• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Jennie f
    syltvessla skrev 2011-01-03 23:01:59 följande:
    har bara en liten fråga...
    era pluss..., var de svaga eller starka?
    jag har BIM idag och mitt pluss e svagt, men man ser ändå "tydligt" att de e där...
    Mitt plus var ganska starkt.. eller lite så där mitt i mellan :)
    Men om det är starkt eller svagt ska inte spela någon roll har jag hört.. bara det är där!

Grattis!!
  • Kurbits
    syltvessla skrev 2011-01-03 23:01:59 följande:
    har bara en liten fråga...
    era pluss..., var de svaga eller starka?
    jag har BIM idag och mitt pluss e svagt, men man ser ändå "tydligt" att de e där...
    Svagt både på BIM+3 och BIM+5
    Why is it that when we talk to God we're praying, but when God talks to us we're schizophrenic?
  • syltvessla

Okie.. jag hade bara svagt förra gången, då de slutade i MF.. för två månader sen..
     så man e lite nojig!

• Nonkan82

Det här testet (bilden nedan) togs imorse med morgonurin (hade dock bara sovit 5-6 h så urin hade inte varit i blåsan längre än så) och det visar väldigt svagt tycker jag. Är ju i v 5 nu (4+3) så jag blev förvånad att det inte hänt så mkt sen testet i tisdags/onsdags. Borde inte strecket vara lika tydligt som kontrollstrecket nu eller? Är era streck lika tydligare än kontrollstrecket?

Sen några timmar senare idag så testade jag ju med CB digital och fick det här resultatet... ok bilden hamnade överst och verkar inte vilja flytta på sig...
    Men men ni ser iaf att det viade att jag var så långt gången som jag trodde.

Kan det skilja sig mellan de olika testerna?? Alltså att det visas svagare med vissa tester?
  • Flisan79
    Nonkan82 skrev 2011-01-04 00:01:42 följande:

Det här testet (bilden nedan) togs imorse med morgonurin (hade dock bara sovit 5-6 h så urin hade inte varit i blåsan längre än så) och det visar väldigt svagt tycker jag. Är ju i v 5 nu (4+3) så jag blev förvånad att det inte hänt så mkt sen testet i tisdags/onsdags. Borde inte strecket vara lika tydligt som kontrollstrecket nu eller? Är era streck lika tydligare än kontrollstrecket?

Sen några timmar senare idag så testade jag ju med CB digital och fick det här resultatet... ok bilden hamnade överst och verkar inte vilja flytta på sig...
    Men men ni ser iaf att det viade att jag var så långt gången som jag trodde.

Kan det skilja sig mellan de olika testerna?? Alltså att det visas svagare med vissa tester?
    Lite förvirrad men är inte strecket under "T" teststrecket? Dvs ditt gravstreck är 3 gånger starkare än teststrecket?
  • Flisan79

Alltså T står väl för test och C för control.......googlade saken så jag tolkar ditt test som tokpositivt

• Kurbits
    Flisan79 skrev 2011-01-04 00:32:28 följande:
    Alltså T står väl för test och C för control.......googlade saken så jag tolkar ditt test som tokpositivt
    Positivt absolut! Plus

Men Control betyder väl att testet fungerar som det ska? Kontrollrutan...alltså! Cool
    Why is it that when we talk to God we're praying, but when God talks to us we're schizophrenic?
  • k03san

Nonkan82, så såg också mina test ut igår när jag testade på 5+1, teststrecket var mycket svagare än resultatstrecket. Jag tolkade det som att jag är fullproppad av hormoner =)

• Nonkan82

Men det är kontrollstrecket som är mycket starkare än teststrecket. Teststrecket är det man får om man är gravid och jag tycker det verkar för svagt i jämförelse med kontrollstrecket.
    Ser nu att jag skrivit väldigt slarvigt och otydligt med en hel del fel i förra inlägget :)

• nasj

Min förra graviditet kände jag knappt av att jag var gravid,gick upp max 5 kg,mådde super förutom halsbränna,i början hade jag knappt några gravsymtom alls
    .Nuvaknar jag upp varje morgon,känner mig asbakis, trött,har svullnad om händerna (jag svullnade ingenting alls min förra graviditet) har gått upp 2 kg?!!Kanske är vatten..Mår illa 75 % av min vakentid,humöret dalar,har mjölk i brösten,mina bröst har växt som f-n,
    fan det kan inte vara normalt så här tidigt i en graviditet,har dessutom hört att mjölk i brösten mkt tidigt är inte bra,kan vara tecken på fel på sköldkörteln,nån som vet eller nån annan som fått mjölk?

Svar på tråden BF september 2011