• Anonym (bortskämda barn?)

missnöjd 17-åring

Jag är såå trött på min dotter somaldrig är nöjd vad vi än köper. Igår på julafton fick hon en Nokia C3 telefon som hon önskat sig och en Nike wct jacka och en klänning från vila samt en del småsaker. Nu undrar hon varför hon inte pengar eller presentkort på kläder också och varför vi inte bokat in körlektioner och varför vi valde en så billig telefon,

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 11:52
    Vill bara säga att vi inte har öst prylar över vår dotter, Vi har 4 barn och rätt låga inkomster. Min man driver en affär och tar ut en bruttolön på 15000. Jag tjänar bara 19200 eftersom jag valt att jobba 80%. Så skämma bort med prylar är omöjligt!

• Svar på tråden missnöjd 17-åring
  • Anonym (körkort)

Nästa år tycker jag att du bara ska ge henne körlektioner. Dels för att hon ska känna på hur lycklig lottad hon är som har föräldrar som har råd att ge henne julklappar och dels för att med denna attityd är hon bara värd en julklapp då tycker jag att ni ska ge henne en som hon har nytta av i hela sitt liv.

• Anonym

Nokia C3 ÄR billig och väldigt gammal. Sen kan man tycka att en 17-åring borde veta bättre än att vara girig. Vill inte föräldrarna ge mer så är det väl upp till dom. Snart tjänar hon sina egna pengar och kan köpa precis vad hon vill och föräldrarna kan behålla sina pengar själva. Bra för er va?

• Anonym

Det är din dotter, ni som har uppfostrat henne =)

• LillTussa

Hade min dotter gnällt över sina julklappar hade jag snällt visat www.platsbanken.se och så hade hon fått jobba ihop till sina egna pengar..
    Alternativt ta tillbaka julklapparna.

Otacksamt är i minsta laget kan man ju lugnt säga! Nån jäkla måtta ska det väl ändå vara!

Här blev det inte så många klappar i dyra prisklasser heller, men det visste våra barn och äldsta var ändå tacksam för det lilla hon fick. (Har ju dessutom häst som kostar massor/månad som vi förklarat att pga detta så får hon mindre julklappar och det är hon fullt införstådd med) 

• Ess

Ge henne en backelit telefon med förlängningssladd, mobilt så det räcker.

• LillTussa
    Ess skrev 2010-12-25 20:46:32 följande:
    Ge henne en backelit telefon med förlängningssladd, mobilt så det räcker.
    Hahaaha!Tyst
  • Anonym

Är en mor i samma sits som dig. Mina barn har alltid uppskattat och blivit glada för sina julklappar men i år vet jag inte vad som hände.
    Min son på 23 år betedde sig som en stor skit och det också över en mobiltelefon. Nästa år är det pengar som gäller både till jul o födelsedag. Blev så otroligt ledsen o besviken. Det som retar mig mest idag är att han fortfarande inte fattar att han uppförde sig illa.
    Hoppas det löser sig för er. Kram!

• 010306

Låter bortskämd jo! Låter ju som hon fick flera dyra saker :O

• Mrs N

bortskämda snorunge! Säg åt henne att skaffa extrajobb och sen sommarjobb så kan hon köpa sakerna själv som hon vill ha! Låter som att hon fick mycket av er i mina ögen!

• Dalton

17-åringar är vuxna med ett iq på 12. De flesta av oss var väl rätt osympatiska när vi var i den åldern, i alla fall i relationen till våra föräldrar.

Jo, det var otacksamt att inte bli nöjd. Men jag tror att många ungar faktiskt inte har koll på vad vi vuxna tjänar, hur mycket vi betalar i skatt och räkningar. De tror liksom att det finns 20 papp kvar på kontot efter allt är betalt. Så om du ska sätta dig ner och prata med henne, ta fram kalkylatorn och visa hur verkligheten ser ut, hur lång tid det tar för er att jobba ihop de där presenterna. Jag lovar dig att 90 procent av alla tonåringar i Sverige skulle få en aha-upplevelse om de fick göra samma sak med sina föräldrar.

Svar på tråden missnöjd 17-åring