• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Flisan79
    SannaMac skrev 2010-12-29 19:33:36 följande:

Hej hej! Och hmmm, nu är frågan - vågar jag hoppa in? Plussade igår, och idag också för den delen BF 6 september enligt FL:s uträkningar, men samtidigt som det förstås känns helt fantastiskt och overkligt och härligt så är jag sååå rädd att lilla fröet ska trilla ur... antar att de flesta här inne tänker detsamma!¨

Bra att du hittat hit

Jo då, vi alla går i samma tankar. Kommer på köpet med en graviditet. Inte blir det bättre när de är födda heller för då ska man tänka på sjukdommar, olyckor, psd och andra tråkigheter....oro är förälderns andra namn.

Njut idag för just i denna stund ÄR du gravid.
  • Nonkan82

Hej!

Har fått svagt plus både idag (BIM-2) och igår, så jag lägger till mig på listan. Ska testa igen i helgen och hoppas på starkare plus!

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
    (första barnet)
    4 sep Flisan79
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    9 sep Nonkan82 (första barnet)

• nasj
    Svalan8 skrev 2010-12-29 18:09:20 följande:
    En liten uppdatering efter mitt samtal med bm. Hon tyckte att jag skulle ringa KK så det gjorde jag. Dem tyckte att jag skulle komma in direkt. Väl där upptäcktes två cystor,en på 5 cm i diameter och en på 2 cm. Men ingen liten böna på vul:( Hon kunde ana något i livmodern.. Iaf tog dem hcg värdet och det la på 317 i v4+2 är det lite? Ska tillbaka på fredag och då ska dem se så att hcg värdet ökat och ta beslut om hurvida dem ska plocka bort den störstan cystan. Jag har iaf hoppet uppe och hoppas att min nyårsafton inte ska sluta ledsamt!:)
    Hej,ville bara säga att jag var inne på sös och det visade inte heller något på vul,men sen när de tagit två blodprover på hcg hade det ökat jättemkt,jag hade knappt 200 på mitt första test så jag tror inte 317 är någon fara,de skrämde upp mig rejält först och sa att det var så lågt att troligtvis var jag inte gravid,utan att det var en efterbörd sen missfallet,men när läkaren ringde igår ang det nya testet så hade de inga tvivel om att det var en ny graviditet,,,jag tror inte det är någon fara,men det var bra att du åkte in.Håller tummarna för dig!!!Håller tummarna för oss alla
  • nasj

En fråga,känns som jag har sammandragningar,tidvis ont i ryggen och livmoder som håller på ett par minuter,går över och sedan kommer tillbaka,nån annan som upplever samma sak?Pratade med BM hon sa att det kan vara så,har dock inga minnen att jag hade så i min förra graviditet..
    Mmm en annan sak,såg att ni pratade om kaffe,jag drack jättemkt kaffe min förra graviditet,självklart inget jag rekommenderar men jag tror att allt vad det gäller mat och dryck handlar nog mer om doser,det är väl bara vissa saker man ska undvika helt,däremot vet jag att bm tjatade hela min förra graviditet om folsyra och järntabletter,shit jag tror jag käkade typ 5 tabletter varje morgonGlad

• MissCA

Grattis till alla er!
    Måste bara fråga,
    Ni har redan börjat o plussa, jag fick min son i september förra året, men jag fick inte pluss på stickan förän i mitten av januari..:s
    Ni som plussar tidigt lr ja som plussade sent??  :s

Stort grattis igen!

• Flisan79
    MissCA skrev 2010-12-29 21:22:29 följande:

Grattis till alla er!
    Måste bara fråga,
    Ni har redan börjat o plussa, jag fick min son i september förra året, men jag fick inte pluss på stickan förän i mitten av januari..:s
    Ni som plussar tidigt lr ja som plussade sent??  :s

Stort grattis igen!

Förstår inte frågan men antar att du är låghormonare eller var beräknad i slutet av september?
  • MissCA
    Flisan79 skrev 2010-12-29 21:26:50 följande:
    Förstår inte frågan men antar att du är låghormonare eller var beräknad i slutet av september..
    hehe, ursäkta min konstiga formulering..:)
    JAg fick min son 5 sep, va dock beräknad te 14sep,
    joo, kanske du har rätt i e nog jag som e låghormonare?
  • Cornellia

Idag har vi iaf varit till BM. Trevligt besök, tror att vi kommer trivas med henne. Som jag sa tidigare så vet jag fortfarande inte om det var inskrivning eller om det var ett hälsosamtal, vi pratade ju om min hälsa, men vad jag förstod så skapades det oxå en journal och så.

Men det känns bra iaf, jag skulle få en remiss till dietist, och sen så skulle jga till BM i slutet av januari nästa gång.

Dessutom har jag berättat för mamma. Jag tror att hon skulle få slag av glädje, hon har "tjatat" dom senaste åren . Hur funderar ni kring att berätta för folk?

• elink84
    Cornellia skrev 2010-12-29 21:45:50 följande:
    Idag har vi iaf varit till BM. Trevligt besök, tror att vi kommer trivas med henne. Som jag sa tidigare så vet jag fortfarande inte om det var inskrivning eller om det var ett hälsosamtal, vi pratade ju om min hälsa, men vad jag förstod så skapades det oxå en journal och så.

Men det känns bra iaf, jag skulle få en remiss till dietist, och sen så skulle jga till BM i slutet av januari nästa gång.

Dessutom har jag berättat för mamma. Jag tror att hon skulle få slag av glädje, hon har "tjatat" dom senaste åren . Hur funderar ni kring att berätta för folk?
    Skönt att få gå och prata med nån som verkligen kan och få ställa massa frågor. Jag har mitt första besök nästa tisdag. Ska bli kul.

Jag har bara berättat för 2 kompisar och för pojkvännen förstås. Vet inte hur jag ska göra med de andra. Vill ju berätta för alla men det känns lite väl tidigt. Åker till Thailand om 2 veckor och funderar på att berätta när jag kommer hem därifrån. Om jag berättar för min mamma innan så kommer hon bara att vara orolig när jag är där. Hon är nog den som kommer att bli gladast. Hennes första barnbarn. Som hon har tjatat.
  • Flisan79
    Cornellia skrev 2010-12-29 21:45:50 följande:

Har inte berättat för någon än...mer än gubben förstås.

Imorgon ska jag berätta för min närmsta väninna och jag funderar på att inom kort berätta för min lillasyster som plussade på julafton och berättade direkt för mig...känns dels rättvist och sen så är det ju kul att vi kommer ha BF med bara dagars mellanrum.

Resten får nog snällt vänta. Mycket beror ju på hur snabbt man får mage tex. Den kom snabbt förra grav och v 11 gick det inte att dölja längre men hoppas kunna vänta iaf så länge.

Tur att man har FL för annars hade jag spruckit av min "hemlighet".
Svar på tråden BF september 2011