• betula

BF september 2011

När jag tog blodprovet för KUB fick jag infon att blodprovet skulle göras i v 8+0 - 13+6, men att det behövdes minst en vecka från att jag lämnar blodet tills de vid UL kan få resultatet (men det kan ju bero på var man bor och om de skickar provet eller inte kanske?)

• betula
    b93 skrev 2011-01-29 18:01:24 följande:
    jag mår faktiskt inte så dåligt.. :s nästan lite orolig för det. men jag sover otroligt mycket, kan sova mer än 12-14 timmar per dag. Och m jag har varit ute och handlat eller varit ute och gått så kan jag sussa gott i soffan när jag kommer hem, det är inte jag lixom... :)

Sen hatar jag OST! Jag får kväljningar så fort jag tänker på ost, men har kommit på att jag älskar yoghurt! Är inte så sugen på sötsaker, mest bara läsk och chips... :) ofta hungrig, men aldrig någon lust att stå och laga mat, det är jobbigt. :(

Nu har jag en fråga till er..... är jag idiotisk som inte har gjort ett graviditetstest? jag VET att jag är gravid, och tycker inte att jag behöver betala ett test för ett veta svar....... snälla döm mig inte! :p
    Min mamma har aldrig gjort ett enda gravtest hemma, utan visste precis som du och sen så testade de henne när hon skrevs in så småningom.

Själv har jag testat mig en miljon gånger typ :P Finns superbilliga stickor att beställa på internet, så jag har typ alltid haft sånt hemma. :D
  • betula

Åh det är nästan så jag vill skaffa mig en våg för att kunna följa vad som händer. Gissningsvis står jag på +-noll, men jag har verkligen ingen aning. Har skitsvårt för att gå upp i vikt och jättelätt för att tappa, men har ju inte spytt, dock ätit mindre, men även rört mkt mindre på mig. Och kroppen känns som vanligt bortsett från en del luft i magen då mot kvällen till :P

• betula
    Jennie f skrev 2011-01-29 20:45:22 följande:
    Alltid ska det vara något.. Idag fick jag en ordentlig blödning.. har symtomen kvar, illamående och lite ömma bröst.. Men visst behöver det inte vara någon fara bara för att man blöder i vecka 9?
    Nä det behöver inte vara nån fara, men frstår din oro. Jag har haft bruna flytningar några dagar och känner mig riktigt orolig stundtals, trots att jag vet att det inte behöver betyda nånting alls.
  • betula
    SannaMac skrev 2011-01-30 09:35:06 följande:
    Har alla såna dära iPhones och grejer?? Kära nån, jag har en helt vanlig mobil, en sån som man kan ringa och smsa med. Den funkar hur bra som helst trots att jag tappat den i golvet typ 100 ggr och den gått i tusen bitar varje gång. Bara att sätta ihop och så funkar den
    Haha

Jag har oxå en sån där mobil som man ringer och smsar med och som överlever att leva med mig, mina hundar och naturen. ;) Sambon där emot måste ha det flashigaste och har ju sönder dem hela tiden. En mobil måste ju tåla att åka i golvet dagligen, få sig några rejäla dränkningar när ma är ute och går i två timmar i spöregn samt ha supermottagare så att man kan vaa uppe i fjällen/ute vid sommarstugan och ändå ha mottagning. Varför skall man annars ha en mobil liksom??
  • betula
    Miss Lisen skrev 2011-01-30 13:44:13 följande:
    Jag har mä mens appen. Jag vet exakt när och var min lilla bebbe blev till :)
    Och det vet jag utan iPhone och app ;)
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-01-30 14:52:59 följande:
    Haha... Jag är nog den enda som är väldigt väldigt osäker på just när befruktningen skedde. Eftersom mina är donerade från frys vet jag inte ens vilket år de blev till... Det finns nog ingen app för det Annars vet jag ju på timman när vi förenades i en op-sal
    Haha

Ja du har ju inte gjort det enkelt för dig alltså. Fast ganska häftigt att veta exakt när de fördes in i dig!
  • betula
    SannaMac skrev 2011-01-30 15:46:44 följande:
    Hihi, jo jag förstår tjusningen med att kunna ha koll på allt i tid och otid, men vill nog inte själv ha en sån där för då är jag rädd att jag också ska bli en surfa runt-junkie (värre än nu alltså...) Min sambo har en htc och det är både för- och nackdelar med det: idag var vi t.ex. ute och promenerade i det vackra vädret och då höll hon HELA tiden på och kollade in kartan för att se var vi var. Jag tyckte att vi väl bara kunde gå lite och se oss omkring, och kanske ta fram kartan om vi gick vilse, liksom, men nä, den här google-grejen åkte fram heeela tiden. Det gjorde mig stressad. Fast ja, jag blir väl stressad och upptrissad för allt just nu
    Min sambo är likadan m sin htc, fast han vågar inte hålla på m den framför min näsa nån längre stund längre. Dock har han lyckas få mig att gilla EN grej med den och det är att han kan få upp hur vi går på en karta m strecka och tid och sen sparar han ner det, så har vi enkelt koll på hundarnas motion. ;) Men det är nog det enda bra med den! Sen tycker jag den verkar fruktansvärt olämplig när man springer, cyklar och åker offpist :P Och det tycker ju han med för han lämnar den ju hemma då och det är typ då ja tycker han sall ha en mobil OM något skulle hända liksom. *suck*
  • betula
    MuM2girls skrev 2011-01-30 19:12:50 följande:
    Tjho gick in i v10 idag:) 9+0:D Yttligare en vecka har gått gudarns så nice alltså!!

Har en liten fråga till er, har ni fått mycket flytningar? Jag har rätt mycket nu och en sak jag vet är att jag skulle ha min mens nu annars, kan det vara därför?
    Kommer inte ihåg hur det var med dottern, man glömmer så snabbt alltså!!
    Jag har bruna flytningar och skulle oxå haft min mens nu typ. Hoppas att det är därför flytningarna är missfärgade. Har annars haft ganska så mkt flytningar samtliga veckor, betydligt mer än normalt iaf.
  • betula

Mår så förbannat illa idag och har ingen matlust alls. Är inte sugen på något, men blir ju bara mer illamående ju hungrigare jag är. :(

Svar på tråden BF september 2011