• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • Immy

Hej!! Kul att det är några här nu igen!!:) jag äter inte modifast längre!! Men kämpar fortfarande mig neråt!!;) nu är det -29kg!! Har man tillräcklig stor vilja så fixar man det!! Jobba på tjejer!! Heja heja!!

• OHs mamma

Hallå! Här hänger gärna jag på om det går bra?!
    Har idag bestämt mig för att börja med Modifast och har varit och köpt ett paket med chokladsmak.

Att jag valde Modifast beror på att det är de enda pulvrena som inte innehåller sojaprotein vilket jag är allergisk mot. Det känns underbart bra att det finns pulver utan det!

Jag har en rejäl övervikt och skulle vilja gå ner drygt 30 kg. Tanken är att dricka Modifast shakes (pulver) alla måltider förutom lunchen. Att jag behåller lunchen beror enbart på att jag äter pedagogisk lunch på jobbet. Men som sagt resten av måltiderna tänker jag byta ut.

Jag hoppas på ett bra resultat och att jag hinner gå ner så mycket som möjligt av min övervikt till våren/sommaren 2012.

Målet är även att motionera minst 2 ggr/vecka.

Vad har ni för mål?
    Hur känns det för er som kört med Modifast en längre tid?

• skutterumpenstumpen

Hej alla!! Jag har kört modifast i en vecka och fem o en halv dag nu... Började på 83,6 kg och ligger nu på 78,7 så fem kg på nästan två veckor har det blivit... Jag hade kunnat gå ner mer om ja inte fuskat(har tatt en knäckebrödsbit ibland o nån halv smörgås vissa dagar men det går juh neråt iaf:)) jg dricker säkert 4 liter vatten om dagen men det rekomenderade är bara 2,5 l... Dricker mer för ja blir så torr i munnen... Men kämpa på alla för det funkar verkligen!! Lycka till!!!

• OHs mamma

Sitter här med två bars till lunch, har en caramel och en choklad och har nu smakat på chokladen och den är så god! Betydligt godare än Naturdiets och Nutriletts alternativ!

Detta blir min andra måltid idag och jag måste säga att jag stod mig riktigt länge på den första drinken :P Jag hoppas verkligen detta är rätta metoden för mig!

• froggan

Hej

Jag vill också haka på här!

Började min kur i måndags med en startvikt på 89.4, idag stod vågen på 88.2 så jag misstänker att jag har blivit av med en massa vätska. Försöker dock dricka en massa.
    Egentligen började jag redan 2 januari med att gå ner i vikt på "vanligt" sätt, så min egentliga startvikt är 93kg.
    Mitt mål (totalt) är -20 kg tills i november.

Mitt största problem är att jag blir så sjukt hungrig. Jag blir inte ett dugg mätt av en shake/puddig.
    Jag har lagt till 100g frysta jordgubbar till min middagsshake (passerar och blandar ner i shaken) för att få liite mer när det är "middagsdags", ca 30 kcal extra, men det är det värt ;)

Fortsätt gärna berätta hur det går för er. Er viktnedgång sporrar mig sååå mycket!!
    Att läsa hur mycket Immy har gått ner får mig att känna hopp =D

• OHs mamma

Är det någon som vet hur pass viktigt det är att dricka 2,5 liter vatten om dagen? Jag har problem med det.

• Immy

Välkomna ni nya!! Kul att ni hittar hit!! Jag fick aldrig heller i mig den mängden vatten o jag lever!! Är väl mest att man kan få ont i huvudet o så!! Vet faktiskt inte!! Har ju inte varit några problem med vikt edgången heller!! Så tror inte d har betydelse! Men kan ju inte lova!! ;) kämpa på alla!! You can do it!!!

• OHs mamma
    Immy skrev 2011-06-01 20:17:23 följande:
    Välkomna ni nya!! Kul att ni hittar hit!! Jag fick aldrig heller i mig den mängden vatten o jag lever!! Är väl mest att man kan få ont i huvudet o så!! Vet faktiskt inte!! Har ju inte varit några problem med vikt edgången heller!! Så tror inte d har betydelse! Men kan ju inte lova!! ;) kämpa på alla!! You can do it!!!
    Låter bra :)
    Sen i söndags har jag gått ner hela 3,9 kg!! Det är ju helt sjukt! Vadå vätska i kroppen :P
  • OHs mamma

Jag gillar den här dieten men shit vad dyrt det blir!
    Hur klarar ni att lägga så mycket pengar på detta?

• Immy

Köpte start paket på nätet för typ 900 något!! O d är för 2 veckor tror jag!! Kanske dyrt men värt varenda krona!!:)

Svar på tråden Modifast(are)