• betula

BF september 2011

Nu börjar jag tröttna på huvudvärk. :( Hade migrän i tisdags och spenderade större delen av dagen i sängen i mörklagt rum, och idag vaknade jag m värsta huvudvärken igen :( Orkar inte ha s här ont i huvudet längre :(

• betula
    Ebba11 skrev 2011-02-25 15:11:39 följande:
    Gjorde KUB-UL i morse... Trodde att det skulle bli en rolig dag men istället känns det bara värre. FIck siffrorna 1/900, vilket är bättre än snittet för min ålder. Men, nackspalten var bredare än normalt... Det måste varit blodprovet och det faktum att man kunde se näsbenet som trots allt fick upp siffrorna. Vill göra fostervattenprov nu, måste veta! Hoppas bara att vi får göra det, är inte över 35.

Givetvis är jag glad att bebisen lever och verkar pigg där inne, men jag blev jätteorolig över resultatet på nackspalten. Depp...... Trodde att oron skulle lätta men nu är jag faktiskt mer orolig.
    1/900 är ju fortfarande ganska så låg risk. :) Här erbjuds man fostervattenprov om man har 1/300 eller sämre. Sen tror jag att man blir erbjuden utökat UL vid RUL när nackspalten är bredare än normalt kanske.

Vi fick inga siffror alls när vi gjorde KUBet utan de sa bara att allt sg normalt ut. Men även m ett resultat på 1/20 000 så finns det ju faktiskt en risk för kromosomförändring.

Hoppas iaf att ni får göra ett fostervatenprov om ni vill det och att det kan lugna er. :)
  • betula

Jag börjar känna ett ENORMT sug att börja handla till bebis nu, så jag tänkte passa på o fråga er vad so behövs?! Framförallt kanske i klädväg (då det är det jag vill handla just nu iaf). Jag är mest orolig att köpa på tok för mkt, så en lista att begränsa mig efter hade nog uppskattats av sambon Skrattande Tex hur många bodys är rimligt att köpa och vilka storlekar isf?Osv osv...

• betula

Men tack för den hjälpen :P Vad är några då? :P

Min mamma säger typ att de växer ju ur allt så himla snabbt. Ingen ide att köpa stl 50, utan gå på 62 m en gång. Sen läser man ju om spy-bebisar som drar hur många överdelar som helst per dag och om bebisar som kan ha 50/56 tills de är 5 månader :P

Min bebis skall vara liten och söt länge och typ aldrig spy eller lorta ner kläderna ;)

• betula
    betula skrev 2011-02-25 22:25:49 följande:
    Men tack för den hjälpen :P Vad är några då? :P

Min mamma säger typ att de växer ju ur allt så himla snabbt. Ingen ide att köpa stl 50, utan gå på 62 m en gång. Sen läser man ju om spy-bebisar som drar hur många överdelar som helst per dag och om bebisar som kan ha 50/56 tills de är 5 månader :P

Min bebis skall vara liten och söt länge och typ aldrig spy eller lorta ner kläderna ;)
    MEN skall jag tillägga, jag vill ju shoppa loss som en galning just nu :P
  • betula

Men bara 7 bodys?! *suck* Varför skall släkten få handla när jag vill? Kan de inte bara ge mig pengar istället Flört Overall tänkte jag kika närmare på när jag sall in till stan på tisdag, då det såg ut att reas ut en del vintergrejer nu. Lika bra att passa på då ju ;)

• betula
    She is Me skrev 2011-02-28 09:09:06 följande:
    Ni som fått RUL tidern när ska ni göra dem, och vilken vecka är ni då i.... väntar och väntar på min kallelse.....  vill  veta så att man vet vad nästa mål är de andra två ggr har jag fått RUL i v19
    Vi har fått tid för RUL, 8/4, och är då i v 19.
  • betula
    M y skrev 2011-02-28 10:49:59 följande:
    Har ni andra gått upp i vikt? Hur mycket i så fall och vilken vecka?

*Nu börjar förlossningskliniken på TV4 Fakta*
    Åh varför har vi inte tv4fakta för då? :(
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-28 16:03:53 följande:
    Låter som ett bra resultat utan blodprovet. Har för mig att enbart nupp gav lägre siffror än nu med blodbrov.

Om man får hög risk ändå där allt är bra med spalten, bmi osv så är det ju något i blodet som drar ner. Det är jag nyfiken på vad det är de kollar.
    Man analyserar två hormoner; PAPP-A och fritt β-hCG www.lio.se/Verksamheter/Barn-och-kvinnocentrum/Kvinnoklinikerna-i-Ostergotland-/Kvinnokliniken-i-Linkoping/Ultraljudsmottagning-for-gravida/KUB---Riskbedomning-for-kromosomavvikelse/
  • betula
    miqaw skrev 2011-02-28 17:53:17 följande:
    Vill bara säga att jag inte kommer finnas i tråden mer efter idag. Konstaterat MA där det aldrig utvecklats något foster och hinnsäcken var stor som i v 7.
    Beklagar verkligen!
Svar på tråden BF september 2011