Inlägg från: MuM2girls |Visa alla inlägg
  • MuM2girls

BF september 2011

Flisan79 skrev 2010-12-28 20:16:44 följande:
    Vi SKA uppleva det

Hur mår du nu? Några symtom?
    JA DET SKA VI:D

Jo då mår bra, är lite trött, törstig, svettig lätt, illamående om jag inte äter tillräkligt, lite ömmande bröst och molnade värk.
    Inget annat just nu, du då???

Angående KUBB så i vårat landsting Östergötland erbjuds det till alla, jag gjorde det med min dotter och tänker göra det med nästa barn med. Kul att se att det finns något där inne, och om det skulle vara något galet att man får reda på det i god tid skulle säkert vara bra!
  • MuM2girls
    Cornellia skrev 2010-12-29 09:43:43 följande:

Idag ska jag på inskrivning, det ska bli superspännande.

Igår berättade jag för mamma, och hennes reaktion var mest, - hoppas det bara blir en!
    Tydligen finns det massor av tvillingar på mammas sida, något jag aldrig har reagerat på förut....

Inskrivning redan:=0 jag skrevs in i v 11+0 förra graviditeten, men hade hälsosamtal i v8, kanske det du ska på eller?
  • MuM2girls
    sockerslav skrev 2010-12-29 11:41:38 följande:

Jag ska på inskrivning den 14/1. Är så glad att jag får samma BM som förra gången!

Gud va tidigt alla får skrivas in:( KAnske är det olika från ställe till ställe då!! Jag var inskriven på kvinnohälsan sist, men denna gång kommer det bli en vanlig MVC eftersom vi har flyttat!! Någon som vet om det är olika????
  • MuM2girls
    Cornellia skrev 2010-12-29 11:57:06 följande:
    Kanske, jag vet inte egentligen vad det kallas, vet bara att jag ska träffa barnmorskan

Men jag prata med henne i måndags, är ganska kraftigt överviktig och känner att jag behöver stöd i hur jag ska förhålla mig redan från start.
    OKie, ja det är nog ett hälsosamtal man pratar kost m.m Man får info om vad som skall hända m.m.
    Ja det är alltid bra att få stöd om man känner att man behöver det:) Du får medela sedan hur det gick:)
  • MuM2girls
    k03san skrev 2010-12-29 12:05:16 följande:
    Skönt att du fick tid så snabbt då  Cornellia Glad

Rozenliv, när har du fått inskrivningstid?
    Jag har inte rignt ännu, tänker inte göra den förrens v2 i januari. Om jag har tagit mig dit så känns det skönare att ringa till MVC:) Är då i v 7.
  • MuM2girls
    elink84 skrev 2010-12-29 15:48:55 följande:
    Vad söta ni är mot mig. Nu blev jag superglad! Ringde i förra veckan till MVC och fick en tid nästa tisdag. Antar att det bara blir ett hälsosamtal. Ska bli riktigt skönt för jag har 1000 frågor till BM. Sen åker vi till Thailand i mitten av Januari och kommer hem i slutet av månaden. Veckan efter är det dax för ännu ett besök hos BM. Vad jag förstått så är det väl det som kallas inskrivning. Jag är då i vecka 11.

Jag oroar mig hela tiden för MF och vilka gjejer man ska/inte får äta. Kan det inte bli v 12 snart?!
    Vet ni vad man ska tänka på när man åker utomlands och är gravid?

Jag har en kompis som nyss fick veta att hon är gravid. Hon är 2 veckor längre gången än mig. När hon var på hälsosamtal hade BM sagt att hon hellst inte skulle dricka varken kaffe eller te och heller ingen lightläsk. Har ni hört likadant?

{#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

28 aug Elink84 (första barnet)
    1 sep  Cornellia  (första barnet)
    1 sep  Dea          (andra barnet)
    1 sep Nasj          (andra barnet)
    2 sep wanted      (första barnet)
    3 sep  Rozensliv (andra barnet)
    3 sep Sockerslav (andra barnet)
    4 sep Flisan79 (tredje barnet)
    4 sep Svalan8 (första barnet)
    4 sep k03san (första barnet)
    5 sep Misami (tredje barnet)
    6 sep  Renni  (andra barnet)
    6 sep  Givinglife  (andra barnet)
    7 sep She is Me (tredje barnet)
    7 sep cicci89 (andra barnet)
    8 sep  Miniapa  (andra barnet)
    När jag var på hälsosamtal med dottern frågade jag om te, och hon sa att man inte fick dricka mer 1 liter svart te om dagen, det är inget faligt att dricka det i rimliga mägnder. Förbjudet är det verkligen inte!!!
  • MuM2girls
    elink84 skrev 2010-12-29 16:50:33 följande:
    Ok. Tack snälla för svaret. Då ska jag fortsätta dricka mitt te (iaf nån gång om dagen). Köpte hem massa rött te i går för i det skulle det tydligen inte finnas koffein men nu kan jag ju dricka mitt svarta också =)
    Ja hihi, det var den enda frågon jag verkligen ville ha svar på, då jag är en riktigt teoman, älskar te!! Kan drick flera liter per sag i vissa perioder. Men nu blir det under litern!!!;) Ja rött te är ju det bästa!!! Men svart te är det godaste, mumma!!
  • MuM2girls

Här är det bara sambon och jag som vet, berätta sist inte förrens jag var i v13, och ska försöka hålla mig tills dess denna gång med!! Om ingen luskar ut det innan dvs!! Äter middag hos min mamma 2-3 dar i veckan då jag jobbar, och när illamåendet sätter in vet jag inte hur det kommer gå;)

• MuM2girls

Äter folsyra genom tabletterna Kvinna, som innehåller allt nödvändigt för den gravide:) Åt dem förra gången med och det gick bra!!! Började med det när jag fick plusset!

Just det, ni som har fött två barn redan, syndes eran andra gravidmage mycket snabbare en den första??

För min mage var inte så stor med dottern, mina arbetskamrater och bekanta såg inte att jag var gravid förrens 2 månader innan typ v32:( Hoppas på att det går snabbare denna gång:D

• MuM2girls
    Flisan79 skrev 2010-12-30 12:37:37 följande:
    Samma här, äter Kvinna men funderar ändå på att köpa folsyra löst....vet inte om det behövs, ska höra på apoteket.

Fick börja använda mammabyxor i v 8 med andra....hehe....men fick en liten kula ganska tidigt med första med, kanske v 12 eller nåt. Första blev dock aldrig så stor och mitt max SF var bara 33,  med andra kom jag nog upp i sf 38 iaf. Har dock hört att barn 3 kan bli både mindre barn och mage...man kan ju hoppas Barn 2 vägde 4200 g...vill inte få en större bebbe.
    OKie:) Ja vill att det ska synnas tidigare denna gång, älskar att visa runt på min mage;D
    Mitt SF mått var 35 som högst, dottern vägde 2840 vid födseln, hoppas på att få en liten större bebbe, och en pojk skulle vara trevligt!

Va vägde din första??
Svar på tråden BF september 2011