• Stina f

rund napp = PANIK!!!

Det är PANIK i mitt hem!
    Har fått reda på att den enda nappen min son tar och kan ha kvar i munnen har slutat tillverkas!!!
    Det är Bambinos rund napp!!
    Kan inte ens köpa på mig ett lager!
    Hjälp mig snälla! Finns det någon napp som är liknande?
    Tror att anledningen till att han inte kan hålla kvar de ergonomiska napparna är att de är för korta. Den han har är längre och större.
    Har övat och övat och övat men den flyger ut lika fort som den kommer in i munnen...

• Svar på tråden rund napp = PANIK!!!
  • Boothwalker

www.babysam.dk/basic-sutter.aspx
    De här finns i danmark. De är billiga men skickar inte till sverige. Men du kan ju mejla och fråga om de gör undantag. Eller om du känner nån i danmark som kan förmedla dem...

Det finns också runda nappar på Poundland i UK. 4 stycken för 1 pund... Såna här...

Den här säljaren verkar ha flera nappar på lager i samma sort och kanske kan tänkas att skicka flera. Skickar också inom europa vilket är en fördel =)

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • Boothwalker

Det här borde vara smidigare. Beställ från Amazon.co.uk. Där finns flera olika sorter och amazon är smidigt att beställa från. Har gjort det flera gånger och det har aldrig varit problem...  Här är några

4-pack

De här kanske går att hitta i Sverige med

De här är väl rätt poppis för barn som inte vill ta napp

Det är rätt så enkelt att balansera när man håller i nån. Annars är det svårare... - Mowgli 5 år
  • t0va
    vit pion skrev 2010-12-24 22:46:16 följande:
    Det är den enda nappen min tös också tar. Men det går att köpa dem både på Babyland och babyproffsen, vad jag vet. Hoppas du hittar fler nappar innan de tar slut. Är du säker på att de ska sluta tillverkas?
    Japp de har slutat att tillverkas, jag mailade och frågade eftersom de napparna är det enda min son tar. Han är inte såmycket för napp men allt annat åker ut igen. Det är för att de inte är ergonomiska som det inte ska tillverkas mer. Vi köpte några stycken extra men måste hitta alternativ för nappar varar ju inte så jättelänge.  
  • mina1

Ts, jag har en förpackning du kan få om jag får din adress. Inboxa mig så postar jag. Två nappar 0-36 mån. Bambino obruten förp.
    I Danmark brukar det krylla av dem, dessutaom självlysande så man hittar dem på natten!!!! Toppen är dom.(tyvärr inte denna förpackning, de är bara ljusgul/ljusgrön).
    Mvh Anna

• framsteg

Slutat tillverkas? Är de galna? Nu inser vi att vi måste bunkra alla vi kanske kan hitta...! Annars lär vi få stora problem. Tack TS för att du berättat detta!

Startar du en protestlista till Bambion skriver jag på direkt! Vårt barn - 1,5 år tar bara dem också nämligen.

• Stina f
    pluvdo skrev 2010-12-25 10:54:46 följande:
    MAM:s nappar från sex månader är ganska långa och jag tror esskas ellipse är ganska lång med. De är väl i och för sig inte helt runda, men inte anatomiska heller.

Sedan säger du att du försökt med andra nappar med men... alltså, min son var van vid långa nappar också i början eftersom jag som inte kunde något om nappar köpte sådana från sex månader när han var nyfödd. Han hade svårt för att ta esskas anatomiska i början, men om jag bara höll kvar dem så lärde han sig sedan att suga på rätt sätt. Är du säker på att det inte går att, med lite tålamod, lära din son också?
    tack! Ska kolla upp de napparna :)
    Övat och övat och övat.. men icke då! Han blir skit sur när den anatomiska nappen kommer in i munnen!
    Men ska fortsätta och hoppas på att de kan funka tillslut.. 
  • mina1

Den som ville ha ett paket med två nya nappar gratis får gärna inboxa mig. Lillkillen behöver inga fler...

• Stina f

Hallo allehop!
    Har nu fått reda på att de kanske finns ett företag som ska ta över tillverkningen av dessa nappar!!
    Håller alla mina fingrar och tår på att de gör de!!

Svar på tråden rund napp = PANIK!!!