• betula

BF september 2011

Går in i v 12 idag och på onsdag är det äntligen dax för UL! Trött som attan och gasig som tusan efter en dag m totalt 5 timmar tåg fram o tillbakstill lund öfr en kursträff. Kul var det, men tusan vad trött man blir! Nu skall vi bunkra upp oss i sängen framför tvn och jag gissar att jag sover inom 5 min ;)

• betula
    SannaMac skrev 2011-02-13 10:54:56 följande:
    Kan järnkapslar orsaka illamående?

Har ju mått konstant illa hela dagarna i tre och en halv vecka nu, men de senaste tre dagarna (10+4 idag) har det liksom eskalerat och jag funderar på om Niferexen som jag fick i torsdags kan vara bov i dramat. Tog en kapsel i torsdags och en igår, och har mått sååå sjukt illa, till och med på nätterna. Och magen ska vi inte tala om, som en jäkla sten, helt öm och hård och blääää, säger jag bara
    Järn är ju iaf känt för att ge stenhård mage, om det orsakar illamående vet jag dock inte.

Och till er som blöder, håller tummarna stenhårt för er!!
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-14 09:52:15 följande:
    Någon fler som tappat hungern? Vill typ inte äta alls. Känns riktigt fel.

Ska spana på angelsounds för så här nervig kan jag inte hålla på att vara.
    Jag är ofta hungrig, men inte sugen på nånting alls. :( Har varit så ganska så länge nu tycker jag och jag måste liksom tvinga mig själv att äta regelbundet
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-15 12:18:53 följande:
    Hallå alla expecters!

Mådde så psykiskt dåligt igår att jag ville hoppa från balkongen...typ..hade ju iofs bara brytit benen då vi bor på botten men i alla fall..

Idag mår jag istället toppen...hallå humörsvängningar Tungan ute

Inbillar mig att jag kände bebis igår..men tar det med ro, inte så kul att glädjas över eventuella tarmrörelser. Vi får se om det upprepas för då vet jag. Var iaf på rätt ställe och ganska tydligt, hela jag hoppade till och låg sen blick stilla för att känna mer men såklart så vaknade lillan just då så fick gå in och ge henne nappen.

En lite grose fråga men kan man ha svamp lixom bara utanpå. Alltså typ mellan blygisarna..kliar lite och blir som ett...örk...lager som man kan skrapa bort...sorry för er som redan mår illa.
    Här är en till m humörsvägningar. Från att känna mig euforiskt lycklig kan jag bli superledsen och gråta utan att NÅGOT har hänt (jag behöver inte ens tappa nåt/söla/bränna maten eller nånting)

Och jag inbillade mig att jag kände min livmoder imorse innan jag gåt tupp o kissat (var meganödig). Men den var isf mkt högre upp än jag trodde den skulle vara nu (& som BM visade vid gynundersökningen, men då var jag inte så kissnödig). Kändes som en boll som typ låg mitt mellan naveln och "hårfästet", kan den vara där redan? Är i v 12 nu.

Imorgon är det UL och jag börjar bli riktigt nervös, tänk om allt inte står rätt till??
  • betula

Ja jag har bestämt mig för att det var livmodern. :) Kan liksom inte ha varit så mkt annat känns det som.

Var ute m en av hundarna i 30 min och allt kändes bra, bytte hund och tog ut de andra två för en snabb kissrunda bara och PANG sa det så kände jag mig alldeles svimming, vinglig & svettig. Skitobehagligt! Tur nog var jag nära hemma så vi gick in m en gång, sen satt jag och skakade typ tills jag fått i mig ett glas juice. Känner mig fortfarande inte helt ok, men det värsta obehaget är över iaf och det känns inte som jag skall svimma, men gissar att jag behöver äta nåt (vad det nu skall bli då jag inte är sugen på nånting alls!)

Dessutom tror jag att min degus-hona ev kommer att föda små bebisar idag. Hon är högdräktig och har boat en del idag och nu verkar hon (& hennes kompisar) bosatt sig i huset de har. Bebisar i massor hoppas ja på! Hjärta

• betula
    Emelie8409 skrev 2011-02-15 16:24:09 följande:
    Lider med alla er som mår så illa och är samtidigt glad att jag slipper det!
    Har ett annat problem istället, är nämligen tokförstoppad!! Vill nästan grina när jag känner att jag måste göra nr 2 för jag vet hur ONT det kommer göra! Är nästan lika illa som att föda barn!! Är helt förstörd i rumpan nu och det gör jätteont...! Får försöka inhandla lite katrinplommon eller nåt.. Nån som vet något som är godare än katrinplommon?? Har så svårt för dem nämligen...
    Nån tipsade väl om ananas innan i tråden? Jag köpte iaf hem det och käkar lite när andan faller på. Kan inte svära på att det gjort något under, men toabesöken är iaf lite trevligare än inna.
  • betula

Har knappt sovit nånting inatt. :( Men skit i det nu, för om 90 min skall vi kika på vårt lilla Kryp!!

• betula
    Lillywhite skrev 2011-02-16 10:26:05 följande:
    Betula- hur gick det ?! :D
    Det var helt fantastiskt! Först tog det evigheter innan Krypet hittades (tyckte jag iaf). Vi hade en nybörjare och en mer rutinerad, så nybörjaren började och sen tog hon som var mer rutinerad över när det kom till att mäta nacken. Iaf så såg allt bra ut. Krypet var inte direkt sammarbetsvilligt och vred och vände på sig för att slippa bli mätt. Boxades lite och va så söööt! Hjärta  Flyttad från 2/9 till 5/9, vilket kändes ok, även om man helst vill bli flyttad åt andra hållet så de där frsta 12 veckorna kunde vara passerade nu. Men jag känner mig lugn och trygg på ett helt annat sätt nu. :)
    Sambon filmade allt, så jag skall väl sörsöka sätta mig och klippa ihop en film sen nån gång, men ni kan få se en liten bild iaf som vi fick med oss.

• betula
    hanna elise skrev 2011-02-16 12:15:35 följande:
    Betula:
    var det ett vanlig UL eller ett vaginalt? Har själv en tid imorgon och har ingen aning om vad jag ska förvänta mej, ställer in mej på att det blir ett VUL
    Vanligt på magen var det. Är i v 11+1 idag enligt ul.
  • betula
    Lillywhite skrev 2011-02-16 12:07:59 följande:
    Gratulerar betula!
    Visst blir man grymt euforisk när man ser den lille/lilla?! :)

Jag ångrar SÅ att jag inte filmade mitt ultraljud i måndags- tänkte verkligen det men när jag väl var där vågade jag inte fråga om jag kunde få filma lite, dum man är.. Hade varit kul att visa sambon o föräldrar när bebben kickar o slår därinne. :) Vid RUL kommer jag iaf se till att få det dokumenterat. :P
    Ja helt euforisk!! Jag frågade om det var ok att filma typ så fort jag kom innanför dörren och BM skrattade lite och sa ja det får du väl. sen fick vi ju en bild med oss hem med, som sambon fotade m mobilen och så skickade vi mms till våra syrror. :)
Svar på tråden BF september 2011