• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • BeccaStina

hejsan är det några som fortfarande håller till här?

Jag har köpt Modifast och väntar på att paketet ska komma så förhoppningsvis så startar jag min två veckors kur med enbart modifast på måndag.

jag har minst 10 kg  (gärna 15) jag vill bli av med till den 14 september för då ska jag och min sambo åka utomlands :D

vi hade tänkt köra en två veckorskur med enbart modifast för att kickastarta, sen köra enligt LCHF och sen några veckor innan vi åker så hade jag tänkt att köra enbart modifast igen för att få hjälp på traven det där sista!

beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • HaBaNiTa

BeccaStina: Jag är här och är inne på renkur dag 5 nu tufft kan jag säga men har man viljan så går det ;) tänk på att dricka rikligt med vatten för att orka! Tänkte också köra 2 veckor o Sen LCHF o så får vi se. Imorse hade jag iallafall -2kg på vågen så det går sakta men säkert! Känns ändå bra med 2kg mindre på bara 4 dagar! Så här kämpar jag på!!! Hittade även en dunder rabatt på Apoteket idag 2pkt för 230 kr så jag köpte 4st o de hade alla smaker precis som på nätet ;) så nu har jag snart provat alla smaker som finns o alla är goda hittils. Känns skönt att ha hittat något som är gott att dricka o som man typ längtar till när man börjar känna hunger! hoppas vi kan hålla ihop i detta. Kram

• Jennywise

Jag är också kvar. Har kört en månad idag och gått ner 5,3 kilo hittills. Med tanke på att jag inte kör ren kur så är jag väldigt nöjd och planerar att köra på ett tag till. Vill gå ner totalt 20 kg så det känns som att jag redan kommit en bit påväg!

• BeccaStina
    HaBaNiTa skrev 2011-05-27 14:39:47 följande:
    BeccaStina: Jag är här och är inne på renkur dag 5 nu tufft kan jag säga men har man viljan så går det ;) tänk på att dricka rikligt med vatten för att orka! Tänkte också köra 2 veckor o Sen LCHF o så får vi se. Imorse hade jag iallafall -2kg på vågen så det går sakta men säkert! Känns ändå bra med 2kg mindre på bara 4 dagar! Så här kämpar jag på!!! Hittade även en dunder rabatt på Apoteket idag 2pkt för 230 kr så jag köpte 4st o de hade alla smaker precis som på nätet ;) så nu har jag snart provat alla smaker som finns o alla är goda hittils. Känns skönt att ha hittat något som är gott att dricka o som man typ längtar till när man börjar känna hunger! hoppas vi kan hålla ihop i detta. Kram
    Jo att det är tufft kommer jag ihåg, har kört detta förut innan jag fick barn nr två och det gick ändå toppen bra, grattis ingen dålig viktminskning håll i nu! det är värt det!!

Jag har inte provat alla smaker men choklad och kaffe smakar skit gott, banan och vanilj är helt okej tycker jag. denna gången har vi även beställt hem jordgubb och hallon. Vi har köpt via nätet så vi har köpt så det ksa räcka i två veckor, fick hem paket avin idag så i morogn hämtar vi och på måndag kör vi igång (har folk hemma här lördag till söndag så då e det inte roligt att köra igång) Längtar ska verkligen bli toppen nice att bli av med lite vikt igen!!
  • BeccaStina
    Gordnid skrev 2011-05-27 16:41:47 följande:
    Jag är också kvar. Har kört en månad idag och gått ner 5,3 kilo hittills. Med tanke på att jag inte kör ren kur så är jag väldigt nöjd och planerar att köra på ett tag till. Vill gå ner totalt 20 kg så det känns som att jag redan kommit en bit påväg!
    Sedär ja! en toppen bra start, nu är det bara att köra på!
  • sommarbarnen

Varför väljer ni dietpulver med ASPARTAM!!?? Usch..

• BeccaStina

Jag vet inte riktigt hur mycket jag hoppas på att gå ner, mitt mål är iallfall att ha gått ner till 69.9kg tills den 10 september (då har jag gått ner 10kg) , har lagt mig medvetet lågt då jag hatar när jag inte klarar delmålen, men förhoppningsvis fixar jag ytterligare 4-5 kg ;) så jag är smal och fin till min resa som jag fick i 25 års present :)

• BeccaStina
    sommarbarnen skrev 2011-05-27 21:11:36 följande:
    Varför väljer ni dietpulver med ASPARTAM!!?? Usch..
    för att det är det enda pulvret som går att äta utan att man spyr
Svar på tråden Modifast(are)