• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • BeccaStina
    froggan skrev 2011-06-15 20:09:30 följande:
    Jag har mått ganska dåligt sedan i torsdags (dvs nästan en vecka) med huvudvärk, yrsel och känt mig allmänt matt med illamående som kommer och går, så idag gav jag upp. Jag har heller inte gått ner något mer sedan i torsdags så jag har bestämt mig för att ta ett break nu.

Någon annan som också mått dåligt?

Kommer äta som vanligt tom söndag och sen köra 5 dagar igen, äta vanligt på helgen, 5 dagar osv..
    usch det låter inte roligt, förstår att du tar dig ett break, prova lchf det är väldigt populärt och många jag känner har gått ner enormt mycket med den dieten. Själv har jag aldrig kännt något så som du har så jag hoppas du mår bättre snart, det kanske är blodsockret som bråkar med dig, dricker du tillräckligt med vatten??
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • benedikten

Funkar det att köra några dagar ren kur modifast, några dagar byta ut mot ett mål, några dagar två mål? Helt enkelt blanda? Eller är det bättre att vara konsekvent och alltid bara byta ut ett mål modifast mot riktig mat?

Tycker alltid det blir att jag kan köra ren kur i några dagar sen kanske man blir bjuden på middag eller lunch och då bryter jag kuren.

• BeccaStina
    benedikten skrev 2011-06-17 15:37:40 följande:
    Funkar det att köra några dagar ren kur modifast, några dagar byta ut mot ett mål, några dagar två mål? Helt enkelt blanda? Eller är det bättre att vara konsekvent och alltid bara byta ut ett mål modifast mot riktig mat?

Tycker alltid det blir att jag kan köra ren kur i några dagar sen kanske man blir bjuden på middag eller lunch och då bryter jag kuren.
    jag har alltid blandat men tänk på att du ska ju hålla dig runt 1000kalorier för att gå ner i vikt, jag håller mig ALTID under 1000kalorier oavsätt om jag bara äter vanlig mat, blandar eller äter bara modifast. Det svåra med vanlig mat är att man inte igentligen vet hur mycket man stoppar i sig så jag tar en liten portion på en ashett (stavas det så??)
  • benedikten
    BeccaStina skrev 2011-06-17 15:43:12 följande:
    jag har alltid blandat men tänk på att du ska ju hålla dig runt 1000kalorier för att gå ner i vikt, jag håller mig ALTID under 1000kalorier oavsätt om jag bara äter vanlig mat, blandar eller äter bara modifast. Det svåra med vanlig mat är att man inte igentligen vet hur mycket man stoppar i sig så jag tar en liten portion på en ashett (stavas det så??)
    Ok tack. Hur många kalorier får man i sig på fyra påsar modifast som är rekommenderat per dag?
  • BeccaStina
    benedikten skrev 2011-06-17 15:49:07 följande:
    Ok tack. Hur många kalorier får man i sig på fyra påsar modifast som är rekommenderat per dag?
    stämmer det som Immy skrev tidigare, det är ca 220kalorier per påse, lite olika beroende på smak, om du äter barsen, pasta måltiderna m.m.
  • BeccaStina

Invägning i morgon, hoppas verkligen på ett stort -!! (0.7kg-0.8kg)

hur går det för er andra?, jag tycker det fungerar skit bra här hemma, har inget godis sug alls och jag dricker mycket vatten och hyn är helt fantastisk!! nu vill jag bara att alla mamma kilon skall bort!!!

• BeccaStina

- 0,6 denna veckan. känns riktigt bra då jag gick ner 1,4kg förra. trodde det skulle bli mindre nämligen, nu håller vi tummarna för att jag ska gå ner till nästa vecka med, har redan nått mitt ena delmål så det känns toppen!!

• BeccaStina

ingen annan som får minus på vågen?

idag hade jag ett skärp i midjan (under brösten) och jag fick använda ett hål längre in än vanligt så tot sen jag köpte skärpet för 2 mån sedan har jag gått ner två hål :D. känns grymmt bra! tror allt det kommer stå minus på vågen på lördag med, dock är jag inte hemma då. vi ska fira midsommar i västerås trakten så det blir ingen invägning förrens nästa lördag :S.... hur ska man orka vänta???

Svar på tråden Modifast(are)