Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Momii skrev 2011-05-18 09:34:05 följande:
    Går in i vecka 30 idag!
    Åh vad roligt!!! V 30 känns som ett stort steg i graviditeten!! Jag går in i den veckan på måndag!
    Inte många veckor kvar tills vi räknas som höggravida =)
    Yeah!
    Tejj skrev 2011-05-18 22:03:28 följande:

v 30 idag (29+0) Wiiiiieeeee Skrattande

• ZillyChili

Jag har hört att man räknas som höggravid från vecka 35, men det kanske inte stämmer?
    Är det tredje trimestern som räknas, ja då är jag med det... fast det känns inte så för min del Skrattande trots min stora tjocka mage

• ZillyChili

Såg nu att jag inte lagt ut någon bild sedan v. 20 och gick idag in i v. 30 (29+0),

Så det är väl på tiden! Kan dock tycka att det ser ut som om magen håller på att explodera på bilden som är tagen framifrån, hehe...

Ber om ursäkt för kvalitén på bilderna, är tagen med min mobil... har ju lyckats slarva bort laddaren till kameran i samband med flytt till huset.

Bild från sidan, v30 (29+0)

• ZillyChili
    annakoh1209 skrev 2011-05-24 08:26:11 följande:
    NinaKarolina: jag födde vaginalt, sprack ingenting, och allt gick så bra tills efteråt, mitt Hb gick ner till 80 så jag vart inlagd på BB i en vecka fick inte åka hem förrän hb kom över 100,

men mitt första barn vägde 2900gram i v37 och då sprack jag o fick sy 10 stygn och förlossningen tog 30min

Men ni alla som är gravida för första gången i tråden ta det lugnt ibland hjälper det att lyssna lite extra på barnmorskan när o hur ni ska krysta
    Visar ju ganska klart och tydligt att det inte bara har med storlek att göra Skrattande
  • ZillyChili

Är många länder som det inte ens finns snus, något jag bittert fick erfara på Teneriffa förra året!

Jag är snusare, började med att snusa, gick över till att röka och sedan gick jag över till att snusa igen.
    I hjärtat är jag en rökare och kommer alltid att vara. Jag älskar cigaretterna och tycker fortfarande, 2,5 år senare att livet inte är riktigt lika kul som ickerökare =)
    Det är så olika, min sambo har inga som helst problem, inte med att sluta och känner bara ibland att det hade passat med en cigarett...
    Men han rökte visserligen inte lika mycket som jag... kanske 4 st om dagen medan jag var uppe på 1,5 pkt (säger ju att jag är rökare, hehe) om dagen... så jag känner ofta att det hade passat med cigg.

Sen började jag med snus igen och det var enklare att låta bli ciggen... skulle däremot snuset ta slut så är det inte dem jag saknar, utan cigaretterna!

Har man aldrig snusat eller rökt så går det inte att sätta sig in i, tack och lov! Man är inte dum som röker, man är dum som börjar =) Sen är det liksom lättare sagt än gjort!

• ZillyChili

Har fått tillbaka lite illamående nu och mensvärk! Känns som början av graviditeten igen, fast inte lika mastodont illamående som man hade då, tack och lov!

Fler som har fått mensvärk??

Lite tråkigt för den tar bort tankarna lite när knoddas sparkar och känslan av mina sd... har ju inte ont av dem utan tycker de är ganska häftiga, men mensvärken distraherar mig =)

Svartros: De tar inte hänsyn till vilket arbete man har =) Samtidigt som det är just det de gör. Jag skulle aldrig få gå hem tidigare p g a mitt arbete... sitter ju på kontor, så hur svårt ska det vara? Sen att jag får riktigt ont i underlivet om jag suttit mer än 10 minuter spelar liksom ingen roll. Stillasittande arbete= ingen ansträngning typ.

Kan tänka mig att även städjobb räknas som något som inte är så farligt, inte tillräckligt tunga lyft liksom. De ser inte till dina besvär och ditt yrke. Har noll förtroende för läkarvården, som ni kanske hör =)

Men så går jag nästan aldrig dit heller, inte förrän sambon tvingar iväg mig, hehe

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-05-25 20:47:42 följande:
    Min Bm säger, att sd är inge farligt men börjar man få mensvärk i ryggen och där framme ska man dra öronen åtsig :S. att de kanske börjar öppnas eller liknande ...

Hmm, det låter inte bra det! Jag avvaktar lite till, har ändå en känsla av att det inte är så farligt.

Men med Knoddas gener så skulle det inte förvåna mig om h*n väljer att gå emot mammas vilja redan och börja krabba nu =) För mamma har alltid varit lite tvärtemot, hehehe

• ZillyChili
    Ninakarolina skrev 2011-05-25 20:55:36 följande:
    Men fortsätter mensvärken så kolla upp de. så att man kan stoppas i tid om man måste de :).
    Ja får göra det i så fall!! Inte läge att vara tjurskalle kanske, haha
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011