• Miniapa

BF september 2011

Jag vill så gärna känna nått men icke...bara magen som putar ut.
    Har tagit 3 tester varav ett CB Digital och alla visar att jag är gravid :)

• Miniapa

Godmorgon på er alla gravida :)
    Känner fortfarande ingenting, men det kommer vär om ett par veckor hoppas jag.

Jag gick inoch testade att boka tid för inskrivning via Mina Vårdkontakter på www.1177.se . Någon som har testat det? Det kan ta upp till 5 arbetsdagar så de har till på fredag på sig, sen ringer jag.

Men det är gott att ha lite "delmål" att vänta på fram till v 12 så att tiden går lite fortare. Vad har ni för delmål?
    Minar är:
    *Inskrivning
    *Vul
    *Moderskapsprov
    *Mannen ska till Branäs en kort vecka

Ha en jättebra dag alla!

• Miniapa

Tycker synd om er som är oroliga men förstår att ni är det. Jag är en sån som lever i nuet och oroar mig väldigt lite för att saker ska gå fel. När det händer så händer det och då får jag ta smällen men tills dess så njuter jag i fulla drag och planerar i mitt lilla huvud :)

Det är lite jobbigt för mannen då han tror att allt ska gå fel och ständigt är orolig...han vill inte hoppas på förmycket och deffinitivt inte lyssna på mina planer mm.

Jag har redan valt ut en HEL DEL mamma kläder som jag ska köpa i olika stadier, börjat tänka på när dopet ska vara och när jag ska börja jobba igen efter mamma ledigheten. Jag lever i en dröm i väntan på det goda, och det är nästan halva grejen för mig :)

Sådan är jag med det mesta som jag har att se fram mot som är kul. Vi har precis bokat en lite försenad bröllopsresa till Turkiet i maj och jag vet redan vad som ska packas och vad som måste inhandlas och vart.

Hoppas att veckorna för er/oss går fort fram till v 12 så att oron släpper för många av er!

• Miniapa
    Emelie8409 skrev 2011-01-04 13:04:32 följande:

Gud vad skönt att kunna tänka så!! =) Skulle också vilja vara som du... men efter två missfall, varav den sista fick vi inte reda på förrän i v 18!, så är det inte så lätt..... Nu oroar jag mig hela tiden, har också svårt att fatta att jag verkligen är gravid då jag inte har några symptom förutom trötthet..

Fy då, stackare. Vi fick avbryta förra graviditeten i v21 (nu i oktober) då det på RUL visade sig att det inte stod rätt till, därav makens väldiga oro. Jag borde väl med vara orolig men av någon konstig anledning är jag inte det. Men nu kommer vi göra moderkaksprov runt v11.

Jag har samma som du, inga direkta symtom och fattar nog inte förrän VUL att det faktiskt bor någon där inne :)
  • Miniapa
    sockerslav skrev 2011-01-04 13:32:46 följande:
    Hej!
    Jag är lite inne på samma linje som du. Jag oroar mig sällan för saker och planerar låååångt fram. Hehe!

Jag läste nånstans "om man nu mot förmodan skulle få missfall blir man ju inte mindre ledsen för att man inte varit glad och uppspelt över att ha plussat". Kontenan: Lev och njut av nuet!
    Det är väldigt sant!
  • Miniapa
    RonjaLi skrev 2011-01-04 16:32:18 följande:
    Här boas det för fullt
    Någon mer?
    Åkte iväg till Flügger idag och köpte allt jag behövde för att fixa klart sonens rum som jag båbörjade i höstas.
    Det har legat lite på is men nu är det dags att fixa klart det innan jag blir för tjock och orkeslös
    Har ju ett till rum att fixa sen också: bebisens rum
    Här har vi precis gjort klart "Pyrets" rum med nytt golv och nymålade väggar och tak :) Det kommer stå som skötrum/lekrum/gästrum tills det är dax!
  • Miniapa

Idag fick jag tid hos läkaren för VUL den 20/1 och hon kommer även skriva en remiss för moderkaksprov. Sen fick jag inskrivningsmöte på MVC den 21/1 :)

• Miniapa

Astrogirl: då är vi lika gamla :) jag fyller 33år den 1 september :) Jag hoppas att min "Pyret" föds på en "egen" dag. Bf 8/9.

Svar på tråden BF september 2011