• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • Immy

Hej hej!! Hur får det för er?! Det skrivs inte mycket här!!:/

• BeccaStina

Jag har varit bortrest hos vänner i en vecka så vi har ätit masssssssa skräp, hoppas ändå på att jag inte ligger allt för mycket plus i morogn när det är invägning igen

hur går det för dig då Immy??

beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • Immy

Jo då!! Jag ligger väl lite stilla i vikt nu!! Vilken är typ det jag ska göra oxå!! -31/32kg är det väl!!:) så nu e jag typ normalviktig!! Verkligen en konstig känsla!! Inte för jag mått dåligt innan!! Men jag har dock inte mått så här bra heller!!;)

• jilsson

Jag börjar vecka 4 imorgon, så ska lägga in 2 måltider kombinerat med 2 påsar. Klarade de 2 första veckorna utan att fuska (använde dock sockerfritt tuggummi), gick ner totalt 5,5 kg. Tredje veckan som varit var svårare då jag gick upp några hekto per dag vilket gjorde att jag fuskade 2 gånger, tror att det hela berodde på att jag började slarva med att dricka vatten, har nu skärpt mig och det känns redan bättre.
    Mitt råd till er som är inne i de två första veckorna är att inte glömma att äta andra veckan då iaf jag inte hade några hungerskänslor längre.
    Lycka till allihopa, kul att läsa om hur det går för andra i samma sits, ger en själv en push att fortsätta.

• plopp76

Hej!

Är ny på Familjeliv och hittade er tråd, är det ok att hänga på?

Jag började 1:a juli med Modifast, så idag är det dag 4. Jag kastar in ursprungsfrågorna i tråden och besvarar dem:

* Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    Min tanke är att jag ska köra nån form av kombinerad kur i 3 veckor, se hur jag mår och mår jag bra och det fungerar så kör jag tre till. Så här tänker jag: Frukost blir två kokta ägg och ca 100 gram keso. Variation med yoghurt och bär tex. Snåla proteinrika frukostar. Sen fördela 3 påsar Modifast under dagen som det passar.
    Efter tre veckor: Om jag känner att det behövs så tar byter jag det mål jag äter från frukost till vanlig middag.

* Hur mycket gick/vill du ner?
    Jag har ca 25-30 kilo att gå ner, landar jag på -25 så är jag supernöjd. Det är snyggt med kurvor! :)

* Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    Jag har provat choklad (ok), jordgubb (bra), vanlij (bra), banan (bra), choklad och vanlijpuddig (mycket bra).

* Vilken var/är din favoritsmak?
    Helt klart just nu efter så kort tid, båda puddingarna. Känns mer mättande och är supergoda.

* Hade/har du några biverkningar?
    Inte just nu. Hade lite ont i huvudet dag 2 och 3. Men inte så att jag led av det, mest molande.

Ok, så kommer min vikt då... *huvva*

Vikt: 93,7
    Längd: 162

Jahapp, det var det. Jag kan ju berätta att jag gått på pulverdiet förut men att jag tappat motivation. Jag vet att det fungerar ganska bra för mig om jag bara ger mig f*n på det. Så nu var det dags igen. Ska på ett bröllop i september och vill ha en fin klänning då. Så... nu kör jag. Förra gången jag lyckades, för jag har provat nåra olika och haft varierat resultat, så åt jag Cambridge. Fungerade bra och jag var nöjd med de flesta smakerna. Tycker dock hittills att Modifast känns bättre för mina smaklökar :)

Har svårt att hålla mig från att väga mig varje morgon, men har lovat mig själv att inte väga mig förrän på fredag.

Ok, men det var allt för mig, hoppas kunna rapportera på fredag om framgång! Skrattande

• BeccaStina
    Immy skrev 2011-07-02 23:03:49 följande:
    Jo då!! Jag ligger väl lite stilla i vikt nu!! Vilken är typ det jag ska göra oxå!! -31/32kg är det väl!!:) så nu e jag typ normalviktig!! Verkligen en konstig känsla!! Inte för jag mått dåligt innan!! Men jag har dock inte mått så här bra heller!!;)
    bra jobbat!!!!
    jilsson skrev 2011-07-03 22:13:23 följande:
    Jag börjar vecka 4 imorgon, så ska lägga in 2 måltider kombinerat med 2 påsar. Klarade de 2 första veckorna utan att fuska (använde dock sockerfritt tuggummi), gick ner totalt 5,5 kg. Tredje veckan som varit var svårare då jag gick upp några hekto per dag vilket gjorde att jag fuskade 2 gånger, tror att det hela berodde på att jag började slarva med att dricka vatten, har nu skärpt mig och det känns redan bättre.
    Mitt råd till er som är inne i de två första veckorna är att inte glömma att äta andra veckan då iaf jag inte hade några hungerskänslor längre.
    Lycka till allihopa, kul att läsa om hur det går för andra i samma sits, ger en själv en push att fortsätta.
    det är ju jätte bra! försök komma i håg vattnet, det är jätte viktigt!! jag märker själv jätte stor skillnad på de veckor jag druckigt dåligt och de jag har druckigt bra!
    beccastina.blogg.se - mamma till två fantastiska pojkar <3
  • plopp76
    BeccaStina skrev 2011-07-04 20:00:30 följande:
    Välkommen plopp76!!! du skall se att det kommer gå jätte bra! :)
    Tack!

Jag hoppas det med :)

För egen del har jag hittat det här med LCHF och kört det ett tag nu innan Modifast. Trivdes kanon med det! MEN gick inte ner i vikt. Nu har jag lärt mig mer om det och insett att jag fokuserat fel... För lite protein och fett var mitt problem.

En fråga nu, jag vill ju köra LCHF sen igen. Hur ska jagtänka under övergången? Jag har en plan, vilken ser ut så här:

När det är dags att börja äta igen, så ser jag till att utesluta alla uppenbara kolhydrater som ris, pasta potatis, spannmål och socker. Mycket protein och grönt med andra ord. Sen, när jag fasat över helt och inte äter modifast längre, då lägger jag på fettet.

Rätt eller fel?

Jag tänker att med LCHF ska jag äta max 20-30 kolhydrater per dag. En påse modifast innehåller ca 25, så det går inte att köra det ihop. Jag vill verkligen köra LCHF för det passar mig väldigt bra som livsstil, så vad tror ni? Dte borde väl vara en strategi?
  • Marlean

Jag kör en blandkur.
    Är 180cm lång och väger skrämmande 113kg (har vägt 119,5! Det var då jag började)
    Äter både vanlig mat och godis/snacks ibland. Har IBS så ren kur skulle inte fungera någon längre tid, speciellt inte då jag även har väldigt tungt jobb ibland. Tillåter det här att ta tid. Har tagit modifast choklad och jordgubb då jag gillar dem. Har även testat Cambridge banan och Slankas choklad/mint då de som sålde Cambridges soppor övergått till den. Blev dock jättebesviken på den smaken då Cambridge choklad/mint tidigare var min favorit. Även bananen hos Cambridge blev en besvikelse då jag tyckte den smakade för lite banan och för mycket mjöl eller något. Känner att jag vill gå ner i vikt för min egen skull och för framtiden.

• ankaplanka

Jag kör någon pulverdrink då och då, får inte byta ut mer då jag har en för låg ämnesomsättning.

Måste få fråga er vana "modifastare" ...
    -Kan man bli dålig i magen av drinkarna?

Svar på tråden Modifast(are)