MuM2girls skrev 2011-02-11 13:18:32 följande:
Morgonen börja med tårar och förtvivlan, lite ljusrosa blod på toapappret, verkligen lite men det fanns där:( Jag blir ju jätte nojjig av detta!! Det har inte kommit något mera en den där lilla ljusrosa fläken. Jag tänkte, jaha tack för den. Hade ju inskrivningen i dag me, och gick dit med tårarna instägnda, sa vad som har hänt och hon sa att det är nog ingen fara och berättade att 30-50 av alla gravida har en liten blödning under graviditeten.
JAg gjorde alla prover och allt var perfekt:D Bara BIM som var lite negativt! MEn jag skulle slippa glukosbelastning, men sedan kom det ju upp att min pappa har fått diabetes på äldre dar, och då försvann hoppaet att sippa. Så denna graviditet så blir det glukosbelastning slapp det förra gången pga pappa inte hade fått diagnosen då!!!
Sedan gjordes en gyn undersöknning, och allt såg bra ut, livmodern var så stor som den skulle vara i v 11:) Och hon fick inget blod på fingrarna:D MEn hon sa att min tapp kan vara känslig för den ligger så långt ner så den kan lätt blöda lite, men hon sa att jag måste göra lite knipövningar för att få upp tappen lite.
Nu är det bara hoppas på att det inte blir några mer ljusrosa blödningar, om det skulle hända skulle jag ringa och få en tid till en läkare.
Så nu vet jag inte om jag ska gråta eller vara lycklig att allt såg bra ut!!!
Klart du skall vara lycklig över att allt såg bra ut! Hon hittade ju tom en livmodertapp som kanske är lite känslig och kan blödalite, vilket ju inte behöver vara det minsta farligt. :) superbra ju! Kör lite knipövningar och få upp den där tappen, så skall du se att allt snart känns bättre ;)