• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • NornaB
    She is Me skrev 2011-02-28 15:32:38 följande:
    då får vi fira i morrn   med ett glasSkål .... saft Solig
    Ja det får vi göra... eller ett glas iskallt vatten! Det är nåt jag inte klarar mig utan nu! HiHi

Usch, jag har blivit sjuk igen :-/  Feber, och ont i öronen, hals och rygg. Känns skit då jag va skuk för 3 veckor sen... Har jobbat idag men i morgon blir jag hemma och kurerar mig! 
    Rasmus 010318 Isac 040224 Max 060106
  • snalmums

är beräknad till den 6:e september. v.14 (13+0) mår toppen och är så grymt sugen på apelsiner...Glad
    fått börja springa allt mer på toaletten nu om nätterna och även på dagarna...

• Flisan79
    She is Me skrev 2011-02-28 13:50:29 följande:

ni som köpt mammakläder, el framförallt byxor, var köper ni? Var på HM förra veckan och provade typ alla deras och de var ju bara jätte konstiga modeller, med vida ben vill ha smala, köpte tillslut på polaren och pyret, men de töjer sig efter en halv dag och så har man gällivarehäng, inte så snyggt kanske.... Kan inte köpa via nätet, måste få prova innan. Nån annan affär som säljer mammajeans?

Jag håler med angående byxor och är så glad att jag har kvar mina som jag köpte på Lindex -07 (stuprör). De slutade ju med mammakläder sen.

Var bor du? Topshop har ju lite mammakläder. Såg för övrigt på hm:s onlinesida att de har sånna där jeanstights med resår i midjan för gravida. Resåren fram är sydd jättelågt. Har dock inte sett dem i butik.
  • Flisan79
    Sofiafia82 skrev 2011-02-28 14:04:53 följande:
    Mitt barn hade 1,2 i nackspalt och  jag är rökfri, väger 57 (168 cm lång) och fyller 29 i april. Ändå så blev det en risk på 1:3770 eller nåt liknande. fattar inte hur det gick ihop sig riktigt. Fast jag lämnade blodprov samma dag så det här var värdet utan blodet inräknat. Det rätta värdet får jag på tors eller fre.
    Låter som ett bra resultat utan blodprovet. Har för mig att enbart nupp gav lägre siffror än nu med blodbrov.

Om man får hög risk ändå där allt är bra med spalten, bmi osv så är det ju något i blodet som drar ner. Det är jag nyfiken på vad det är de kollar.
  • betula
    Flisan79 skrev 2011-02-28 16:03:53 följande:
    Låter som ett bra resultat utan blodprovet. Har för mig att enbart nupp gav lägre siffror än nu med blodbrov.

Om man får hög risk ändå där allt är bra med spalten, bmi osv så är det ju något i blodet som drar ner. Det är jag nyfiken på vad det är de kollar.
    Man analyserar två hormoner; PAPP-A och fritt β-hCG www.lio.se/Verksamheter/Barn-och-kvinnocentrum/Kvinnoklinikerna-i-Ostergotland-/Kvinnokliniken-i-Linkoping/Ultraljudsmottagning-for-gravida/KUB---Riskbedomning-for-kromosomavvikelse/
  • She is Me

Flisan79 har testat de tightsen men jag föredrar byxor med mudd som värmer magen så här års iaf :) topshop finns i lund, får kanske kika där... Inte min affär annars, men man vet ju aldrig:) får kolla helt enkelt! Tack för tipset

• rubin

Upp två kilo redan :( i v.10 men berott på att jag stoppat i mig allt jag sett och inte tränat pga av sjukdom.
    Jag har fått RUL 27/4 är då i v19+1

• Flisan79
    She is Me skrev 2011-02-28 16:42:35 följande:
    Flisan79 har testat de tightsen men jag föredrar byxor med mudd som värmer magen så här års iaf :) topshop finns i lund, får kanske kika där... Inte min affär annars, men man vet ju aldrig:) får kolla helt enkelt! Tack för tipset
    Ja det är sant. kanske kan passa i sommar . Själv är jag ute efter vanliga mammatights. De jag hade sist bodde jag i men de som nu finns på HM är inte lika dana. De jag hade gick upp till brösten typ...haha...jättesnyggt när man bara hade dem på sig. De som jag sett nu har en söm under magen och är lite annat material..jaja, jag får väl prova och se.
  • Flisan79
    She is Me skrev 2011-02-28 16:42:35 följande:
    På tal om mudd. Har ett par jeans från HM och där går mudden bara upp till halva magen. Jag föredrar då de går att dra upp ordentligt. Nu blir det som fläskveck mitt på magen..hmm.
Svar på tråden BF september 2011