• Anonym (Bernard & Bianca)

Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)

ja, ngn som har varit på en riktig katastrofdejt?

Jag själv kommer ihåg ett när jag var med en kille som jag var jätteförälskad i. Trots att jag var så kär så skulle jag låtsas om som att jag inte brydde mig om honom. Jättedumt men var så osäker. T ex när han tog min hand, så istället för att ryckas med av stunden sa jag att han hade korta fingrar och tog bort handen.. Fortsatte med den stilen hela kvällen att  jag i slutet satt och gäspa jättemkt och till slut låtsades somna.. haha. Blev inget mer med den killen..

• Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)
  • Anonym (puffdragon)

puffpuff   vill höra meeeer!

• Anonym (kul)

Jättekul tråd.

Kom tänka på när jag var typ 15-16, så sommarjobbade min kompis på ett fritids och de skulle åka till liseberg, så hon ville dra med mig. Då chattade hon med någon kille därifrån och han hade nån kompis till mig o så, jag var rätt skeptisk till detta, såg nån vag bild där killen såg ok ut men inget mer med det. Jag gick iaf med på att vi kan träffa dem för hennes skull, men att vi absolut inte går ut från liseberg med dem. Ok sa hon. Ja så står vi där och väntar, och mot oss kommer 2 killar och min första känsla/tanke är att jag ville att marken skulle öppna sig och att vi bara försvann.

"Hennes" kille kommer i en ljusgrå kostym, sånna som gamla gubbar hade en gång i tiden och en ljusrosa skjorta. "min" kille hade svarta lackskor med metallgrejer på..vita jeans...en vit tight t shirt som var 4 storlekar för liten med sin lilla putande mage...en öppen hawaiiskjorta över...kisade med ögonen så man inte ens såg dem och tänderna med massa fläckar på ute. jag kunde inte titta på honom, seriöst jag trodde detta var en mardröm. Min vänninna förstod det snabbt, och hon var en dramaqueen på den tiden så hon kunde lätt skapa bråk för inget o spela igenom allt.

Hawaii killen ville att jag skulle följa med honom o lämna ngt till någon kompis o ja vägrade, o han tjata ja kommer ej äta upp dej o bla bla...nej!! Hennes dejt ville käka så vi stannade till och han köpte mos, nu kommer ja ej ihåg vad som hände men hon blev "sur" för något och gick iväg och där spelade jag lite så"vad hände" och sprang efter henne. Resten av dagen gick åt att gömma sig, och de ringde och var besvikna för de hade bokat bord på resturang för Hawaii killen fyllde år.

Det roliga i det hela, nu drygt 10 år senare är jag ihop med en kille, som visade sig vara nära vän med Hawaii killen. Han har ej nämnt något till min pojkvän, tror nog han spelar att han ej minns, men jag har berättat för killen iaf:) Efter det sa jag aldrig mer blind dates, typ:)

• Anonym (nätet)

Jag har nätdejtat en hel del när jag var yngre och varit med om många konstiga typer, men några minns jag extra bra.

Skulle träffa en kille som inte skrivit sin längd på sin profil så jag frågade när vi chattade hur lång han var (mest för att kunna känna igen honom) och han kontrade direkt med att fråga hur lång jag var. När jag sa att jag var 167 cm sa han att han var 169 cm. När vi skulle träffas kände jag först inte igen honom eftersom han var runt 160 cm. Varför ljuga om en sån sak? Skrikandes

En annan kille som jag skulle träffa irl sa inget om sin profilbild innan vi skulle träffas även om jag sa att min bild var lite gammal. När vi väl träffades hade han gått upp ca 20kg sen kortet på profilbilden hade tagits. Återigen, varför ljuga om något sånt? Skrikandes

Sen var det en kille som jag pratade med ett bra tag online innan vi träffades. Han verkade vara en väldigt maskulin man som höll på med bilar och jobbade på en brandstation osv. När vi träffades var han ungefär lika lång som jag, väldigt smal och verkade lite inte-så-maskulin. Sen när vi skulle beställa dricka på fiket beställde han nån kaffedryck med mycket skum och bad om att få ett sugrör. Sen satt han och rörde runt i sin skummiga kaffedryck med sugröret med lillfingret rakt ut och hade en ljusare röst än jag.. Jag kände mig otroligt maskulin i hans sällskap. Tyst

• sötare

när jag gick i gymnasiet så chattade jag mycket på aftonbladet och på den tiden kunde man inte lägga upp bilder på sig själv. bestämde träff med en snubbe  å vi sa att vi skulle speciella väskor med oss som inte gick tt ta miste på . 
    Så fort jagfick syn på killen så vände jag på klacken utan att presentera mig,,, han var så ofräsch , skitig och äcklig  så jag stod inte ut.
    En annan gång gick jag på bio med en ytlig killbekant, jag såg det som två kompisar som bara gick på bio men när han försökte ta min hand när vi gick ut från bion så insåg jag att han såg det som en dejt. 

Svar på tråden Roliga dejt-minnen (katastrofdejter)