Barnpassning vid förlossning?
Vad gör man om man inte har någon som kan passa barnen när man ska föda? Får man ta med sig dom då? Vad har ni andra gjort?
Vad gör man om man inte har någon som kan passa barnen när man ska föda? Får man ta med sig dom då? Vad har ni andra gjort?
Jag ber om ursäkt om jag har varit otrevlig!
Jag ville bara veta om det finns någon hjälp att få, alltså något alternativ eller om man måste ha släkt och vänner som kan ställa upp. Jag menar det finns ju många som inte har det och hur löser dom det. Jag har aldrig sagt att jag SKA ta med barnen utan jag bara UNDRAR vad som är okej. Detta är ju bara något som jag har funderat på.
Som jag har sagt så ska min mamma passa barnen, så det är inga problem eller bekymmer.
Jag ber om ursäkt om jag har varit otrevlig!
Jag ville bara veta om det finns någon hjälp att få, alltså något alternativ eller om man måste ha släkt och vänner som kan ställa upp. Jag menar det finns ju många som inte har det och hur löser dom det. Jag har aldrig sagt att jag SKA ta med barnen utan jag bara UNDRAR vad som är okej. Detta är ju bara något som jag har funderat på.
Som jag har sagt så ska min mamma passa barnen, så det är inga problem eller bekymmer.
Tycker det var en bra tråd, vi har nämligen samma "problem". Sambo & pojken på 2 år kommer åka med till BB (om det startar på kvällen/natten) sen får mina föräldrar åka till sjukhuset & hämta pojken, saken är bara den att de bor på en ö & det är två färjor till fastlandet vilket gör att det är inte så lätt att planera samt om det sker på natten så går inte första färjan fört kl 05 på morgonen...Men sambon tar hand om pojken tills de kommer iaf, vill ju trots allt att han är med, skulle kännas jättekonstigt att åka till sjukhuset själv & föda, även om han inte får vara inne i förl.rummet med mig, men då vet jag iaf att han är i närheten & så fort mina föräldrar kommer så kommer vi ha tid för den nyfödde ensamma vilket blir skönt
Sen vet man ju inte om de har nån sk barnskötare men det är inget vi räknar med.