• betula

BF september 2011

RonjaLi skrev 2011-02-01 17:54:14 följande:

Astrogirl - Så ledsen för din skull

nasj - Vad roligt!

Var ju också på ultraljud idag och det visade sig att jag inte alls fått missfall för där fanns en dryga två cm livlig en som vände och vred på sig

Vad härligt! Blir så glad att höra om alla livliga små! :)
  • betula

Tusan nu fnissade jag åt era bekymmer, skall se att jag är den som imron sitter här och skriver om både hemorojder och analklåda. ;)

Har tack o lov ingen erfarenhet utav det,s å jag har inga tips att ge, men hoppas det snart blir bättre!

Annars har det varit en ganska s jobbig dag idag, trött och illamående så det känns som jag bara vankat runt som en zombie hela dagen. Hundarna undrar om vi aldrig skall ta o hitta på nåt och de får nog klara sig utan engerad matte idag är jag rädd för.

• betula
    Flisan79 skrev 2011-02-01 19:13:31 följande:
    Kan ju förklara att den första kom 3 veckor efter min första förlossning. Jag hade då inte skitit sen innan fl så ni kan ju ana hur kul det var. Typ som att föda ett till barn genom röven Skrikandes
    Åh fy nu rös jag i hela kroppen!

Asså ju mer man får höra desstu mer börjar man ju undra vad man gett sig in i?! Frivilligt dessutom! :D
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-01 19:21:20 följande:
    Mmm, behöver jag säga att det var prio ett efter andra förlossningen att få igång skiteriet. Gick faktist bra troligen tack vare att jag inte sprack alls då. Lyckades ju dock ändå få hemorrojd nr 2 under förlossningen.
    Flisan du får det att låta så underbart! :P Men bra, få i gång bajseriet prio ett efter förlossning. Alla såna där grejer tycks folk glömma bort att berätta fr en tycker jag. Man undrar ju liksom vad mer man kommer få veta under vägen nu och framförallt, vad ingen säger och som man får upptäcka själv sen :P
  • betula
    Elinsmamma67 skrev 2011-02-01 23:15:37 följande:
    Undrar hur era män gjort? Följer de med på besöken hos BM?
    Min vill m på alla möten, men blev lite osäker inför nästa då det blir gynstolen. Jag sa att han kunde gå ut då om han ville, men samtidigt... Skall han klara av att vara m på förlossningen bör han väl klara att sällskapa mig vid en vanlig gynundersökning kan man tycka? Hur ställer sig ni och era män till att ha dem m på gynundersökning?
  • betula

Jag är arbetssökande, så det funkar ju ganska bra när man är illamående :P Dock känns det inte lika roligt när man funderar på föräldrapeng och så... :/ Skal på intervju nästa vecka och viss oro inför den finns med. Vill ju må på topp då liksom!

• betula

Tusan ja! Insåg nu att om precis 2 veckor så har vi kollat på den lille för första gången! Tid för KUB kl 10 den 16/2! Vad jag längtar!!

• betula
    dea skrev 2011-02-02 11:33:55 följande:
    Hejsan alla !!!

Jag är så lycklig idag Glad. Idag har jag och min sambo fått se på lilla knodden som växer så fint i min mage. Är i v  10+2 så jag fick en tid nu för att ta blodprov för att se hur stor risken är om barnet har kromosmförändringar. Det provet tar  man ju inte  förrän i v 14. Lilla knodden är iaf 3,5 cm lång och ville först inte röra på sig men rätt som det var så sprätte den till och slog några kullerbyttor,då hann vi med och se hela knodden med huvud, 2 armar.2 ben och så det underbara lilla hjärtat som bultade så fint Hjärta fick faktiskt en liten tår i ögat när jag såg det Glad Annars så mår jag oförskämt bra,har kommit till spök veckorna nuFlört.

Ha d gott alla {#emotions_dlg.flower}
    Asså jag blir inte klok på detta! Du har bf dagen innan mig, 1/9? men är en hel vecka mer gången än mig? Jag är i v 9 + 4 enligt FL idag och har bf 2/9.

Vad underbart att få se den lille iaf! Jag får vänta två veckor till, men det skall väl gå skapligt fort hoppas jag. Nästa vecka har ja massor m saker jag skall göra iaf, så slipper jag gå hemma och rulla tummarna i väntan.
  • betula
    dea skrev 2011-02-02 11:48:01 följande:
    Betula : Så här ligger det till, jag hade räknat min bf till den 1 sep men sen när jag skrev in mig så sa barn morskan att hon fick det till den 4 sep och nu när jag träffade gyn läkaren så sa hon att jag var lite längre i veckorna. Men jag väntar med att ändra min dag i listan tills jag har gjort det vanliga ultra ljudet som jag har fått en tid till den 30/3, då får jag ju mer exakt vilket datum som är min bf Flört. Hoppas du för står vad jag menar Flört.
    Ja ja... vi får väl se, jag kommer väl oxå hem m nåt nytt datum efter KUB :) Snurrig av allt blir jag dock :P
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-02-02 18:56:26 följande:
    Jag har varit på VUL idag och sett en liten blåsa med något som mest kan liknas vid fickludd i överkanten. Men eftersom det fanns ett blinkande hjärta inuti luddet tror jag min själ att det är ett levande embryo därinne Efter 4 gånger plus och tom livmoder har jag faktiskt svårt att fatta vad jag ser. Ska tillbaka igen om 2 veckor och förhoppningsvis ser lillsudden inte riktigt lika mycket ut som fickludd då. Tyvärr fanns också lite fri vätska (=blod) i livmodern, men det var inte tillsammans med fostersäcken så dr Gyn verkade inte så oroad. Han trodde att jag skulle blöda lite brunt inom några dagar men att det var någon form av mindre slemhinneblödning.
    Hihi Det ÄR en liten kattunge där inne ;)

VAd härligt m ett tickande hjärta! Och lite skönt att få en förvarning om att du kanske får en liten blödning om nån dag, men att det inte är nån fara. :)
Svar på tråden BF september 2011