• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    MuM2girls skrev 2011-02-26 17:30:58 följande:
    Kubben i går gick jätte bra:) Fick risken 1:19666 med dotter hade jag 1:1800. Den lille var trött och låg mest och sov och streckte sig:) Fick känslan att det var en pojk som låg där, bara magkänslan lixom. Vi tänker ju inte ta reda på det denna gång, om vi då inte ser själva på RUL den 15 April:)
    Jag blev flyttad från 3 September till den 6 september, jag vet ju exakt när jag hade äl men den lille har vuxit lite mindre bara, men tyvärr så är det detta som de utgår från nu, rul har ingen inverkan på datumet. Så om man blir gångsatt som sist blir det bebbe 21 september:)
    Nu har man oxå berättat för alla och det känns skönt!!

Bild på den lille, det var rätt svårt att få en bra bild eftersom bebbin inte ville ligga profil utan ligga på sida!!

Va skönt att ni fick så bra resultat  {#emotions_dlg.flower}
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • Sofiafia82
    MuM2girls skrev 2011-02-26 17:30:58 följande:
    Kubben i går gick jätte bra:) Fick risken 1:19666 med dotter hade jag 1:1800. Den lille var trött och låg mest och sov och streckte sig:) Fick känslan att det var en pojk som låg där, bara magkänslan lixom. Vi tänker ju inte ta reda på det denna gång, om vi då inte ser själva på RUL den 15 April:)
    Jag blev flyttad från 3 September till den 6 september, jag vet ju exakt när jag hade äl men den lille har vuxit lite mindre bara, men tyvärr så är det detta som de utgår från nu, rul har ingen inverkan på datumet. Så om man blir gångsatt som sist blir det bebbe 21 september:)
    Nu har man oxå berättat för alla och det känns skönt!!

Bild på den lille, det var rätt svårt att få en bra bild eftersom bebbin inte ville ligga profil utan ligga på sida!!
    Naw vad söt :) jag har också en känsla av att det är en pojke därinne.
  • Sofiafia82

Jag har fått olika slags bildkvalitet på mina bilder. Undrar om hon ibland körde 3D eller nåt för så här ser en del av bilderna ut:

Lite skillnad från de andra bilderna jag visade tidigare.

Här ligger bebisen med benen i vädret och gapar
  • amina22
    Nelia82 skrev 2011-02-26 12:56:16 följande:
    Jag mäter på två ställen. Först vid midjan, en bit över naveln där jag är som smalast, där är jag 74 cm. Oförändrat sen innan graviditet alltså. Och vid naveln, där jag är som bredast är jag 84 cm, också oförändrat. Är i vecka 9+3 idag.Vi ö
    vi är i samma vecka och dagar.. Skrattande hur mår du? är du med helt slut
  • MuM2girls
    Sofiafia82 skrev 2011-02-26 17:45:19 följande:

Jag har fått olika slags bildkvalitet på mina bilder. Undrar om hon ibland körde 3D eller nåt för så här ser en del av bilderna ut:

Lite skillnad från de andra bilderna jag visade tidigare.

Här ligger bebisen med benen i vädret och gapar
    Hon har kört båda, lyllo dig!!! Man ser ju så mycket mer på 3d
  • MuM2girls
    NornaB skrev 2011-02-26 17:38:25 följande:
     Va skönt att ni fick så bra resultat  {#emotions_dlg.flower}
    Tack!!!!
    Sofiafia82 skrev 2011-02-26 17:42:35 följande:
    Naw vad söt :) jag har också en känsla av att det är en pojke därinne.
    Ja!! Ja man har en viss känsla i magen, oftast är ju magkänslan rätt!!
  • amina22

Vilka fina bilder och grattis till er som fått brra resultat på era test..

• Nelia82

Sofiafia82: Vilka fina 3D-bilder du har fått!! Tycker också att det ser ut som en pung och en snopp, hihi.

När vi gjorde UL på sonen var jag helt hundra på att jag såg en snopp, men min sambo bara skrattade åt mig och sa att det lika gärna kunde varit navelsträngen, och visst kunde det varit det, men vi fick ju en grabb också så

Stay Strong Bönan
  • Sofiafia82

Jag visste inte att hon skulle skifta så där till 3D till och från under undersökningen. Hon sa inget om det heller. Hade räckt med att ha i 2D för jag vet att det krävs mer energi (starkare strålning) för 3D och det är mer skadligt. Hm, hela undersökningen varade i 15-20 min men hon körde mest med 2D som tur är.

Sen fick jag allt inspelat! Alltså det man såg på skärmen under hela undersökningen så jag ska försöka bränna skivan och skicka till mamma och pappa  

• Sofiafia82
    Nelia82 skrev 2011-02-26 17:54:33 följande:
    Sofiafia82: Vilka fina 3D-bilder du har fått!! Tycker också att det ser ut som en pung och en snopp, hihi.

När vi gjorde UL på sonen var jag helt hundra på att jag såg en snopp, men min sambo bara skrattade åt mig och sa att det lika gärna kunde varit navelsträngen, och visst kunde det varit det, men vi fick ju en grabb också så
    Ja de bilderna jag har i 3D är ju mycket tydligare än de andra jag har i 2D.

Vilken vecka var du i när du såg snoppen? Jag är ju i v 13 nu och hon som gjorde ultraljud på mig sa att de kan se säkert från v 14, så det borde ju kunnas anas nu tycker man. Eller så menade hon v 14+0, dvs i v 15.
Svar på tråden BF september 2011