• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • Renni

Jag mådde pissdåligt ända fram till två dagar innan detta upptäcktes genom VUL.
    Då hade jag hängt med huvudet runt toastolen & haft alla symtom man bara kunde ha.
    Det som gjorde att jag reagerade var att ALLA symtom försvann över en natt bara.
    Helt plöstligt mådde jag jätte bra & var helt som vanligt.

Jätte konstigt....

Men självklart så ska INGEN utav oss gå igenom detta.
    Här ska vi alla få små bebisar i september :DD

• syltvessla
    Nonkan82 skrev 2011-01-04 10:58:56 följande:
    Jag testade imorse igen... skäms lite över att jag testar så frenetiskt haha.. och då visade samma typ av test (det som visade svagt streck) faktiskt starkare! Härligt! Urinen hade då varit längre i blåsan också eftersom jag sov några timmar mer i natt.
    nej, inte ska du skämmas.. jag testar nog minst lika mycke!
    det känns ju aningen bättre när testet blir starkare...

De e många som skriver att de har svårt att sova på nätterna...
    jag känner ingenting på nätterna, skulle kunna sova hur länge som helst..
    Men de får jag kanske igen sen.. bäst att inte säga för mycke...=)
  • SannaM
    Renni skrev 2011-01-04 11:03:08 följande:
    Sannamac: livmodern kan tyvärr växa ändå. Jag var med om det i oktober, livmodern var lika stor som i vecka 11 men fostret hade försvunnit av sig själv väldigt tidigt. Så min kropp trodde att den fortfarande vara gravid o därav fanns alla mina symtom kvar o livmodern växte på som vanligt.

Ofosterlig graviditet heter det. Väldigt konstigt men tyvärr så verkar det vara rätt så vanligt.

Jag mådde pissdåligt
    Okej, fast det där är ju ändå väldigt ovanligt, vad jag har förstått... Jättesynd om dig att det hände förstås, men bara för att jag inte har ömma bröst idag behöver inte det betyda det värsta, eller hur? Aningen hoppfullare ton hade jag gärna velat läsa ändå faktiskt...
    hur som helst ska vi på UL om mindre än tre veckor så då lär jag få vetas hur som. 
  • Minängla

Nonkan82: Jag hade exakt samma känsla av urinvägsinfektion! Eftersom mina test visade negativt (för att jag provade för tidigt) så var jag nästan säker på att jag fått det. Gick till läkaren men alla värden var bra, alltså ingen infektion. Hade också på känn att jag var gravid, att gå med ständig mensvärk och "tyngd" i magen är inget jag brukar vara med om, inte heller att känna sig kissig HELA tiden. Syltvessla: Vad roligt, vi får hålla kontakten!

• givinglife
    Nonkan82 skrev 2011-01-04 10:58:56 följande:
    Jag testade imorse igen... skäms lite över att jag testar så frenetiskt haha.. och då visade samma typ av test (det som visade svagt streck) faktiskt starkare! Härligt! Urinen hade då varit längre i blåsan också eftersom jag sov några timmar mer i natt.
    Här har du en till testare! Var orolig i början för att strecken var så svaga, men varannan dag ungefär blev de lite starkare och nu har jag slut på test så jag har beslutat att inte köpa hem några nya
  • Renni

Menade absolut inte skrämmas.. Förlåt om det verkade så. Jag ville bara säga att livmodern ändå kan växa.. Aja!

Jag har inte heller några symtom... Lite jobbigt! Men man kan ju inte annat än att leva på hoppet :) ta en dag i taget och njuta av känslan att faktiskt vara gravid..

• givinglife

hmmm.... knäppte upp byxorna nyss när jag skulle sitta i telefon en stund (har eget kontor), nu får jag inte riktigt igen dem igen :-P

Svar på tråden BF september 2011