• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • amina22

hejsan Hoppas ni alla mår bra.

I går var jag på akuten med smärtor och blödning kom i välidigt fort, och dom tog ul då fick jag se världens finaste bebis ligga där med sina små knubbiga armar och ett hjärta som slog Så fint,

blödningen har inget med grav att göra utan jag blöder utanför där modekakan ligger fattade typ inte när hon förklarade men inget kul ändå ont och måste vila, någon som haft blödning utanför livmorden?

Men är så lycklig att bebis må bra bara 2 veckor kvar tills största missfallsrisken är över hoppas man kommer ditt, kram på er

• lillagreizn
    amina22 skrev 2011-02-26 11:34:55 följande:
    hejsan Hoppas ni alla mår bra.

I går var jag på akuten med smärtor och blödning kom i välidigt fort, och dom tog ul då fick jag se världens finaste bebis ligga där med sina små knubbiga armar och ett hjärta som slog Så fint,

blödningen har inget med grav att göra utan jag blöder utanför där modekakan ligger fattade typ inte när hon förklarade men inget kul ändå ont och måste vila, någon som haft blödning utanför livmorden?

Men är så lycklig att bebis må bra bara 2 veckor kvar tills största missfallsrisken är över hoppas man kommer ditt, kram på er
    Jag hade blödningar i en veckas tid men sedan slutade det. Mina blödningar berodde på känsliga slemhinnor.
  • Nelia82

Jag mäter på två ställen. Först vid midjan, en bit över naveln där jag är som smalast, där är jag 74 cm. Oförändrat sen innan graviditet alltså. Och vid naveln, där jag är som bredast är jag 84 cm, också oförändrat. Är i vecka 9+3 idag.

Stay Strong Bönan
  • Tekla78

Midjemått ja, är i v 10+3 och mitt är 96cm!!! Gravidkläder här också även om jag kan ha ett par låga jeans som går nedanför magen. Har använt mig av gummisnodd för andra vanliga byxor.

Story från VC: Min man hade svullna lymfkörtlar, ont finger samt hög feber och gick till VC. Där sa en läkare att han hade herpes på fingret. Efter mycket om och men kom en annan läkare in och sa, nej för sjutton, det där måste ni in med till akuten på en gång! Remissen som doktorn skrivit hade fel personnummer så akutpersonalen blev dessutom konfunderad när maken kom in. Väl där behövdes en mindre operation för att få bort infektionen/varet i fingret och efterföljande stark antibiotikakur.

Bebiskläder har vi så det räcker och blir över. Klart, om det blir en tjej kanske man kan komplettera med lite annat, men jag tror vi kommer att få kläder så det räcker och blir över av släkten. Det första jag köpte till vår förste son var en gosig fleacemössa.

Vi köpte något plagg i 50 och några i 56. Skulle rekommendera 2 bodys i 50 och 4-6 i 56 som någon skrev, byxor med muddar nertill och bred mudd i midjan (tycker Lindex är bra) gör att storlekarna räcker länge. Det går ju alltid att vika upp ärmarna på större storlekar och om bebis växer ur kläderna om någon månad har ni ju ändå tid på er att handla nytt innan det händer. Men det skadar ju heller inte att ha de stora storlekarna hemma från början heller. Som sagt, det beror på om det blir en kräkbebis, om blöjorna läcker, hur mycket ni kan tvätta och framförallt hur köpgalna släktingar ni har. En fleacefilt / en filt att ha på golvet är bra att ha och ganska kul att köpa kan jag tänka.

• miqaw

Ska väl erkänna att jag idag beställde hem de första kläderna... Ett paket från ellos med 8 delar... men det blir nog också det enda jag köper på väldigt länge för så mycket kan fortfarande hända.

• Ellebellebi2010

Min iPhone tog halva mitt inlägg sist, dumma!
    Jag ska försöka vänta till efter RUL med att handla kläder, men då blir det nog en tur till Väla eftersom det är på vägen hem
    Jag har haft barnvagnen ett tag nu, Babyland hade ett erbjudande med vagn plus bilbarnstol för 5000 kr. Så, det blev en svart BRIO Sing & en BRIO Primo. Vi ska även få en bilbarnstol för upp till 15 kg av mappa, min systerdotters gamla. 

• Flisan79

Åh, på tal om brio primo som vi också har så måste jag rekomenderar alla att välja ett babyskydd med basenhet. Vi har det till vår och det har verkligen varit guld värt. Hade inte det till dotter 1 så vi vet hur det är utan. Vilken skillnad säger jag bara

• miqaw
    Flisan79 skrev 2011-02-26 14:45:40 följande:
    Åh, på tal om brio primo som vi också har så måste jag rekomenderar alla att välja ett babyskydd med basenhet. Vi har det till vår och det har verkligen varit guld värt. Hade inte det till dotter 1 så vi vet hur det är utan. Vilken skillnad säger jag bara
    är det basenheten till bilen du menar eller ett sånt babyskydd man kan ha på vagnunderredet? För den som är till bilen verkar jättebra!
  • Sofiafia82

Har gjort KUB-test idag och det såg fint ut! Jag mättes till v 12+4 som jag även mättes till förra veckan.
    Sen fick jag med en del bilder och har några funderingar till två av dem.

Tycker det ser ut som snopp och pung på bilden... kan man se det så här tidigt!?
    Hon som utförde ultraljudet sa att de gör könsbestämningar fr.o.m v 14 och jag är ju nästan där, så man kanske kan se redan nu. Vad tycker ni, ser det ut som en pojk?

Sen undrar jag om hålet vid sidan av huvudet på bilden nedan. Tycker det ser lite konstigt ut med en grop där på huvudet men det kanske är så i den här veckan?

Svar på tråden BF september 2011