Inlägg från: ZillyChili |Visa alla inlägg
  • ZillyChili

Bildtråd för oss med BF i aug 2011

Jag har gått upp 7,5 kg och är i vecka 27, BF 7 augusti!
    Märker också att jag äter mycket mer på jobbet nu och har därför med mig hur många burkar med tilltugg som helst hemifrån! Allt från morötter till melon, så jag inte helt plötsligt står vid varuautomaten och smäller i mig delicatobollar, frallor, godis, coca-cola och allt gott det kan ha att erbjuda just då!

Uppgången har gått snabbt nu sista så måste börja tänka lite nu =(

• ZillyChili

Idag har det tryckt något fruktansvärt mot underlivet på mig, känns som om det ska dela sig när jag har suttit för länge och reser mig upp och ska gå... liksom hugger i det.
    Vad är det för ngt? Kanske någon av er omföderskor som kan svara på det? Eller en förstföderska som sitter inne med lite kunskap?

Har googlat och googlat men tycker inte jag har fått något bra svar Skrattande

• ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-05-07 00:01:42 följande:
    Foglossning...precis så kan jag ha emellanåt och det gör sruktansvärt ont...beror på ligimenen i blygdbenet om jag fattade det rätt :S lider med dig, usch
    Ahaa...för det är verkligen inte så här de beskriver foglossning annars tycker jag, men bra att det bara är det i varje fall! =)
    Har känt det ett par dagar nu, men inte så starkt som igår...men var och bowlade med jobbet igår visserligen och det är rörelser som kroppen verkligen inte är van vid =) Märktes på resultatet också kan jag säga!
  • ZillyChili
    kariba skrev 2011-05-07 07:19:02 följande:
    Urk, jag ska också göra glukosbelastning snart, brukar få sitta med en rondskål beredd... blir så illamående.

Carna: Vad roligt att han ska plgga! Allt ordnar sig, det gäller att ha den inställningen.

Jag har haft så jobbigt med karpaltunnelskiten inatt, vaknat hela tiden. Nu domnar högerhandens fingrar bort när jag skriver
    Karpaltunnelsyndrom är inget roligt, jag har problem med det i vanliga fall, hoppas det försvinner på dig efter grav!
    emelielj skrev 2011-05-07 07:39:59 följande:
    Zillychilly, jag har också undrat vad det var! Just när man sitter en stund och sen reser dig så kom feta smärtan i underlivet kändes det som. Det är alltså foglossning?
    Ja det verkar ju så! Ja känns som om underlivet håller på att splittras, men bara man vet vad det är så känns det som om det blir enklare att uthärda. Jag blev mest fundersam eftersom det inte är riktigt så de beskriver foglossning annars, men det kan klart kännas olika
  • ZillyChili

Har också hört att hög mage = pojk och låg mage = flicka.
    Jag har låg mage (så kallad hängbuk i min värld) medan en arbetskamrat har en helt annan mage, högt upp och mer spetsig.
    Hon var på ultraljud i onsdags och fick se att det var en flicka. Om magmyterna stämmer så måste jag ha en pojke då för vi har totalt olika magar. Fast det är ju jag som har flickmagen =)

• ZillyChili
    alexander2011 skrev 2011-05-15 21:37:43 följande:
    men ju mer vatten en dricker desto större tensens att en bider vätskan lättare  eller
    Salter binder vätska, men inte enbart vatten... eller? Säkert mer än salt som gör det, men jag har fått lära mig av mina läkare att inte inta för mycket salt p g a min vätska i kroppen (samlar mycket vätska runt lederna) för att det binder vätskan
  • ZillyChili
    Speck skrev 2011-05-16 06:53:05 följande:
    Det lät helt bäng, är det så så är det nåt bm borde upplysa en om. Nää skröna avfärdar jag det som. Allt som bör undvikas tas ju upp hos bm så hade dte verkligen varit skadligt eller så så hade de sett till att alla med moderkaka i framvägg blev informerade om det..
    Fast det kan vara bra att använda som ursäkt hemma om man inte är sugen!
    Om jag har moderkakan i framvägg eller inte har jag dock inte en aning om Skrattande
  • ZillyChili
    Momii skrev 2011-05-16 09:44:10 följande:
    Får slänga in en bild från första graviditeten och en från denna i samma vecka så får ni vara med och jämföra!
    Ja gör det!! Alltid kul att jämföra!
  • ZillyChili
    Momii skrev 2011-05-16 10:09:02 följande:
    Vecka 28+1 när jag vänta min dotter!

Vecka 28+1 med bebis i magen!

Jag är helt värdelsö på det här med att fixa till bilder på datorn och får inte det värdelösa program vi har att spara ett collage så man hade kunnat lägga bilderna vid sidan om varandra istället för så här. Hade varit lättare att jämföra.
    Jag tycker minsann att det är skillnad på formen, så det ska bli spännande att se vad det blir!!!
    Den du har nu verkar sitta längre ner, precis som min... fast min är mer hängbuk, hahaha!
    Nej men din kula är längre ner än på första!
Svar på tråden Bildtråd för oss med BF i aug 2011