• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • AishaYasmine

Fusk-vägde mig idag.
    Har tappat 3.5 kilo sen den 17 :D
    Ska träna ikväll så jag ska ta en påse extra innan...........
    Hur går det för er andra??

• Korp
    AishaYasmine skrev 2011-01-19 18:18:28 följande:
    Snart tredje dagen avklarad Skrattande
    Har inte känt nåt extra jobbigt idag. Har hört att tredje dagen ska vara jobbig!? Vad har ni för erfarenheter om det?

Dricker ni kaffe när ni kör med modifast? Jag dricker kaffe utan mjölk och socker..........
    Jag tycker andra dagen var värst, tredje dagen gick helt okej. Fick höra massa skräckhistorier om att folk ger upp just på dag 3 men icke! :)

Jag dricker kaffe, har inte märkt att det skulle göra någon skillnad. Det sägs ju att det till en liten del ökar förbränningen. Dricker också rent, utan socker och mjölk :)
  • Manixa

En ny favorit: Blåbär och vaniljshake.
    Frusna blåbär som mixas med den annars sååå söta viniljsmaken.

• AishaYasmine

Dag 6 snart avklarad.
    Tränade afrikanskinspirerad dans/gympa i torsdags, sååååååååå kul!!
    Ska testa mix med zumba och core och lite till på torsdag. Lättgympa på måndag. Flera år sen jag tränade nåt!!
    Har gått med i korpen :)

• etc

Hej!
    Kul att läsa att det går neråt för er!
    Jag börjar med Modifast imorgon, tänker köra kombinerat. 

• Immy

vägdag för mig igår.. -1,3kg.. man bllir väl aldrig helt nöjd..
    men med tanke på att jag ätit ett mål mat denna veckan så..
    sen har jag ju tränat varje dag denna veckan, så kanske lite fett som börjat omvandlas till muskler o muskler väger ju mer än fett så:)

så imon är det dags att lägga till en måltid till..
    har börjat fundera på att köra lite viktväktarbantning, fast hemma då bara, inga möten eller så..
    fast ingen pasta, pot el ja vitt mjöl..

• Silverhaj76

KOm alrdig igång förra veckan pga olika anledningar, men sen igår så är jag med på riktigt!
    Har just nu kaffesmak hemma och den är jättegod om man har riktigt kall vatten till den. Brukar köra med stavmixer.

• Korp
    Immy skrev 2011-01-23 08:16:25 följande:
    vägdag för mig igår.. -1,3kg.. man bllir väl aldrig helt nöjd..
    men med tanke på att jag ätit ett mål mat denna veckan så..
    sen har jag ju tränat varje dag denna veckan, så kanske lite fett som börjat omvandlas till muskler o muskler väger ju mer än fett så:)

så imon är det dags att lägga till en måltid till..
    har börjat fundera på att köra lite viktväktarbantning, fast hemma då bara, inga möten eller så..
    fast ingen pasta, pot el ja vitt mjöl..
    Jätte bra resultat ju! Tänk såhär: det är bättre att gå ner "bara" 1.3 kg än att gå UPP 1.3 kg! :)
  • Immy

jo jag vet!! hehe!

nu är det bara 2 dagar kvar till nästa vägning!

va på afrodans i tisdag o zumba igår, ska zumba ikväll o på lördag oxå! det är hur kul/skönt som helst!!

inte långt kvar till första målet!!:)

• Silverhaj76

Skickade iväg en stor beställning igår kväll, blev så sugen på puddingar de har på webbshop! Och så har de ju också banan där som jag älskar!
    Vägde mig också, -2,7 sen 24/1 ! Så det rör sig neråt! Mår faktiskt ganska bra, trots att jag jobbar nätter och då blir det ganska långt emellan drinkarna. Vilka tider dricker ni?

Svar på tråden Modifast(are)