• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • SannaM
    betula skrev 2011-01-04 09:35:19 följande:
    Morgon. Har haft en förj-vlig natt! Vaken vid 2 kissnödig, vaknade "akut" vid 3 kissnödig kändes det som och förbannat ont i magen. Rusade upp på toa o tänkte att nu är det kört. Men vare sig kiss eller blod. Satt där ett tag o tyckte synd om mig innan jag kröp ner i sängen igen och försökte somna. Efter lite korvande somnade jag äntligen om för att vakna vid 5 igen. Försökte somna om igen, men gav upp vid 6 o gick upp och åt hårdbrödsmacka, kissade o kröp ner i sängen igen.

Nu skall jag snart iväg på ett möte och känner mig allt annat än fräsh :( Dessutom har jag fortfarande ont i magen (dock inte på samma akuta vis som inatt), så inget känns riktigt bra :(
    Åh exakt samma som jag!! Jätteont och akut kissnödig, men när jag kom upp gick det inte att kissa alls. Kände mig liksom "bedövad" där nere bara och var tvungen att gå och lägga mig utan att kissa... försökte somna, låg och grubblade, hade lite ont, och efter någon timme var jag ändå tvungen att gå upp och kissa.

Nu mest orolig eftersom brösten blivit mindre och inte det minst ömma längre Fan fan fan alltså.
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-01-04 09:36:34 följande:
    Jag tror det är mer lugnt om du inte haft några symtom från början, då kanske din kropp inte reagerar så snabbt på graviditeten utan att det är någon fara! Tror det är värre när man haft väldigt myckt symtom som plötsligt avtar, då tyder ju det på att något hänt i kroppen.

Mensvärken sa barnmorskan tyder på växtvärk, eftersom livmodern är en muskel som jobbar och tänjer ut sig. Det är jag helt med på, inte konstigt att det gör ont när den ska ta plats där inne! Jag har också vaknat och behövt kissa, men sen när jag sitter på toa går det inte - då är det nog bara livmodern sm tryckt på urinblåsan och "lurat" den att känna sig kissnödig.

Överlag har jag haft mindre ömma bröst på morgonen, så jag ska väl andas nu och vänta... om de blir större igen framåt kvällen behöver jag kanske inte oroa mig. Men ska köpa fler grav.test och kolla imorn bitti och även på fredag med digitalt. Om det inte står 3+ då så blir jag orolig på riktigt. Usch alltså
    Jag hade symptom, ömma bröst och illamående, men nu mår jag helt som vanligt...
  • SannaM
    Cornellia skrev 2011-01-04 09:58:45 följande:
    Jag hade symptom, ömma bröst och illamående, men nu mår jag helt som vanligt...
    Då hoppas jag att min barnmorska har rätt!! Hon sa att "man ska inte lyssna på vad andra säger" och "så länge du inte blöder så ska du vara lugn och njuta av att vara gravid!"

Antar att hon har rätt... och OM detta är ett tecken på att missfall är på g, ja då kan man väl inte göra så mkt åt det. Jag ska köpa tester idag och testa imorn bitti och på fredag. Försöker att inte oroa mig innan dess... Fast det är förbannat svårt!
  • Cornellia
    SannaMac skrev 2011-01-04 10:05:28 följande:
    Då hoppas jag att min barnmorska har rätt!! Hon sa att "man ska inte lyssna på vad andra säger" och "så länge du inte blöder så ska du vara lugn och njuta av att vara gravid!"

Antar att hon har rätt... och OM detta är ett tecken på att missfall är på g, ja då kan man väl inte göra så mkt åt det. Jag ska köpa tester idag och testa imorn bitti och på fredag. Försöker att inte oroa mig innan dess... Fast det är förbannat svårt!
    Ja det är det som är så svårt, att låta bli att oroa sig

Jag testade igår dock, och hade verkligen världens starkaste plus, man får väl försöka lita på det....
  • Nonkan82

Tror det är vanligt att många känner att symptomen försvinner just i vecka 6 och 7 för så var det sist när jag var gravid. I forumet jag var med i då så var det flera av de andra som också var oroliga och upplevde samma sak. Det var lugnt för sen kom symptomen tillbaka igen nån vecka senare.

• givinglife

Känner som en tyngdkänsla i undelivet hela tiden, som att allt håller på att ramla ur... konstig beskrivning kanske, men känns som jag måste gå o knipa hela tiden, nån som känner igen sig?

Oron börjar lägga sig lite för mig känner jag... försöker verkligen leva som vanligt (med vissa undantag), men svårt är det!

Illamåendet håller i sig och det gör mig lite trygg, har pratat med en kollega på jobbet som ska prova akupunktur mot illamåendet om det blir värre. Nån som provat det?

Till alla er som haft jobbiga nätter och oroar er, Hoppas ni oroar er i onödan! Skickar lite styrkekramar

Appropå läckande bröst, mina läcker lite, inte mycket, men nån droppe då och då under dagen...

• SannaM
    Nonkan82 skrev 2011-01-04 10:11:10 följande:
    Tror det är vanligt att många känner att symptomen försvinner just i vecka 6 och 7 för så var det sist när jag var gravid. I forumet jag var med i då så var det flera av de andra som också var oroliga och upplevde samma sak. Det var lugnt för sen kom symptomen tillbaka igen nån vecka senare.
    Jag är bara i vecka 5 Fast förstås, jag har väldigt kort menscykel och därför är jag nu bara i vecka 4+5, hade jag fått mens tre dagar tidigare men haft ägglossning samma dag som nu hade jag ju varit v. 6 Får tänka så, haha.

Det är ju väldigt olika, har jag förstått genom att jag läst. Vissa förlorar symtom och får MA/MF, andra förlorar symtom och får bebisar. Man måste bara vänta och se... växtvärken i natt måste ju ändå vara ett gott tecken tycker jag, för livmodern växer ju inte om fostret dött - eller?!
  • SannaM
    Cornellia skrev 2011-01-04 10:10:15 följande:
    Ja det är det som är så svårt, att låta bli att oroa sig

Jag testade igår dock, och hade verkligen världens starkaste plus, man får väl försöka lita på det....
    Starkt plus är det du får gå på! Det betyder ju starka grav.hormoner!! Hoppas detsamma för mig imorn!!

Min sambo tycker f.ö. att mina bröst fortf är ådriga och större, får väl lita på henne
  • Minängla

Hej alla blivande mammor!

Jag kliver in här, är helt ny på FL.

Fick i går äntligen ett + efter ca 2 års försök. Är såå glad!

BF runt den 12 sep. Jag ska på inskrivning i morgon så då kanske jag får ett annat datum?

Mina symptom har varit ganska tydliga denna gång (kommer visserligen inte ihåg hur det var med första barnet)
    Exakt en vecka efter ÄL fick jag mensvärk som kom och gick hela tiden.
    Ont i korsryggen och i bland i brösten.
    Jag kunde helt plötsligt reagera på vissa lukter som jag annars inte reflekterat över.

Började testa för tidigt och trodde att det var kört.
    Testade i går med stickor från testlagret som visade väldigt svagt.... Tog en till senare på kvällen som var betydligt starkare.
    I morse gjorde jag ett CB digital och "Gravid 1-2" kom upp

Vad jag kan minnas så hade jag inte alls dessa symptom med mitt första barn, då var det bara mensen som inte kom när den skulle.
    Jag tror inte vi ska oroa oss, visst är det väldigt svårt att låta bli, man älskar ju redan det lilla pyret där inne!

Lycka till allihopa!

Är det någon som bor i Gbg?

• Nonkan82

Dagen efter ägglossningen hade jag känsla av urinvägsinfektion och misstänkte redan då att jag blivit gravid... känslan höll i sig i en vecka ungefär. Gick tom till läkarn och tog bakterietest men det var inga bakterier. Bara typ slidkramp sa hon. Jag sa att jag försökte bli gravid och hon sa att man kan få uvi-liknande symtom när man är gravid. Det händer så mycket där nere i den trakten ju :)

Hade nån av er liknande känsla så tidigt?

Svar på tråden BF september 2011