Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Speck skrev 2011-04-28 16:17:39 följande:
    Så har jag också, jag ringde sjukvårdsupplysningen igår för att jag blev så nojjig att dens konstanta sparkande mot "utgången" kunde få mig att börja vidga mig eller att moderkakan skulle gå sönder eller nåt.. Sjuksköterskan jag pratade med kunde knappt hålla sig för skratt. Men dte är extremt obehagligt och gjorde tom lite ont idag, bebis ligger verkligen o sparkar rakt neråt..
    ZillyChili skrev 2011-04-28 15:52:32 följande:
    Hur har ni spenderat denna underbara påsk med underbart väder???

Fullt letande efter påskägg!

Härliga sol och tack och lov för alkoholfria öl!!!!
    Så du törs sola magen? Jag är så orolig att man ska "koka" bebisen.. Haha asså här har vi hönsmamma nummer 3!!
    Haha, ja jag törs sola magen. Största risken med solning under graviditet är pigmentfläckar som kanske inte försvinner =)
    Koka bebisen lär du inte göra, då är ditt eget liv också i fara kan jag lova =)
    Däremot blir det mycket ljusare för barnet när du solar och du kan märka att den inte gillar det genom sparkarna, men min knoddas verkar inte bry sig särskilt mycket, kanske en likhet med sin mor??!
    Men farligt är det absolut inte, du kan läsa mer om det här:

http://www.blimamma.se/sola-under-graviditeten.html

Kommer nog inte att bli hönsmamma =) Kan tillägga att jag är född 31 juli och min syster 7 augusti (samma som knoddas beräknas komma) och mamma har gassat båda gångerna under stekheta somrar =)
    Normal är jag visserligen inte, men kan inte tänka mig att det har med solen att göra, haha
  • ZillyChili
    Mickan skrev 2011-04-28 17:46:02 följande:
    Jag solar också magen men hoppar ner och svalkar mig i poolen lite då och då...
    Ingen pool här inte, fel land, inte såå vanligt här, speciellt inte vid denna årstiden =) Sjön och havet får minsann också vänta en månad till i varje fall, hehe! Men guuuud så skönt att bada!
  • ZillyChili

Tejj: Sex? Vad är det? Är nog typ fyra veckor sedan jag lät min sambo komma till, likadant med honom nu; han försöker inte ens längre.
    Är precis som om kroppen ställt in sig på att "Nu är jag gravid och det är därför man har sex så nu ska vi inte ha det"
    Tycker så jäkla synd om sambon och planerar ibland att idag ska han minsann få sig något... sen somnar jag på soffan och så var det klart! Men gud så skönt att man inte är den enda, jag har bara hört talas om de som haft sån jäkla sexlust under graviditeten, så man har varit lite sur på sig själv.
    För h*lvete, sära kvinna, hur svårt ska det vara? HeheFlört

• ZillyChili
    Beba83 skrev 2011-04-30 15:02:01 följande:
    Här är det likadant, sexlusten är enorm och 3-4 ggr i veckan blir det ofta. Det krävs inte mycket för att komma igång, allt känns förstärkt på något vis?
    Ni som inte har någon vidare sexlust hur har ni det med sexdrömmar då?
    Inga sexdrömmar här inte, dock mycket drömmar om att jag sover för att jag är så trött =) Nej min kropp har tagit avstånd från allt som har med sex att göra =) Visst kommer jag igång om sambon börjar försöka, men vi brukar inte ens komma så långt så då spelar det ingen roll!
  • ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-05-02 13:05:35 följande:
    Jag fattar inte...är jag i 6:e månaden nu?? är i v 24?? eller hur fn räknar man månaderna
    Du är i sjätte graviditetsmånaden, men om du pratar med andra är det nog enklast att du säger femte månaden (du har ju fyra månader kvar).
    Du har ju gått fem fulla månader, men inte sex. Det funkar likadant som med veckorna.
    Är du i vecka 26+2 så säger ju vi vecka 27, fast du har ju inte gått 27 veckor.... BM säger ju vecka 26 då...
    Förstår du?
  • ZillyChili
    Speck skrev 2011-05-03 17:05:14 följande:
    24+3 idag, SF mått 23, socker 8,0 (hade just ätit), HB 118, blodtryck 105/60 och bebisens hjärtljud låg på 155slag/min! Allt mellan 110-160 är normalt lugnade hon mig när jag frågade om bebisen va stressad över nåt.. Skäms
    Men jaa.. ni sa att höga hjärtslag var tjejer eller?? Haha 155 blir knappt högre än så Tungan ute
    Ska bli kul o se om det stämmer sen i augusti!
    Min knoddas har också hjärtslag på 155 slag/min, så då bör både du och jag få en flicka i så fall :)
    Men det var väl någon här som också låg så högt men som väntar pojke? Vet i hundan om sådant stämmer faktiskt...
  • ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-05-03 19:10:06 följande:
    Tack jag har blivit lite lugnare nu under dagen sen jag har känt några sparkar o hur h*n vrider på sig där inne.märker att så fort jag stoppar nått i munnen, äter middag eller så, speciellt banan så får barnet ett satans liv i magen hahaha...

Fler som märker av det??? Nå hur är det nu då...jag har höga hjärtslag 145-148 Pojke eller flicka???
    De säger ju snabba hjärtslag=flicka, låga= pojke... men kolla lite uppåt så kan vi nog säga att det där bara är sägen =) Alla mina kompisar har haft hjärtslag runt 150-155 slag/minut och där är det blandad kompott med könen, samt två här som har haft högre, men det är pojk, men även någon som haft lägre som även det är pojk =)
    Vi kan nog inte avgöra könet genom detta =)
  • ZillyChili
    IceCloud skrev 2011-05-03 19:09:31 följande:
    Det slog mig för några dagar sen att bebisen ju faktiskt ska komma ut på nåt sätt. Har liksom förträngt det även att ja tittat på förlossningsprogram så har jag inte riktigt tänkt att det där kommer vara jag om ca 3 månader...
    Ja menar inte att det är så att ja precis fått reda på hur bebisar föds, men nu känns det så nära så har nog börjat tänka lite mer på det bara.
    Har nog slagit bort tanken innan...
    Ja och det närmar sig mer och mer för varje dag... börjar känna att det är dags att inhandla lite saker nu... har bara köpt vagnen än så länge =)
    Förlossningen väljer jag att inte grunna mer än nödvändigt... finns ju inte så mycket man kan göra för att påverka ändå... bara välja bedövning och ställning... resten får ödet avgöra, hehe
  • ZillyChili

Åh, jag vill också ha havandeskapspenning! Älskar ju sommaren och skulle helst av allt aldrig jobba då! Man kanske skulle utbilda sig till lärare? HeheSkrattande

Fast jag jobbar ändå bara fram till vecka 28, sen börjar industrisemestern och knoddas är beräknad till sista semesterdagen.

Jag måste nog säga att jag är otroligt rörlig för att vara så här stor... låg på översta kurvan sist jag mätte mig, men har inga större problem med att röra mig tack och lov. Förutom när jag ska sätta igång datorn på jobbet, som självklart är smart placerad på golvet under skrivbordet! Men då använder jag mig av en penna, hehe... så man slipper böja sig så långt.
    Dock känner jag att det är svårt att resa sig efter några timmar på kontorsstolen för då låser sig ryggen. Jag brukar resa mig och gå en runda i verkstaden för att dämpa ryggvärken.
    Man skulle haft ett höj- och sänkbart skrivbord så man inte behövt sitta hela tiden, för jag kan lova att det frestar ganska bra det med, även om det inte går att jämföra med lyft Solig

• ZillyChili
    idaharju skrev 2011-05-05 08:45:34 följande:
    idag fyller jag 19 år Skrattande och har bara 90 dagar kvar till BF :) känns underbart!
    ska ner till doktorn idag och lämna massa prover då jagfått klåda och utslagöver hela kroppen, och feber och sån smärta i magen så kan knappt ligga,stå eller sitta :(
    ha en bra dag alla :) 
    Usch, låter inte roligt! Misstänker de något särskilt?
    Men grattis på födelsedagen!!!! Du är nog den yngsta mamman här inne Skrattande
    Wizla85 skrev 2011-05-05 08:28:30 följande:
    Hej brudar!
    Vet ni vad jag gjorde igår? Jo jag hade sådant vansinnigt abstinens efter att dansa (förr va jag alltid ute och dansade minst 1 ggr i veckan, bugg och sånt), så igår var det utepremier i jönköping och mina dansvänner drog med mig dit! SÅÅÅÅÅÅÅ vansinnigt roligt!

Klart man kände sig aningens otymplig på dansgolvet, men gick mycket bättre än förväntat, och när musiken drar igång, vem f*n kan vara still då?!! Orkade ju såklart inte så mycket som innan, men ett 10tal danser fick jag väl ihop och en lycklig själ... Känns lite i kroppen idag, men inte farligt.
    Och nu på förmiddagen så har jag 90 minuters gravidmassage inbokad.. LYXIG LEDIG DAG med andra ord!

Tänk att det alltid är så mycket lättare att göra roliga saker?!!

Och är så glad att jag till skillnad från många andra här, har klarat mig ifrån jobbiga foglossningar än så länge iaf.. Men sitter jag för mycket så får jag vansinnigt ont i svanskotan, men det går över när jag varit på benen en stund.. =)

Kram på er!
    Jag är också en av de lyckligt lottade som inte har särskilt ont, och överlycklig för detta!
    Men precis som du så får jag lite illa av att sitta för mycket, men vad fasen, bara 10 veckor kvar att jobba så det ska man väl klara??
    Dansa har aldrig varit min grej =) Jag är bruden som sitter i baren och förundras över hur de andra bara orkar svänga runt med kropparna som de gör =)
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011