• betula

BF september 2011

SannaMac skrev 2011-02-04 20:06:49 följande:
    Yeah! Jag funderar också starkt på att köpa ett par. Måste gå med uppknäppta och nu på kvällen kanjag inte ens stänga gylfen :-/

Åh... jag känner mig helt kärlekslös just nu. Tycker sambons parfym luktar illa, hennes ansiktskräm, hennes andedräkt...allt, och jag vill inte kramas och inte pussas Jättekonstig känsla, eftersom jag ALLTID vill mysa. Hon tycker inte det är så kul heller förstås... Hoppas dessa känslor går över snart alltså, och luktkänsligheten!!

Men du, du kollade väl den lilla en gång? Fast det är klart, det var länge sedan nu...
    Haha

Min stackars sambo har inte fått komma nära mig på veckor :P Han lukta illa och jag mår illa så så fort han tar på mig känner jag mig än mr spyfärdig. Fast nu har ha ju varit bortrest en vecka, så nu tusan saknar jag honom ;)
  • betula
    katzon skrev 2011-02-04 22:03:13 följande:
    Alltså, seriöst! Är det någon mer än jag som skulle kunna mörda någon med sina pruttar. Min mage är total kass, luktar INTE okej under täcket när man ska sova. HAHAHA!!!
    Haha

Tack o lov luktar inte mina, för jag har mängder att släppa ut.
  • betula
    M y skrev 2011-02-04 23:20:34 följande:
    Nu har jag läst högt för sambon och han säger så här
    Han: " Vi hade sex 20:e och 22:e"
    Jag: OCH hur kan du komma ihåg det?
    Han: För att jag tyckte det va trisst att vi missade den 21:e och 23:e

Där ser man,män har visst koll på saker och ting.Själv minns jag inte Skäms
    Hihi

Vad gulligt! :) Tur det inte "gjorde nåt" att ni missade 21e o 23e iaf ;)
  • betula
    M y skrev 2011-02-04 23:46:27 följande:
    Exakt vad jag sa till honom,då säger han " Det tog sig den 24:e,se det som en sen julklapp"
    Min julklapp blev att jag anade att det faktiskt var ett litet frö sått :) Testade dock inte förrän den 28e, då vi kommit hem efter allt julfirande
  • betula

Idag går vi in i v 11 (10+0)! Känns som man faktiskt börjar komma riktigt nära de där första kritiska månadernas slut nu :)

Idag kommer dessutom sambon äntligen hem, så det lär bli mys framför nån bra film ikväll. Hjärta Fast innan han kommer måste ja städa!!

• betula

Tusan vad min mage är uppsväld ikväll. :( Läcker i båda ändar... Skrikandes Och sambon som kom hem ikväll och man såg fram emot mys, men han kan inte ens kramamig utan att illamåendet blir för starkt :(

• betula
    M y skrev 2011-02-07 08:28:17 följande:
    Vecka 10 idag,bara 30 veckor kvar Glad
    Har börjat överväga KUB,men hur ska det gå till när jag är livrädd för allt som har med nålar att göra? Emla salva är min bästa vänn och så lugnande på det men det går ju inte nu när jag är gravid. Får fundera litte till....
    Här är en till som har fobi för sprutor o skit, men jag har bestämt mig för att göra alla de där sticken för bebis skull. När jag var o lämnade blodprovet för KUB passade de på att ta en del av de andra proven som skall tas, så med tur kommer jag inte behöva stickas så många fler gånger i armen iaf.
    Hon som jag fick lämna blod hos var väldigt förstående och sa att det inte alls var ovanligt m rädslor för just detta. Jag fick ligga ner (& tur det annars hade jag svimmat) och allt gick lugnt och snabt. :)

Ring och prata med dem vet ja (om du inte är som jag då och rädd för att ringa med, då får sambon ringa istället :P ). Berätta att du är rädd, men att du överväger det ändå & vill höra lite vad som förväntas ske isf.

Lycka till!
  • betula
    M y skrev 2011-02-07 11:03:46 följande:
    alltså jag börjar gråta snart,kan inte tänka mig att jag kommer klara det.Men samtidigt vill jag göra KUBB.När jag opererades för ett tag sen fick jag lugnande så jag minns inte att de stack mig bara,rullade iväg mig eller något annat. Skönt!
    Då grät jag som ett barn redan i väntrummet,helt sjukt jag vet men kan inte hjälpa det. Och då hade jag tom glömmt Emlasalvan,men de hade något annat som var bättre.Funderar på att ringa dit och höra vad det va,då jag inte minns någonting.Gud så löjlig jag är,blodprovet som ska tas hos barnmorskan hoppade jag över med nr 2 och KUBB får jag göra i Köpenhamn så då slipper jag inte att de sticker mig 2 ggr. Eller så struntar jag bara i båda.
    Jag förstår precis! Och det är skitjobbigt och även om man VET i huvudet att det ju egentligen inte är så farligt så skiter ju resten av kroppen i det och paniken kan minsann komma ändå. Jag har ångest i dagar, men efteråt tycker jag det känns skönt.

Ring och prata med dem, du behöver ju inte göra det bara för att du pratat med dem eller hur. :) Jag fick dessutom ett nr till någon läkare som var expert på att hjälpa spruträdda (sen är ju jag än mer rädd för telefoner så jag lär väl aldrig ringa honom :P )

Och annat fall är det väl inte hela världen om du inte tar provet :) Du har väl friska barn hittills? :)
  • betula

Hur känns livmodern då? Jag har ju ingen erfarenhet av att klämma på min mage i vanliga fall så ja har liksom ingen aning om vad som inte brukar vaa där :D Men kanske kanske känner jag min livmoder? Skall försöka komma ihåg att fråga BM på torsdag när vi är där

• betula
    Grodlår skrev 2011-02-07 20:55:12 följande:
    Nu är jag riktigt orolig. Har nyss ätit en sallad från coffeehousebygeorge med fetaost. Nu slog det mig att jag inte frågade om fetaosten. Usch, varför skulle jag ta fetaost. Hur troligt är det att de skulle ha opastöriserad ost?
    Oavsett så är det ju gjort och jag skulle inte oroa mig i onödan. :) Du skall se att det inte är nån fara. Försök komma ihåg att fråga nästa gång bara :)
Svar på tråden BF september 2011