• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Miniapa

1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
  • elink84

Vad söta ni är mot mig. Nu blev jag superglad! Ringde i förra veckan till MVC och fick en tid nästa tisdag. Antar att det bara blir ett hälsosamtal. Ska bli riktigt skönt för jag har 1000 frågor till BM. Sen åker vi till Thailand i mitten av Januari och kommer hem i slutet av månaden. Veckan efter är det dax för ännu ett besök hos BM. Vad jag förstått så är det väl det som kallas inskrivning. Jag är då i vecka 11.

Jag oroar mig hela tiden för MF och vilka gjejer man ska/inte får äta. Kan det inte bli v 12 snart?!
    Vet ni vad man ska tänka på när man åker utomlands och är gravid?

Jag har en kompis som nyss fick veta att hon är gravid. Hon är 2 veckor längre gången än mig. När hon var på hälsosamtal hade BM sagt att hon hellst inte skulle dricka varken kaffe eller te och heller ingen lightläsk. Har ni hört likadant?

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)

• MuM2girls
    elink84 skrev 2010-12-29 15:48:55 följande:
    Vad söta ni är mot mig. Nu blev jag superglad! Ringde i förra veckan till MVC och fick en tid nästa tisdag. Antar att det bara blir ett hälsosamtal. Ska bli riktigt skönt för jag har 1000 frågor till BM. Sen åker vi till Thailand i mitten av Januari och kommer hem i slutet av månaden. Veckan efter är det dax för ännu ett besök hos BM. Vad jag förstått så är det väl det som kallas inskrivning. Jag är då i vecka 11.

Jag oroar mig hela tiden för MF och vilka gjejer man ska/inte får äta. Kan det inte bli v 12 snart?!
    Vet ni vad man ska tänka på när man åker utomlands och är gravid?

Jag har en kompis som nyss fick veta att hon är gravid. Hon är 2 veckor längre gången än mig. När hon var på hälsosamtal hade BM sagt att hon hellst inte skulle dricka varken kaffe eller te och heller ingen lightläsk. Har ni hört likadant?

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  (första barnet)
    4 sep Flisan79 (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 (första barnet)
    När jag var på hälsosamtal med dottern frågade jag om te, och hon sa att man inte fick dricka mer 1 liter svart te om dagen, det är inget faligt att dricka det i rimliga mägnder. Förbjudet är det verkligen inte!!!
  • elink84
    MuM2girls skrev 2010-12-29 16:41:36 följande:
    När jag var på hälsosamtal med dottern frågade jag om te, och hon sa att man inte fick dricka mer 1 liter svart te om dagen, det är inget faligt att dricka det i rimliga mägnder. Förbjudet är det verkligen inte!!!
    Ok. Tack snälla för svaret. Då ska jag fortsätta dricka mitt te (iaf nån gång om dagen). Köpte hem massa rött te i går för i det skulle det tydligen inte finnas koffein men nu kan jag ju dricka mitt svarta också =)
  • MuM2girls
    elink84 skrev 2010-12-29 16:50:33 följande:
    Ok. Tack snälla för svaret. Då ska jag fortsätta dricka mitt te (iaf nån gång om dagen). Köpte hem massa rött te i går för i det skulle det tydligen inte finnas koffein men nu kan jag ju dricka mitt svarta också =)
    Ja hihi, det var den enda frågon jag verkligen ville ha svar på, då jag är en riktigt teoman, älskar te!! Kan drick flera liter per sag i vissa perioder. Men nu blir det under litern!!!;) Ja rött te är ju det bästa!!! Men svart te är det godaste, mumma!!
  • givinglife
    MuM2girls skrev 2010-12-29 16:56:40 följande:
    Ja hihi, det var den enda frågon jag verkligen ville ha svar på, då jag är en riktigt teoman, älskar te!! Kan drick flera liter per sag i vissa perioder. Men nu blir det under litern!!!;) Ja rött te är ju det bästa!!! Men svart te är det godaste, mumma!!
    Men visst måste grönt (och rött?) te vara ok hur mycket som helst? Det har väl inget koffein?

Appropå träning, det är helt ok om man är van vid det. Är man ovan så kan man börja lite lugnare... Själv är jag innebandymålvakt och lite nojig efter mf så det blir nog att lägga av direkt och istället göra annat...

Vi har tidiga första samtal hos bm här, för att de ska kunna förbereda inför KUB som man ska göra innan v14. Erbjuds till alla och betyder ibland inskrivning/Freja samtal (som de kallar info om KUB) så tidigt som v6-8...
    Tänkte ringa nästa vecka
  • givinglife
    cicci89 skrev 2010-12-29 17:53:02 följande:
    Står med i mål på innebandy! Var spelar du givinglife? :)
    Va kul!
    I örebro... vill inte bli mer officiell än ... Spelat sen jag var tolv, nu är jag snart 30, med lite undantag för skador o graviditet :-P
    Själv då?
  • cicci89

Okej vad kul! Oj det var länge!
    Men kul är det :) spelar i Höör har spelat sen jag var tolv men är ju faktiskt bara 21 så har inte spelat så länge gemfört med dig :P och en paus gör graviditet då! Ska ta en paus nu med det vill ju inte riskera att få ett mf!

Svar på tråden BF september 2011