• betula

BF september 2011

Morötter är det som funkar bäst när jag mår illa.

• betula
    miqaw skrev 2011-02-03 18:25:47 följande:
    Fråga BM idag vad man kan äta mot sin hårda mage... Har läst allt om fibrer och morötter mm men morötterna börjar jag må illa av nu och mer fibrer lyckas jag nog inte med... Ananas i alla olika former rekommenderas tydligen! Jag som älskar ananas blev så klart överlycklig så nu står en färsking i köket och väntar på mig, men som sagt, alla former går tydligen bra, konserver eller färsk!Glad
    Åh annanas var jag sugen på sist jag var i butiken, men lät bli. Men nu kan jag ju säga attdet är viktigt för magen ;)
  • betula
    miqaw skrev 2011-02-03 18:48:08 följande:
    Det finns ingen beskrivning för hur trött jag är. När det ringer lite mindre på jobbet och jag släpper koncentrationen för 2 sekunder så somnar jag lika fort... Har lite grövre bågar på glasögonen som gör att kollegorna tack o lov inte ser direkt men det resulterar också i tack o lov att de väcker mig!
    betula skrev 2011-02-03 18:45:19 följande:
    Åh annanas var jag sugen på sist jag var i butiken, men lät bli. Men nu kan jag ju säga attdet är viktigt för magen ;)
    Funkar det alltså???? För så här ont jag har när jag väl får ut något vill jag inte ha i 8 månader till nämligen.
    Ingen aning om annanas funkar, men det är gott som godis ju, så ja skall testa :)
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-03 21:58:03 följande:
    Tack, nu börjar det kännas bättre.

Vi gifte oss idag för 10 år sedan. 20010203 kl 16 (4)...att det skulle bli så lustigt med datumet var inte planerat.
    Stort grattis!!
  • betula

Gah ikväll är min mage som en STOR ballong och jag mår sjukt illa. :( Behöver äta något, men inget känns ju lockande just nu. :(

• betula
    M y skrev 2011-02-03 23:03:36 följande:
    Jag har FOBI,som heter duga. Betalar vad som helst och nu får jag ta mig 11 mil för att gå hos en som lagar med laser,det funkar för mig. Har du provat det?
    Här är en till m tandläkarefobi! Har inte varit hos tandläkaren sen 2005 och då var det över 3 år sen jag var där sist. Givetvis fick jag laga en hel del då, så nu drar jag mig ännu mer för att gå dit. Korkat jag vet, men det kan inte hjälpas. :P
  • betula
    M y skrev 2011-02-03 23:13:15 följande:
    Hihi,du kom så långt. Jag sätter mig i stolen,sen när de ber mig öppna munnen reser jag mig bara och springer för livet.

Med laser är det lugnt,inga obehagliga ljud,ingen bedövning framför allt ( fobi för nålar). Och så är det erfarna tandläkare som kan hantera de med tandläraeskräck. Fast något dyrare,men i efterhand inte för så som det varit för mig så väntar jag att gå tills jag verkligen måste och då är det alltid svindyrt hos de vanliga.
    Hmm det där lät ju överkomligt (på nåt vis... kanske...) vart hittar man dessa tandläkare?
  • betula
    kantarellkisse skrev 2011-02-04 08:19:20 följande:
    Mmm... och för mig som inte har något direkt illamående (bara om jag stressar iväg till spårvagnen när jag vaknat, behöver ta det lite lugnt om jag ska klara resan) tog jag det som ett kvitto på missfall. Det är galet ångestframkallande att vänta och söka tecken... men efter fyra tidiga missfall och fyra års behandlingar finns det liksom ingen annan väg misstänker jag - jag kan bara oroa mig. Men det blev lite bättre efter att jag såg hjärtat slå. Då är det inte ett skämt i alla fall, jag är verkligen gravid
    Och det missfallet jag har haft mådde jag tio gånger mer illa än jag gjort denna grav hittills. Så jag tror ingenting på att inget/lite illamående och missfall hänger ihop! :)
  • betula
    Cornellia skrev 2011-02-04 13:49:58 följande:
    Nu flickor har jag skapat en medlemsgrupp åt oss, tänkte att det kanske blir lättare om vi kan ha flera olika trådar osv.
    Gå med!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september...
    Nu är jag medlem, men har ingen aning om hur det funkar. :P Men det ger väl sig m tiden :)
  • betula
    She is Me skrev 2011-02-04 14:14:34 följande:
    är det någon mer än jag som tror att bebisen kommer komma i augusti? båda mina barn har kommit tidigare... så jag räknar nästan med att inte gå till BF. Fick ettan i v38+2 och andra v37+2
    Jag har ju BF 2/9, så risken är väl ganska så stor att det lika gärna blir i augusti. Jag har dock en stark känsla av att det blir den 11/9, men jag hoppas innerligt att jag inte skall behöva gå över tiden så länge :P Min mamma har fått alla oss barn på BF, så m tur följer jag hennes rutin. :)
Svar på tråden BF september 2011