Inlägg från: Jennypenny83 |Visa alla inlägg
  • Jennypenny83

BF september 2011

Cornellia skrev 2011-08-23 20:14:51 följande:
    Suck.

Jag börjar må dåligt av att läsa här i tråden. Alla verkar känna så mycket. själv har jag BF om en vecka, men inte 17 känner jag nånting.

Jag känner inte heller av något direkt, absolut ingen som gör ont (förutom i fogar och höften). Var likadant förra graviditeten och sonen kom ändå BF-1, det började med värkar BF-2, utan en enda förvarning. Var glad att du slipper plågas med onda sd, det är inte säkert att det leder någon vart... Men visst är väntetiden dryg!
  • Jennypenny83
    Lindatmw skrev 2011-08-23 19:19:30 följande:
    Hej och hå. Jag förstår att det är få av er som känner igen mig, men för några veckor sedan var jag ganska aktiv här inne. Hur som haver så åkte jag på en riktig graviditetsdepression och det är därför jag inte skrivit något. Nu skriver jag inte för att vi ska prata om det utan för att jag vill vara med här igen på slutet och upploppet.

Jag är gravid i vecka 38 nu, eller 37+4 som det heter. BF är 9 september. Jag har väldigt mycket förvärkar och har vid koll fått veta att jag är öppen för fingret. Min slempropp har också gått.
    Jag har varit inne på förlossningen också eftersom bebisen i magen varit lite dålig på att röra på sig och blir det inten förändring så ska vi in igen.

Välkommen in igen :) Hoppas du mår bättre nu. Vi har samma BF, men jag känner ingenting. Spännande att se om du föder innan :)
  • Jennypenny83
    Misslilja skrev 2011-08-23 20:11:40 följande:
    hej alla fina!
    jag har en liten fundering.. varit inne nu ikväll på FL för misstänkt vattenavgång, och de kunde inte riktigt säga om det var de eller något annat, så nu är jag hemma på avvaktning. Fick dock veta att min livmodertapp var knappt 2 cm, och jag glömde bort att fråga om det är ett tecken på att det är på gång.

och här kan man ju få svar på allt, vad tror ni? Går in i vecka 38 imorgon!

Det är tecken på att den mognar sakta men säkert, om jag inte minns helt fel, så är den 4 cm från början. Bebis trycker ju på neråt och ju längre ner i bäcknet den är + sd så förkortas den gradvist.
  • Jennypenny83
    mumia skrev 2011-08-23 21:46:11 följande:
    Fråga mig inte hur jag bar mig åt men nu har jag filat fötterna

Åhh gratulerar!! :D Själv åstadkom jag att raka benen idag - mäkta stolt!!
  • Jennypenny83
    LN03 skrev 2011-08-24 08:51:25 följande:
    En fråga bara, kan man få bli medlem i den här tråden? och hur gör man i så fall?

Om du menar hur du blir medlem i själva gruppen, så minns jag faktiskt inte hur jag gjorde. Någon annan kunnig här inne som vet/ kan hjälpa?? Annars är det ju bara att snacka på i tråden ändå :) Fördelen är att man lätt hittar alla andra relaterade trådar.

Jag har faktiskt sovit ganska okej i natt om man jämför med de sista 3-4 nätterna. Vaknade mitt i natten av att sonen låg och sa mamma, så då kom han över till oss. Mysigt värre, speciellt eftersom han valde att sova till kl. 7.30 och sedan vägrade stiga upp innan kl. 8 :P Hoppas lillebror blir lika snäll :)

Jag har ganska ont i ena höften och känner mer och mer mensvärk, men inga direkt starka sd i samband med det. Men det får mig ändå till att tänka på att jag borde ta tag i BB-väska etc.      
  • Jennypenny83
    Lindatmw skrev 2011-08-24 10:22:15 följande:
    Tack så mycket. Ja tack jag mår bättre
    Ja absolut, sånt är alltid roligt att se. Men jag lärde mig från min senaste graviditet (nr 2, 2008) att man kan vara nära men oh så himla långt bort på samma gång. I vecka 38 var jag öppen 3 cm och hade jättemycket förvärkar. MEN det kom i alla fall inte igång. Jag hoppas jag slipper detta fenomen denna gång, haha. Det var mycket bättre när jag väntade första barnet 2005, för då hade jag inga förvärkar eller något alls. Visste inte ens vad slempropp var och pang, dagen innan bf så kom det värkar. Så skulle jag hellre haft det nu om jag fått välja, än att ha alla dessa jäkla förvärkar, hehe.
    Förlåt frågan för alla utom jag har säkert koll, men har du barn sedan innan eller är det första?

jag har inte så bra koll på detaljerna heller, fråga på du! Vi är så många här inne och mycket information som kommer fram titt som tätt.

Jo, det är mitt andra barn jag väntar har en son på 1½ år (nov-09) och väntar nu en son till :) Jag fick värkar utan förvarning BF-2, han kom BF-1, jag var hur paff som helst eftersom förstföderskor typ aaaalltid går över tiden hihi. Så jag hoppas ju såklart att denna kommer lite innan också. Det hade varit perfekt med den 6 september, då har min avlidne pappa födelsedag. Sonen är född på hans namnsdag :) Men, men tiden får ju visa hur det går. 
  • Jennypenny83

Hade en lugn förmiddag (med illamående) och har fram tills nu haft en hektisk eftermiddag.

Skulle ringa och boka tid till sonen hos läkaren pga ett exem han har på kinden, de hade en avbokning så vi kunde komma redan kl 14 idag (jag ringde kl 13.10). Sonen var ju hos dagmamman, så var tvungen att ringa henne, så hon kunde väcka honom lite försiktigt. Kl. 14 var vi färdiga hos läkaren igen, så detvar otroligt effektivt! Tyckte ändå vi pratade en god stung om div. prickar/ kliande etc. Skönt det kan vara så ibland!

Sedan svängde jag förbi frisören och klippte luggen, apoteket + mataffären. Nu sitter jag igen :)

När jag tömde diskmaskinen nyss, så kändes det som om bebis höll på att skruva på sig nere i bäcknet, fy vad obehagligt det var! Kände inget i resten av magen/ att han sparkade, men just ett slagt skruvande. Säkert fixering på gång men ajajaj.      

• Jennypenny83
    Frka11 skrev 2011-08-24 20:21:51 följande:
    får man fråga hur lång tid det tog från värkarna började tills du for in på bb å bebisen va ute?
    jag har absolut nada förkänningar...är i v 38+1 nu..

Vet att det inte var mig du frågade, men jag upplevde samma med ettan som Lindatmw. Första värken kom kl. 20 söndag kväll, sonen föddes kl. 15.47 måndag eftermiddag. Latensfasen varade fram till kl. 11.30, då hade jag öppnat mig 3-4cm. Öppnade mig från 3-4cm-10cm på 3 timmar, sedan krystade jag i ca tre kvart. Så det kan gå snabbt ändå :) Värkarna under latensfasen gjorde inte direkt ont, inte värre än kraftig mensvärk, men det var ändå tydliga värkar som var kraftiga och höll i sig + kom ganska regelbundet.
  • Jennypenny83
    mymy skrev 2011-08-25 12:48:28 följande:
    Du är som jag, "jag vill klippa mig, helst NU". Min frisör tycker jag är hopplös men jag kan bara inte planera det där med klippning..:)
    Min mensvärk stör inte heller på natten så mitt kommer väl också hålla på ett tag nu.. vi får se. Vore skönt om det kom igång snart dock...

Haha samma här, har man väl bestämt sig för att det är dags, så skulle det helst ha gjorts redan igår :P

Lovika: Woohoo!!! Lycka till med förlossningen, åhh vad spännande!!!  
  • Jennypenny83

Lillywhite: Wow, GRATTIS till lilla Leah och vilken underbar förlossning!!! Härligt!

Jag har faktiskt hållt mig igång det mesta av dagen idag, men förmiddagen präglades av illamående. Inga känningar på förlossning, men min mamma tyckte att magen hade sjunkit jättemycket sedan helgen. Jag kåande ju igår som om bebis verkligen grävde ner sig i bäcknet, men känner ingen direkt skillnad på magen. Ska ändå ta en bild imorgon, då kan jag ju jämföra.

Imorgon är det äntligen dags för BM, över 3 veckor sedan sist. Dessutom går jag in i v. 39 imorgon och då är det NÄRA oavsett :)    

Svar på tråden BF september 2011