• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Cornellia
    elink84 skrev 2010-12-29 22:30:17 följande:
      Hon är nog den som kommer att bli gladast. Hennes första barnbarn. Som hon har tjatat.
    Samma här, första barnet i släkten på evigheter, och jag tror mamma började ge upp hoppet om barnbarn, maken och jag har varit ihop 10 år men ändå inte tagit steget tidigare, och min bror är 30+ utan en flickvän i sikte

Jag kände att jag ville berätta för mamma direkt, vi står nära varandra, och om det går på skit så kommer hon garanterat märka det oxå, även om jag håller med om att det är tidigt.

Barnmorskan beräknade mig visserligen till 25/8 istället för 1/9, men iom att hon räknar på sista mensen, och graviditetsverktyget räknar på ägglossningen, så gissar jag att det kommer bli framflyttat vid UL.
  • MuM2girls

Här är det bara sambon och jag som vet, berätta sist inte förrens jag var i v13, och ska försöka hålla mig tills dess denna gång med!! Om ingen luskar ut det innan dvs!! Äter middag hos min mamma 2-3 dar i veckan då jag jobbar, och när illamåendet sätter in vet jag inte hur det kommer gå;)

• Joel4ever

Jag har heller inte berättat för någon men jag tror jag snart spricker. Vi kommer nog berätta för våra närmsta familjer efter första besöket den 26/1, fast jag vet inte om min mamma kan hålla en sådan hemlighet. Hela byn hemma och hela släkten kommer få reda på det i samma andetag som jag berättar för henne. För henne är det andra barnbarnet, min bror fick en liten tjej i september. Så det blir nästen exakt ett år mellan kusinerna :).

Jag hoppas att jag inte kommer få värsta symtomen eller att det kommer synas för mycket. Är urdålig på pokerfejs så om någon kommer att fråga vet jag inte om jag kommer kunna låtsas som ingenting. Är det någon som har några tips?
    Första problemet dök redan upp när jag fick tiden för första besöket. Jag fick en tid precis innan jag slutar att jobba och jag kan inte säga att jag ska på läkarbesök för då kommer alla undra (är aldrig sjuk). Men jag kom på bästa lösningen för det. Min man går ofta till läkaren och kan ha de som anledning, de kommer inte misstänka något...för denna gången....

• sockerslav

Vi har berättat för min syster, mannens bror och min bästa kompis.

Nästa vecka ska vi hem till min bror och sova över och när vi är där dricker vi alltid en massa vin så det skulle se mysko ut om jag tackade nej till det, så vi berättar nog för dem också.

På jobbet ska jag inte säga nåt förrän det inte går att dölja längre.

• givinglife
    cicci89 skrev 2010-12-29 18:03:45 följande:
    Okej vad kul! Oj det var länge!
    Men kul är det :) spelar i Höör har spelat sen jag var tolv men är ju faktiskt bara 21 så har inte spelat så länge gemfört med dig :P och en paus gör graviditet då! Ska ta en paus nu med det vill ju inte riskera att få ett mf!
    Bm rekomenderade egentligen inte att sluta... sa att fostret är väl skyddat och jag kan spela så länge det känns bra... Har hört en tjej som spelat till v20, men hon kan inte ha haft samma teknik som jag.. hehe... blir många tuffa smällar ibland...
    Med dottern kunde jag bara köra en match i v 6, sen pajade mitt bäcken ihop (en gammal skada som blev påverkad av hormonerna och ledde till tidiga foglossningskänningar)... Sen förra gången (som slutade i mf v8-9) var det samma sak.

Nu är jag hispig och har redan känningar i rygg och bäcken så jag får nog lugnt luta mig tillbaka på läktarn resten av säsongen... Det innebär ju dock att jag kommer behöva berätta för lagledaren så hon kan hitta nån ersättare de matcher den andra målvakten jobbar (typ varannan match)...
  • givinglife

Min mamma listade ut det själv... hade precis plussat svagt på juldagen, familjemiddag och jag tackar nej till efterätten... stod bara inte ut med den framför mig, sjukt illamående just i stunden. Klantigt... men men, då kunde jag ju få dela med nån iaf .
    Har berättat för en nära kompis oxå.

Karln min vill vänta lite med tanke på senast, så efter första bm besöket berättar vi nog för fler (fast har ju inte ringt än så vet inte när det blir ).

Förra gången kunde jag inte knäppa byxorna i v 8 så får väl se hur det går att dölja :-P

• hanna elise

Fick + idag:) På BIM-6. (men jag tror att det är närmare BIM än så egentligen, hade ÄL enligt tester nästan en vecka tidigare än beräknat nämligen)

Men jag skriver in mej på BF den 12 september iaf :)

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  
    (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    3 sep Joel4ever
     (första barnet)
    4 sep Flisan79 
    (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 
    (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    4 sep Kurbits (andra barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    9 sep Nonkan82 (första barnet)
    12 sep hanna elise (andra barnet)

• Miniapa

Vi berättade för min bror och hans fru igår då de reste iväg ett par veckor på (4 år försenad) bröllopsresa. De är gravida med efter lång väntan och berättade tidigt för oss. Så nu kan vi följas åt under vägen, det skiljer 7 veckor mellan oss.

• Cornellia
    Miniapa skrev 2010-12-30 09:45:35 följande:
    Vi berättade för min bror och hans fru igår då de reste iväg ett par veckor på (4 år försenad) bröllopsresa. De är gravida med efter lång väntan och berättade tidigt för oss. Så nu kan vi följas åt under vägen, det skiljer 7 veckor mellan oss.
    Vad roligt att ha någon att dela det med på det sättet!
  • hanna elise

Jag har inte ens berättat för min man än :)))
    Tänkte det skulle bli en överraskning på tolvslaget imorgon istället. I samma veva kommer jag att berätta för bästa kompisen (hon frågar ändå varje dag om jag fått min mens än)

För föräldrar och dottern väntar vi väl till vecka 8 kanske,.
    För övriga ska jag dölja så länge det går (vilket jag misstänker inte blir så länge) 

Svar på tråden BF september 2011