• Korp

Modifast(are)

Jag har gått på Nutrilett tidigare men bytte idag till Modifast och jag är så himla nöjd med det bytet, smakerna är helt underbara och priset är inte så farligt dyrt heller tycker jag med tanke på att man måste kunna tåla det man ska dricka om man går på VLCD.

Jag söker nu andra Modifastare, spelar ingen roll om ni har gått på det tidigare, går på det nu eller ska börja inom en snar framtid. Alla som har erfarenhet av Modifast är välkomna!

Lite frågor till er,
    * Hur länge gick du/tänker du gå på det (ren/blandkur)?
    * Hur mycket gick/vill du ner?
    * Var/är du nöjd med smakerna/utbudet?
    * Vilken var/är din favoritsmak?
    * Hade/har du några biverkningar?

Om det faktist dyker upp fler Modifastare som kör med det just nu tänkte jag att vi även kunde dela med oss av startvikt och uppdatera så ofta som möjligt om hur det går. Det låter väl bra?

(Med tanke på att det redan finns ett flertal andra aktiva trådar om just Nutrilett, Naturdiet osv så vill jag helst hålla denna tråd bara för Modifastare då det inte tycks finnas några aktiva trådar om detta)

• Svar på tråden Modifast(are)
  • kokos
    Silverhaj76 skrev 2011-01-17 14:01:11 följande:
    Bananen var den jag fick smaka av kompisen och den var guddomlig! Har tidigare testat CK, Nutrilett och naturdiet, alla, smakar urk!!!!!!!!!!
    Jag kör alltid med vaniljen. Den är verkligen supergod smakar som vaniljsås  Har testat kaffe men den var kvalmig på något sätt Guld i mun Chokladen är sådär tycker jag. Men jag är inte mycket för kakao så det kanske är därför. Hallon smakade också mycket pulver.

Vad gäller deras bars så är chockladen godast. Caramel är mindre god men funkar.

Jo visst ja! Har ju testat deras varma soppor också Potatis/purjolök. Fy fasen! de smakade bara pulver tyckte jag.... Och varm soppa var ingen höjdare lättare att få ner shakes :-P
  • Silverhaj76
    kokos skrev 2011-01-17 14:34:59 följande:
    Jag kör alltid med vaniljen. Den är verkligen supergod smakar som vaniljsås  Har testat kaffe men den var kvalmig på något sätt Guld i mun Chokladen är sådär tycker jag. Men jag är inte mycket för kakao så det kanske är därför. Hallon smakade också mycket pulver.

Vad gäller deras bars så är chockladen godast. Caramel är mindre god men funkar.

Jo visst ja! Har ju testat deras varma soppor också Potatis/purjolök. Fy fasen! de smakade bara pulver tyckte jag.... Och varm soppa var ingen höjdare lättare att få ner shakes :-P
    Bra att veta! Funderade precis på soppor. Jag tror jag kör på banan ett tag tills jag inte är hungrig mera, då vågar man testa ngn annan smak också. Ja just det, kom på nu att på apoteket så hade deinte banan
  • AishaYasmine
    Silverhaj76 skrev 2011-01-17 13:42:21 följande:
    Jag tänkte att man ska ju beställa för 950.- för att slippa frakten på 79.-
    Men på apoteket kostar det 145.- per paket, helt klart dyrare! På nätet var det 105.-

Har någon smakat på chokladpudding?
    Chokladpuddingen är underbar!! Tycker jag och det känns som om man får lite mer mättnadskänsla för den tar längre tid att äta.
    Har någon testat sparrissoppan? Jag har beställt den. Har testat purjolök/potatis men ingen hit för mig :)
  • AishaYasmine
    Silverhaj76 skrev 2011-01-17 14:37:48 följande:
    Bra att veta! Funderade precis på soppor. Jag tror jag kör på banan ett tag tills jag inte är hungrig mera, då vågar man testa ngn annan smak också. Ja just det, kom på nu att på apoteket så hade deinte banan
    Beställ på modifast.net billigare med. 104 för en paket. Sen kan man beställa provpaket också där.
  • AishaYasmine

Andra dagen idag. Går förvånansvärt bra förutom att jag hade huvudvärk i morse men tog 2 alvedon. Huvudvärken ligger på lut det känner jag allt :)
    Dricker mycket vatten så det är ju inte därför, men kanske det är normalt med lite skallabank såhär i början?

Lycka till alla :)

• Silverhaj76

Så! Nu är jag med också! Var iväg och köpte ett paket på apoteket, blev kaffesmak, helt ok!  Ska göra en beställning på nätet, då vågar jag testa chokladpuddingen med

• lillplutt

Hej! Tänkte också börja med Modifast. Vet inte om jag ska beställa från deras hemsida eller gå till apoteket dock. Någon som vet om apoteket har deras nya puddingar? Dom är jag mest nyfiken på.

• kokos
    lillplutt skrev 2011-01-18 18:38:30 följande:
    Hej! Tänkte också börja med Modifast. Vet inte om jag ska beställa från deras hemsida eller gå till apoteket dock. Någon som vet om apoteket har deras nya puddingar? Dom är jag mest nyfiken på.
    Apoteket hjärtat har dom inte så mycket vet jag.
  • Korp

Kul att läsa att folk är så aktiva här och att det går bra för er! =)

Är själv inne på andra veckan nu och det går bättre och bättre för var dag som går, har börjat lagt in lite träning nu också för bättre resultat. Vill bli smal men se vältränad ut så gymmet ska få bli min bästa vän framöver, hoppas bara jag orkar fortsätta gå dit nu. Var på ett dans & styrketräningspass igår för första gången i mitt liv, fy satan så mörbultad man känner sig idag efter de  60 minuterna :D

Hur mycket har ni gått ner hittills, ni som hängt med här lite längre? Jag har fortfarande inte vågat väga mig, ska göra det nästa tisdag tänkte jag.

• AishaYasmine

Snart tredje dagen avklarad Skrattande
    Har inte känt nåt extra jobbigt idag. Har hört att tredje dagen ska vara jobbig!? Vad har ni för erfarenheter om det?

Dricker ni kaffe när ni kör med modifast? Jag dricker kaffe utan mjölk och socker..........

Svar på tråden Modifast(are)