• Renni

BF september 2011

Hejsan!

Är det någon mer än jag som väntar barn i september 2011?

Jag plussade idag, detta blir vårt andra barn.
    Men tredje graviditeten ( förra slutade i missfall)

Skulle vara roligt att följas åt igenom alla graviditetskrämpor & funderingar =)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-12-27 12:53
    {#emotions_dlg.flower}BF LISTA SEPTEMBER{#emotions_dlg.flower}

1 sep Cornellia (första barnet)
    3 sep Rozensliv (andra barnet)
    6 Sep Renni (andra barnet)
    6 sep Givinglife (andra barnet)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-10 14:14
    Länk till BF- Listan i en egen tråd!

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m56555018.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:45
    Här kommer en tråd för alla våra bebisar som kommit till världen!

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-08-24 09:46
    Bebistråden! (länken ovan fungerade ej)

www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-september-2011-68/forum/m60428932.html
  • Svar på tråden BF september 2011
  • HannaPannas

Heeej

Hoppar in här om det är okej.

Går in i vecka 6 imorgon och har BF 6/11.

Sjömannen ber inte om medvind, han lär sig segla
  • IdaElinLivia040611

Godmorgon alla fina!!!

Önskar att vi alla gick in i vecka 12 nu så att vi äntligen kan börja njuta. Det är mycket oro och man har så mycket tankar om vad som kan gå fel. Men det är ju bara ett bevis på hur mycket vi verkligen vill det här.
    Mår helt ok fortfarande. Bara spännda bröst och lite molvärk. Ska på mitt första besök hos BM den 19 jan...då ska jag säga att jag vill göra ett JUB test så får man se den lilla krabaten lite tidigare också.

Ha en underbar dag!!

• Daniella

Godmorgon alla fina gravida,
    Jag hoppar också in här!

Plussade på nyårsafton  Glad Är så otroligt lycklig, så otroligt mycket vi velat detta. Vårt första barn!
    Någon av alla er här som finns i Stockholm?

• Miniapa

Godmorgon på er alla gravida :)
    Känner fortfarande ingenting, men det kommer vär om ett par veckor hoppas jag.

Jag gick inoch testade att boka tid för inskrivning via Mina Vårdkontakter på www.1177.se . Någon som har testat det? Det kan ta upp till 5 arbetsdagar så de har till på fredag på sig, sen ringer jag.

Men det är gott att ha lite "delmål" att vänta på fram till v 12 så att tiden går lite fortare. Vad har ni för delmål?
    Minar är:
    *Inskrivning
    *Vul
    *Moderskapsprov
    *Mannen ska till Branäs en kort vecka

Ha en jättebra dag alla!

• SannaM

Faaan... igår kände jag mig så säker när mina bröst såg blå och svulstiga  ut, men i natt hade jag en sån jäkls "mens"värk, var tvungen att gå upp två gånger... och idag är brösten MINDRE och känns INGENTING!!! De har ju svullnat mer och mer i en vecka nu och varit helt stumma och ömma, nu kan jag krama dem och hoppa utan att det känns. Normalt???

Skiträdd... Ringde Huddinge som sa att "det är heeelt normalt så länge du inte blöder", men jag har ju hört att symtomen ibland försvinner när fostret dör... Usch,ge mig hopp någon!!

Är forts trött, men det kan ju bero på förkylningen jag dragit på mig...

• dea

God morgon och God nattFlört
    Har precis kommit hem från jobbet och försökt äta lite frukost,grov macka med leverpastej och ett glas juice. Inte lätt att få ner det när man mår så illaRynkar på näsan
    Jag fick såna kallsvettningar innan på jobbet och började må illa,kräket va å vände i halsen kändes det som. Usch jag hoppas att detta illamående inte kommer att hålla i sig utan att det avtar(jag hatar att kräkas nämnligen ) Under min förra graviditet så mådde jag aldrig illa.....va sååååå skönt att slippa det dåFlört Nä nu ska jag ta och sova en stud,ha en skön dag alla {#emotions_dlg.flower}

Flisan79.Tack för svaretGlad

• Cornellia
    SannaMac skrev 2011-01-04 09:21:32 följande:
    Faaan... igår kände jag mig så säker när mina bröst såg blå och svulstiga  ut, men i natt hade jag en sån jäkls "mens"värk, var tvungen att gå upp två gånger... och idag är brösten MINDRE och känns INGENTING!!! De har ju svullnat mer och mer i en vecka nu och varit helt stumma och ömma, nu kan jag krama dem och hoppa utan att det känns. Normalt???

Skiträdd... Ringde Huddinge som sa att "det är heeelt normalt så länge du inte blöder", men jag har ju hört att symtomen ibland försvinner när fostret dör... Usch,ge mig hopp någon!!

Är forts trött, men det kan ju bero på förkylningen jag dragit på mig...
    Jag förstår känslan

jag har inte heller några speciella symptom, dessutom vaknade jag i natt av att det gjorde skitont, typ som mensvärk, men mycket mer. Man blir ju jätteorolig.
  • hanna elise

Fick tid förinskrivning. den 8 februari!!! Hur långt bort som helst ju. Är iv 10 eller 11 då tror jag.
    Så länge tror jag inte att jag kan dölja min grav, tycker redan att det syns lite nämligen. (men det är väl mest svullnad)

• betula

Morgon. Har haft en förj-vlig natt! Vaken vid 2 kissnödig, vaknade "akut" vid 3 kissnödig kändes det som och förbannat ont i magen. Rusade upp på toa o tänkte att nu är det kört. Men vare sig kiss eller blod. Satt där ett tag o tyckte synd om mig innan jag kröp ner i sängen igen och försökte somna. Efter lite korvande somnade jag äntligen om för att vakna vid 5 igen. Försökte somna om igen, men gav upp vid 6 o gick upp och åt hårdbrödsmacka, kissade o kröp ner i sängen igen.

Nu skall jag snart iväg på ett möte och känner mig allt annat än fräsh :( Dessutom har jag fortfarande ont i magen (dock inte på samma akuta vis som inatt), så inget känns riktigt bra :(

• SannaM
    Cornellia skrev 2011-01-04 09:29:06 följande:
    Jag förstår känslan

jag har inte heller några speciella symptom, dessutom vaknade jag i natt av att det gjorde skitont, typ som mensvärk, men mycket mer. Man blir ju jätteorolig.
    Jag tror det är mer lugnt om du inte haft några symtom från början, då kanske din kropp inte reagerar så snabbt på graviditeten utan att det är någon fara! Tror det är värre när man haft väldigt myckt symtom som plötsligt avtar, då tyder ju det på att något hänt i kroppen.

Mensvärken sa barnmorskan tyder på växtvärk, eftersom livmodern är en muskel som jobbar och tänjer ut sig. Det är jag helt med på, inte konstigt att det gör ont när den ska ta plats där inne! Jag har också vaknat och behövt kissa, men sen när jag sitter på toa går det inte - då är det nog bara livmodern sm tryckt på urinblåsan och "lurat" den att känna sig kissnödig.

Överlag har jag haft mindre ömma bröst på morgonen, så jag ska väl andas nu och vänta... om de blir större igen framåt kvällen behöver jag kanske inte oroa mig. Men ska köpa fler grav.test och kolla imorn bitti och även på fredag med digitalt. Om det inte står 3+ då så blir jag orolig på riktigt. Usch alltså
Svar på tråden BF september 2011