• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • hanna elise
    M y skrev 2011-02-28 10:49:59 följande:
    Har ni andra gått upp i vikt? Hur mycket i så fall och vilken vecka?

*Nu börjar förlossningskliniken på TV4 Fakta*
    slog just på tv:n för att se det och det första man får se är ett barn som förlöstes med kejsarsnitt som inte andades till en början.
    Usch vilken lång väntan på det där första skriket. Jag är livrädd för förlossningen faktiskt, men det är ju ett tag kvar tills dess :) 
  • She is Me

Har gått upp 3-4 kg (beror när på dygnet jag väger mig) och är i v14 imorgon   fast det ser ut som 10kg
    Google is my friend ♥
  • M y
    hanna elise skrev 2011-02-28 11:11:46 följande:
    slog just på tv:n för att se det och det första man får se är ett barn som förlöstes med kejsarsnitt som inte andades till en början.
    Usch vilken lång väntan på det där första skriket. Jag är livrädd för förlossningen faktiskt, men det är ju ett tag kvar tills dess :) 
    mm,fy det är som ens eget hjärta slutar slå.Ännu värre med den här som knarkar,fy på henne!

Jag tränar mina nerver genom att titta i hopp om att det ska hjälpa. Är själv rädd för nålar,så bedövning är inget att tänka på. Har inte haft det de andra gångerna och det blir inget denna gången heller. Smärtan är jag inte rädd för,finns inget man kan göra ändå,den är där utav en anledning och kvinnor har fött barn förr utan bedövning. Haha,så tänker stackas jag för att klara mig utan bedövning.
  • She is Me

var är bildtråden? kan inte den oxå ligga med i gruppen?

Google is my friend ♥
  • Renni

Hej allihopa!

Nu är vi hemkomna ifrån vårat KUB- test... det gick jätte bra och vi fick en risk på 1: 7032... Det känns som om det är lågt med det är det ju inte =//

12+4 är det idag så den lilla är beräknad den 7/9 (en dag senare än vi trodde men det är ju ingenting)...

Hur bred var era barns nackspalt??

• She is Me
    Renni skrev 2011-02-28 11:28:19 följande:
    Hej allihopa!

Nu är vi hemkomna ifrån vårat KUB- test... det gick jätte bra och vi fick en risk på 1: 7032... Det känns som om det är lågt med det är det ju inte =//

12+4 är det idag så den lilla är beräknad den 7/9 (en dag senare än vi trodde men det är ju ingenting)...

Det är ju visst lågt. Du måste tänka att det är 1:7032 personer som har precis samma förutsättningar som dig; alltså samma ålder, samma vikt, mm. Du ska inte tänka en på 7000 i sverige. Det blir stor skillnad!

Bm mätte fem gånger, men valde de två bredaste måtten tillslut, vilket var precis runt 2 cm.
    Google is my friend ♥
  • skomakarfrun

Jag har RUL 6/4 kommer vara i v 18 då, enligt BM v 19, 13+0 på onsdag, verkar bli en liten bäse i september. YES! Tror inte jag gått upp något, har iofs ingen våg men kläder sitter bra nästan lite bättre så det är möjligt att jag tom gått ner.

• Mamma Tes
    Hej allihopa!

1:7032 är ju lågt i alla fall. Se det så här; Det finns 1 chans på 7032 att bebisen skulle ha ett kromosmfel men det finns 7031 chanser att barnet INTE har det.

• Flisan79
    Hej allihopa!

1,7 mm var vår och vi fick ju hela 1:20 000. Vet inte vad det beror på, fick samma resultat med barn nr 2. Bra nackspalt, bra blod, rätt BMI, ingen rökning mm mm.

Jag håller med de andra 1:7000 är ändå väldigt bra. De erbjuder ju inte FVP förens man är nere på 1:200 och det är ju väldigt långt därifrån. Och även om man får 1:2 så är ju chansen fortfarande 50 % att barnet faktist är friskt.

Njut av ett bra resultat
  • Flisan79

Vid inskrivningen hade jag gått upp ett kg och då hade jag inte vägt mig sen innan jul så om det var pga av grav eller kvarliggande julspeck vet jag inte. Tror inte jag gått upp så mycket mer även om det på magen ser ut som det. Kanske något kg till. Är i v 14

Vid de andra graviditeterna hade jag vid det här laget gått upp ca 4 kg så jag hoppas det fortsätter som det gör nu för då slutade jag på 18 kg + samt ca 25 kg +. Mindre kul efteråt och fettet blir svårare att bli av med för varje barn.
Svar på tråden BF september 2011