• Saufi

Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå

Hej!

Väntar mitt andra barn i Augusti 2011, finns det någon fler som väntar smått under sommar/höst 2011  i Umeåområdet?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-30 18:13
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-01-31 17:11
    BF-lista

Juli
    Slania: Andra barnet, BF 22/7

Augusti
    Höstflickan83: Första barnet, BF 3/8
    Mearlin: Första barnet, BF 12/8
    Isolde11, Andra barnet, BF 15/8
    Saufi: Andra barnet, BF 27/8
    Sejda79: Andra barnet, BF 27/8
    Knottet1: Tredje barnet, BF 29/8

September
    Sleepingangels: Första barnet, BF 11/9
    Zaran: Första barnet, BF 13/9
    Äntligen dax: Andra barnet, BF 30/9

• Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-14 20:58:48 följande:
    då måste vi vart på bb samtidigt då jag fick den 7/8 :)
    Ja, det var vi säkert. Vi åkte hem på måndagen den 8:e, låg på sal Q.
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-16 10:36:05 följande:
    Ja, det var vi säkert. Vi åkte hem på måndagen den 8:e, låg på sal Q.
    okej jag låg på sal s :)vi åkte hem den 10 :). Fasen vad jobbigt de var att dela rum. Då rumskompisens barn skrek non stop helatiden... jag och min bebis bara titta på varann... skit jobbigt att inte få sova alls där. Men är rätt glad över de nu då min bebis inte vaknar om man dammsugar eller har på tv högt eller pratar högt :) så nått posetivt kom från de iallafall :)
  • ankan09

Gruset  -jag känner igen beskrivningen =) tarmarna tar rejält med stryk av operationen. Tyvärr upplyser läkarna inte alltid om att det är svinjobbigt att komma igång med magen... Jag har fortfarande (15 dagr) väldigt ont ibland. Får vara noga med vad jag äter. 
    Det är en stor bukoperation - men allt fokus hamnar ju på att ett barn är fött, så man glömmer, och personalen läger fokus på den nya individen.Men en läkare jag pratade med uttryckte hur illa det var att man inte sjukskrivs - man får ju liksom inte lyfta som du beskriver. Man har svåra smärtor och problem att vända i sängen mm. Jag hade problem att hitta bra amningspositioner nattetid.

Nä, huvva. 2 snitt, 2 barn, nu är jag klar...tyvärr...

Pluppfamiljen - lycka till! Jag blev också igångsatt (pga övertid), var beredd på att det tar tid, 2-3 dagar. Jag hade hoppats på ett snabbare förlopp...men icket. Men personalen tar det försiktigt och det är ju det viktigaste. Hoppas allt går fint! Det är en häftig upplevelse =) 

• Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-16 12:19:45 följande:
    okej jag låg på sal s :)vi åkte hem den 10 :). Fasen vad jobbigt de var att dela rum. Då rumskompisens barn skrek non stop helatiden... jag och min bebis bara titta på varann... skit jobbigt att inte få sova alls där. Men är rätt glad över de nu då min bebis inte vaknar om man dammsugar eller har på tv högt eller pratar högt :) så nått posetivt kom från de iallafall :)
    Håller med, var inte alls roligt att dela rum! Men det fanns ju flera rum lediga, så förstår inte riktigt varför vi var tvungna att dela... 
    Vi var tvungna att komma tillbaka igen den 9:e så lilleman fick ligga och sola till den 10:e pga gulsot.
    Är så skönt och mysigt att vara hemma! Hur går det för er nu? Börjat landa lite? 
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-17 14:18:06 följande:
    Håller med, var inte alls roligt att dela rum! Men det fanns ju flera rum lediga, så förstår inte riktigt varför vi var tvungna att dela... 
    Vi var tvungna att komma tillbaka igen den 9:e så lilleman fick ligga och sola till den 10:e pga gulsot.
    Är så skönt och mysigt att vara hemma! Hur går det för er nu? Börjat landa lite? 
    Jag gick in till personalen och frågade om de fanns lediga rum, hon ja de finns de men jag kan inte ge dig ett för de är fler som vill de och alla kan inte få de. så de sög.
    Vi har fått åka in flera gånger då hon var så slö, hon fick tydligen inte i sig mat och mina bröst gjorde å ont fulla av mjölk, huvva. Men pumpar nu så de funkar skit bra, hon äter som fasen :). sen hade hon höga värden i gulsot men behövde inte sola :).
    Jaa de känns jätte bra, för er :)? 
  • Mearlin
    Ninakarolina skrev 2011-08-17 22:34:42 följande:
    Jag gick in till personalen och frågade om de fanns lediga rum, hon ja de finns de men jag kan inte ge dig ett för de är fler som vill de och alla kan inte få de. så de sög.
    Vi har fått åka in flera gånger då hon var så slö, hon fick tydligen inte i sig mat och mina bröst gjorde å ont fulla av mjölk, huvva. Men pumpar nu så de funkar skit bra, hon äter som fasen :). sen hade hon höga värden i gulsot men behövde inte sola :).
    Jaa de känns jätte bra, för er :)? 
    Okej, fy så trist. Det är klart att alla vill ha egna rum, men så långt det är möjligt tycker jag att de borde kunna ge egna rum. Jaja, men så är det. 
    Var in och vägde idag, han är ju snart 2 veckor och har gått upp ca 400 gram. Så här är det ingen brist på mat och han får i sig allt han behöver :)
    Vad skönt att det ordnade sig för er, är inte alls roligt när de är slö.
    För oss känns det toppen! Har världens snällaste och charmigaste kille som det inte går att få nog av.

Vore skoj om vi skulle kunna dra ihop ett gäng från tråden framöver och träffas när alla har fått landa lite!? 
  • Ninakarolina
    Mearlin skrev 2011-08-18 14:47:25 följande:
    Okej, fy så trist. Det är klart att alla vill ha egna rum, men så långt det är möjligt tycker jag att de borde kunna ge egna rum. Jaja, men så är det. 
    Var in och vägde idag, han är ju snart 2 veckor och har gått upp ca 400 gram. Så här är det ingen brist på mat och han får i sig allt han behöver :)
    Vad skönt att det ordnade sig för er, är inte alls roligt när de är slö.
    För oss känns det toppen! Har världens snällaste och charmigaste kille som det inte går att få nog av.

Vore skoj om vi skulle kunna dra ihop ett gäng från tråden framöver och träffas när alla har fått landa lite!? 
    Jaa jag håller med :)
    Min lilla flicka är så lugn så de är helt underbart, ligger bara och myser, hon grina nyss i 1 min sen var de över haha. Hon blir grinig på kvällen, nu är hennes mest vakna tid, så hon får alltid somna i våran säng då hon somnar så fort man lägger henne där sen när man ska upp och mata henne sen får hon ligga i sin säng då går de bra :) 
  • Terraberra

Gruset: Lite sent kanske men här kommer ett svar. Gud så lätt det är att bli totalt uppslukad av denna nya individ och värld!

Jag kände mig faktiskt ovanligt pigg efter kejsarsnittet och hade, gärna om jag fått, ställt mig upp och gått på toaletten samma dag under kvällen. Nu var barnmorskorna väldigt tydliga med att detta inte var aktuellt och sa att jag förmodligen bara hade mycket smärtstillande kvar i kroppen. På 3:e dagen skötte jag mig iaf helt själv och hade inte lika ont som jag trodde jag skulle ha efter ingreppet. Bör dock tilläggas att värktabletter punktligt var en förutsättning! Kunde ligga på sidan efter en vecka - vilket var underbart då jag alltid sover så annars!

Egentligen så tror jag att jag hade ganska ont men jag la som det åt sidan för att kunna få vara med min son istället för att ligga själv på andra delen av byggnaden, dels för kejsarsnittet men jag hade även övervakning för att se så att havandeskapsförgiftningen höll sig i schack (ibland blir man sjukare och kan få kramper just efter). Sen tror jag även att eftersom jag var så pass dålig, trött och sjuk innan förlossningen så kände jag mig bara piggare rent allmänt och var nog dessutom lite hög på livet i allmänhet! ;)

Såret känns bra idag fast det är som en förhårdnad innanför magen, jag antar att det är livmodern som läker. Den kändes större förr men har nu minskat successivt - har ni också så? Det kan hugga till ibland när jag i min envishet gör ngt lyft som jag egentligen inte ska, promenader går iaf bra!

Känns såret fortfarande konstigt när du är ute och går? Förstår att det blir ytterligare lite svårare och jobbigare att undvika lyft när man har en till liten hemma, hur har det funkat för dig? 

Mearlin: Jag tycker att en träff framöver låter trevligt! :)

• Höstflickan83

Jag ses också gärna längre fram! Kanske när man landat mer och börjat få in lite rutiner.

• MalinNu

Hej!
    Jag tar och hoppar in här jag med:)
    Väntar första barnet och har bf den 17 oktober, men har nu fått ett datum för kejsarsnitt den 12/9.

Svar på tråden Bebisar sommar/höst 2011 i Umeå