Barnpassning vid förlossning?
Vad gör man om man inte har någon som kan passa barnen när man ska föda? Får man ta med sig dom då? Vad har ni andra gjort?
Vad gör man om man inte har någon som kan passa barnen när man ska föda? Får man ta med sig dom då? Vad har ni andra gjort?
Men finns en pappa med i bilden, som det tydligen gjorde här, så tycker jag knappt frågan är relevant.... Då får det ju bli han som får ta hand om barnet/barnen så jag förstår inte problematiken!
Vi har turen att ha ganska mycket familj i närheten, så vi ringer väl runt till dem och den som svarar först får lov att komma hem till oss och vara med blivande storebror. Har väldigt goa grannar också som skulle funka.
Man får lägga ut några krokar i god tid så folk vet när det är dags och kan vara beredda på att ställa upp en natt.
Alltså jag förstår ju att det bästa är att fråga om detta direkt till avd jag ska föda på.... men kunde också vara intressant att höra om någon annan har gjort så här?
Vi har EVENTUELLT en barnvakt. Kan inte han komma så har vi 2 planer. 1. Vi åker in allihopa och maken och barnen får sitta i väntrum eller cafeteria eller något i den stilen till allt är klart. Eller så tar jag en buss ensam och ringer när allt är klart så att de kan komma.