut tar hon alla latex nappar!!

Tips:
    Namnnappen.se säljer runda nappar med latex sugdel!! Det säljs också några paket på Tradera just nu!

• vit pion

Babyproffsen rinde upp mig idag. De har fått in nya nappar som ska vara i princip identiska med Bambinos runda napp. Den ska heta Nova Care, tror jag. Dessa nya nappar ska alltid finnas på babyproffsen i fortsättningen. Ska själv dit någon dag och checka in dem. Såå...då bör problemen vara lösta eller hur??

• Stina f
    vit pion skrev 2011-01-24 18:32:35 följande:
    Babyproffsen rinde upp mig idag. De har fått in nya nappar som ska vara i princip identiska med Bambinos runda napp. Den ska heta Nova Care, tror jag. Dessa nya nappar ska alltid finnas på babyproffsen i fortsättningen. Ska själv dit någon dag och checka in dem. Såå...då bör problemen vara lösta eller hur??
    hoho! Då ska ja till babyproffsen i morgon och kolla!!
    Hoppas att problemet nu är löst :)

• t0va

Jag bunkrade upp med lite nappar men min son vill inte ta napp alls nu, så den bunkringen var i onödan. Ska kolla på de nya också. :) 

• Stina f

De stora problemet är att de gamla Bambino napparna är de en liten kula på. De min kille han är de en JÄTTE kula på. Och jag tror att anledningen till att den är kvar i munnen är att den JÄTTE kulan stoppas i munnen,.
    Han suger inte fast på nappen utan tuggar på den.. Så vet inte hur ja ska göra ändå...

Alla bambino napparna ja har sett är de en liten kula på så vet inte vart ja har fått tag på denna..
    Fabrikations fel kanske? :) 

• t0va
    Stina f skrev 2011-01-24 19:45:40 följande:
    De stora problemet är att de gamla Bambino napparna är de en liten kula på. De min kille han är de en JÄTTE kula på. Och jag tror att anledningen till att den är kvar i munnen är att den JÄTTE kulan stoppas i munnen,.
    Han suger inte fast på nappen utan tuggar på den.. Så vet inte hur ja ska göra ändå...

Alla bambino napparna ja har sett är de en liten kula på så vet inte vart ja har fått tag på denna..
    Fabrikations fel kanske? :) 
    du kan inte ta ett kort så kan vi kanske hjälpa dig. 
Svar på tråden rund napp = PANIK!!!