Barnpassning vid förlossning?
Vad gör man om man inte har någon som kan passa barnen när man ska föda? Får man ta med sig dom då? Vad har ni andra gjort?
Vad gör man om man inte har någon som kan passa barnen när man ska föda? Får man ta med sig dom då? Vad har ni andra gjort?
Vi hade ingen som kunde passa så jag valde att åka in själv så var min man hemma med dottern.
Jag ber om ursäkt om jag har varit otrevlig!
Jag ville bara veta om det finns någon hjälp att få, alltså något alternativ eller om man måste ha släkt och vänner som kan ställa upp. Jag menar det finns ju många som inte har det och hur löser dom det. Jag har aldrig sagt att jag SKA ta med barnen utan jag bara UNDRAR vad som är okej. Detta är ju bara något som jag har funderat på.
Som jag har sagt så ska min mamma passa barnen, så det är inga problem eller bekymmer.
Om jag inte hade någon som helst hjälp med barnpassning, så skulle jag förmodligen ta en taxi till förlossningen och föda ensam (utan pappa alltså).
Eller så skulle min sambo (och dotter) få köra mig till sjukhuset och släppa av mig vid dörren.
Sen skulle sambon få komma dit när det är läge.